XviD op Portable DVD-speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Ben op zoek naar een (uiterst) portable oplossing voor het weergeven van bestanden op XviD formaat (uiteraard uitsluitend voor het afspelen van bestanden vrij van auteursrecht, zoals m'n buurvrouw in de badkamer).

Een portable DVD speler is kwa formaat en scherm redelijk ideaal, echter ik vraag mij toch af in hoeverre dat zogenaamd XviD compatibele modellen (zoals deze: http://www.pixmania.be/be...are-dvd-divx-speler.html#) ook daadwerkelijk overweg kunnen met dit veranderend open-source codec.

Heeft iemand hier positieve ervaringen mee en zo ja, met welk model?

De prijs, grootte en het gewicht van een notebook vormen voor mij overigens een bezwaar, dus daar gaat de gedachte niet echt naar uit.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
De ondersteuning voor DivX/XviD betekend over het algemeen een algemene MPEG4 ondersteuning. Echter in de prakteik wil het nog wel eens zijn dat bepaalde dingen niet altijdd even goed spelen. Dit komt vooral door het 'misbruik' van de verschillende codecs en het feit dat iedere codec MPEG4 weer ietsjes anders interpreteerd. Ook audio stromen kunnen problemen veroorzaken (het lijkt soms een sport om de vaagste audio codec te gebruiken).

Al met al is het altijd een 'gok' of een film gaat draaien. Er zijn echter wel sites (Google!) met lijsten van DivX/XviD compatible spelers en goe goed ze overweg kunnen met de verschillende formaten.

Als je zelf je films encode is het eigenlijk al helemaal geen probleem. Je pakt gewoon de codecs en instellingen die aangeraden worden door je speler.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"