Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met verschillende telefoons naar elkaar toe bellen..

Pagina: 1
Acties:

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 19:35
Hallo, de titel is misschien een beetje vaag maar ik bedoel dus eigenlijk te zeggen: Ik heb op zolder een telefoon en in de kamer heb ik er 2. Ze zijn allemaal verschillend.. Hoe kan ik van zolder naar 1 van die telefoons in de kamer bellen? Ik ben net overgestapt naar ISDN1, en nu kan ik dus niet meer dan 1 lijn gebruiken.. Als ik ze dus naar elkaar toe laat bellen, zegt de phone dat het nummer bezet is.. Wie kan me helpen??

Groetjes..

Verwijderd

Wat voor een ISDN-centrale heb je? Of heb je echte ISDN-telefoons aangesloten op je lijn? Als je een ISDN-centrale hebt (meestal met analoge telefoons erop aangesloten) moet je in de handleiding zoeken naar intern bellen. Heb je ISDN-telefoons, dan is het helaas onmogelijk, tenzij die ook weer achter een centrale zitten (weer in de handleiding zoeken). Wij hebben ook ISDN1 met een Quattrovox IV, en bij ons kun je intern bellen d.m.v. R (de flash-toets) en dan 1 t/m 4 voor aansluiting 1 t/m 4.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 18:01 . Reden: Typfout ]

• thecompany
Op zolder heb ik een ISDN telefoon en onder heb ik analoog.. Ik kan met behulp van R wel van analoog naar analoog maar ik kan niet naar ISDN..
\

[ Voor 51% gewijzigd door thecompany op 19-02-2006 18:33 ]

Verwijderd

thecompany schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:13:
Op zolder heb ik een ISDN telefoon en onder.. uhh.. hoe zeg je dat: een gewone? Dus gewoon met 4 pinnen eraan...
En hoe zit die "gewone" op het ISDN-netwerk aangesloten?

• thecompany
Uhh.. als het om telefoons en netwerken daarvan gaat ben ik een n00b.. ;) Hoe kom ik hierachter? Wat bedoel je met gewoon?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

watvoor soort telefoon centrale heb je voor je analooge toestel?

sommige analooge telefoon centrales hebben namelijk een interne s0 bus aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door Petergr op 19-02-2006 18:43 ]

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

thecompany schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:35:
Uhh.. als het om telefoons en netwerken daarvan gaat ben ik een n00b.. ;) Hoe kom ik hierachter? Wat bedoel je met gewoon?
Met gewoon bedoel ik analoog. Je kan daarachter komen door te kijken aan wat voor kastje je telefoons zitten aangesloten, waarschijnlijk vlakbij het punt waar je telefoonaansluiting het huis binnenkomt (het ISRA-punt). Bijvoorbeeld zo:

ISRA -- NT1 (witte kastje) -- ISDN-telefoon
                       \----- ISDN-telefooncentrale -- Telefoon 1
                                                 \---- Telefoon 2

In het geval van mijn tekening is het onmogelijk om van de ISDN-telefoon naar de 2 telefoons te bellen en omgekeerd. Wel onderling tussen de 2 telefoons op de centrale. Je moet dus even kijken wat voor type de "ISDN-telefooncentrale" uit mijn schema is, en hoe de telefoons precies zitten aangesloten (misschien zit ook wel de ISDN-telefoon aan de centrale, maar dat kan meestal alleen met dure modellen).
Pagina: 1