Soldier of fortune server hosten

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 17:03
Ik ben aan het proberen mijn server wat beter te laten lopen aangezien er verschillende mensen zijn die klagen over lag.

ik vroeg me nu af of een goeie harde schijf echt zoveel verschil zal maken als je minder lag in je server wilt (ik heb een dedicated soldier of fortune server die ik host op mijn eigen pc)

Mijn eigen harde schijf is een 250 GB sata II met 16 mb cache die voor meer als de helft vol staat.
Mijn connectie snelheid is 300 kb/s download en 50 kb/s upload

nu had ik 2 vragen:
- ik ben van plan om een raptor 36 GB 10.000 rpm te gaan kopen, maar zal dit echt zorgen voor minder lag op de server of is het nauwelijks merkbaar?
en wanneer ik mijn dedicated op die harde schijf wil laten draaien moet ik dan alleen soldier of fortune erop zetten of moet er ook een besturingssysteem opstaan?

- ik heb netlimiter, en als ik een server host en ik kijk hoeveel upload ik gebruik als er 10 mensen in zitten dan komt de upload niet boven 20 kb/s, zou de lag in mijn server dan ook hieraan kunnen liggen ook al komt de upload van mijn server niet eens aan het maximum?
(ik heb namelijk iemand gevraagd die een server heeft waar bijna niemand lag heeft en die had 500 kb/s upload en 1 mb/s download maar voor de rest waren de specs van zijn pc hetzelfde als die van mij.

AMD athlon 64 3500+ venice 2,2 GHz
1 GB ram
Nvidia geforce 7800 GT 265 MB
250 GB sata II 16 MB cache

alvast bedankt voor mogelijke reacties

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Uit mijn ervaring met het hosten van UT2004 servers weet ik dat de harde schijf doorgaans alleen invloed heeft op de snelheid van mapwissels. Wat wel voor lag kan zorgen zijn andere dingen op je computer die van je processor gebruik maken. Bijvoorbeeld tegelijk hosten en zelf spelen op hetzelfde systeem kan funest zijn.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 16:15
Ik denk dat je hardware goed genoeg is. Misschien toch de upload van je verbinding. Sof1 neemt idd niet zo heel veel kb/s.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:09
Ik ben aan het proberen mijn server wat beter te laten lopen aangezien er verschillende mensen zijn die klagen over lag.
PNS :? :?
ik vroeg me nu af of een goeie harde schijf echt zoveel verschil zal maken als je minder lag in je server wilt (ik heb een dedicated soldier of fortune server die ik host op mijn eigen pc)
Kan verschil uit maken, maar misshien ook niet.
Mijn eigen harde schijf is een 250 GB sata II met 16 mb cache die voor meer als de helft vol staat.
Mijn connectie snelheid is 300 kb/s download en 50 kb/s upload

nu had ik 2 vragen:
- ik ben van plan om een raptor 36 GB 10.000 rpm te gaan kopen, maar zal dit echt zorgen voor minder lag op de server of is het nauwelijks merkbaar?
en wanneer ik mijn dedicated op die harde schijf wil laten draaien moet ik dan alleen soldier of fortune erop zetten of moet er ook een besturingssysteem opstaan?
Je hebt natuurlijk ook een OS nodig. Maar ik denk dat je schijf niet het probleem is, maar het is misschien wel gemakkelijk om te zeggen wat voor een OS je momenteel hebt?
- ik heb netlimiter, en als ik een server host en ik kijk hoeveel upload ik gebruik als er 10 mensen in zitten dan komt de upload niet boven 20 kb/s, zou de lag in mijn server dan ook hieraan kunnen liggen ook al komt de upload van mijn server niet eens aan het maximum?
(ik heb namelijk iemand gevraagd die een server heeft waar bijna niemand lag heeft en die had 500 kb/s upload en 1 mb/s download maar voor de rest waren de specs van zijn pc hetzelfde als die van mij.
Ik zou zeggen dat hier je probleem in zit. Je netwerk is erg afhankelijk van je provider. Je host een server achter een ADSL lijn. Deze hebben een overboeken van soms 1:25. Je mag dus wel heel netjes 20Kb upload halen, maar dit zegt niets over je ping tijden.
AMD athlon 64 3500+ venice 2,2 GHz
1 GB ram
Nvidia geforce 7800 GT 265 MB
250 GB sata II 16 MB cache
Voor een server vind ik 1Gb niet zo veel, misschien heb je wat meer nodig. Doe je ook nog andere dingen op de server? (filesharing, downloads, surfen, muziek)
alvast bedankt voor mogelijke reacties
Graag gedaan.

• skillet
bedankt voor de info.
maar als ik niet speel in mijn server dan nog hebben verschillende mensen lag. en mijn processorsnelheid komt bijna niet boven 10 procent zelfs als ik er wel in speel.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
skillet schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:33:
bedankt voor de info.
maar als ik niet speel in mijn server dan nog hebben verschillende mensen lag. en mijn processorsnelheid komt bijna niet boven 10 procent zelfs als ik er wel in speel.
Je hebt lag...en je hebt lag. Zijn de pings hoog, of is er sprake van packetloss? Als de pings te hoog zijn trekt je verbinding het niet, is het packetloss dan is het doorgaans een probleem bij je ISP.

• skillet
mijn os is windows xp en mijn provider is planet internet (als je daar tenminste iets aan hebt ;) )
wat voor internet abonnement zou jij adviseren dan? (adsl cabel of iets anders, is het ook mogelijk om met adsl te hosten (duurder abbo ofzo?) of blijf ik dat probleem van die ping tijden dan houden?)

ik was zowieso al van plan om meer geheugen te gaan kopen maar sof is een oud spel het zal toch niet zo zijn dat ie nog niet genoeg heeft aan 1 gig ram?

• skillet
er zijn verschillende mensen die een ping van 30 halen en die hebben doorgaans geen lag maar het merendeel zit boven de 30 sommige mensen uit nederland hebben zelfs een ping van 60.

ik weet niet of het packetloss is want ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen controleren

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SPV
Dit heeft natuurlijk weinig met PNS te maken he ;)
En een (game) server dit op de drukke tijden hooguit voor 10% utilisation heeft kan dat heus wel trekken, daar gaat zo'n schijf echt geen verschil op maken.
Je kan natuurlijk nu al op je vingers natellen dat een '250 GB sata II met 16 mb cache' never nooit langzamer zal zijn dan jou consumenten ADSL lijntje kan leveren.

Mijn advies : laat de hardware en prop 'm bij een colo boer in zijn mik.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Of neem een virtual dedicated server van bijvoorbeeld http://www.clanmachines.com

• skillet
bedankt allemaal voor de reacties _/-\o_ weet nu tenminste waar de lag vandaan komt
moet dus gewoon een fatsoenlijke internet verbinding hebben.
Pagina: 1