Kan map niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 14:44
jullie zullen wel weer denken.. weer z'n gek die zijn map niet kan verwijderen dus hij moet maar eens beter zoeken en het GOT forum door spitten.. maar geloof mij ik heb dat al te vaak gedaan maar antwoord op mijn vraag is er gewoon niet. het zit zo:

ik had eerst 3 partities (1hdd) C:, D: en H:
NU heb ik die H: verwijdert (eerst helemaal geformateerd) en laten samenvoegen (met Partition Magic 8.0) in schijf D:. En heb ik gezegt in partition Magic. Merge in D: onder de Map naam H:. Naja prima zo. ik heb weer 2 partities een C: en een D: maar nu heb ik die map H: die ik niet kan verwijderen.. want er zit een "System Volume Information" map in. Ik heb mijn register en mijn computer management door gespit en ik kan geen verwijzing vinden naar de map H en de daarin genoemde map "System Volume Information". Ook kan ik niks vinden wat verwijst naar H: en die "System Volume Information" map. Ik heb geprobeert explorer af te sluiten in in cmd de map te verwijderen maar dat wil ook niet..

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 18:50
Tsja, ik weet wel een oplossing, maar dat is zoveel werk. Ik zal hem noemen, mocht je toevallig goed zijn in het onderwerp. Ik heb een kennis het wel eens zien doen.

Je maakt een diskette (of cdrom) met een compleet bootable OS, daarmee start je de pc op. Als het goed is, is er dan geen probleem om die map weg te halen.

Helaas is dat maken van een bootable OS op diskette/cdrom wel wat werk. Ze zijn er wel, misschien dat je met Google iets kan vinden. Daarna is het alleen een kwestie van het gebruiken van de juiste code om de map te verwijderen.

Een simpelere oplossing ken ik niet, maar misschien weet iemand anders wat. Dit is meer een laatste hulpmiddel.

• Pikkemans
is met bootable OS telt Dos daar ook voor.. maar is er dan bijvoorbeeld een dos die NTFS ondersteunt of moet je daar een programma voor laden.. want ik ken Fdisk wel..maar ik wil mijn hele schijf niet verwijderen dus...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

elma_illusion schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:12:
is met bootable OS telt Dos daar ook voor.. maar is er dan bijvoorbeeld een dos die NTFS ondersteunt of moet je daar een programma voor laden.. want ik ken Fdisk wel..maar ik wil mijn hele schijf niet verwijderen dus...
http://www.ntfs.com/products.htm

Jah deze dus ;)

superB

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 18:50
Helaas is die alleen om te lezen, als ik het zo zie, is het niet mogelijk om ook mappen te verwijderen daarmee. Maar Google is je vriend (of je grootste vijand als je een beetje paranoia bent ;) ). Anders kun je het misschien wel in het Non-Windows Operating Systems deel iemand vragen.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

System Volume Information wordt volgens mij gebruikt voor system restore.
Dus probeer eens system restore uit te zetten en dan de map te verwijderen.
Hier kan ik de map op elke drive gewoon verwijderen (denk omdat system restore hier uitstaat)

Lekker op de bank

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Thas schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:08:
Tsja, ik weet wel een oplossing, maar dat is zoveel werk. Ik zal hem noemen, mocht je toevallig goed zijn in het onderwerp. Ik heb een kennis het wel eens zien doen.

Je maakt een diskette (of cdrom) met een compleet bootable OS, daarmee start je de pc op. Als het goed is, is er dan geen probleem om die map weg te halen.

Helaas is dat maken van een bootable OS op diskette/cdrom wel wat werk. Ze zijn er wel, misschien dat je met Google iets kan vinden. Daarna is het alleen een kwestie van het gebruiken van de juiste code om de map te verwijderen.

Een simpelere oplossing ken ik niet, maar misschien weet iemand anders wat. Dit is meer een laatste hulpmiddel.
hoezo "zoveel werk"?

Er zijn zat live-cds te vinden met een linux distro, deze zijn gratis en werken perfect!!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Mensen doe niet zo moeilijk met bootable OSen enzo. (Weet niet of de TS een newbie is indien hij het wel is zal ie het behoorlijk moeilijk hebben met jullie :P )

Kijk hier eens, lekker makkelijk in Windows.

[ Voor 28% gewijzigd door Mentox op 20-02-2006 09:10 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:49
Je hebt op D: een map die H: heet? (Dus d:\h:) ? Ik dacht dat dat niet kon :X

Mocht het gewoon een aparte drive zijn (dus h:\) kun je het proberen weg te halen met systeembeheer.
In XP: Rechts klikken op Deze Computer -> beheren -> schijfbeheer. Desnoods in de veilige modus. (Bij het booten op F8 blijven rammen)

I see red pixels.

Verwijderd

Al dat gelul over OS boot disks enzo hier, gebruik gewoon je WinXP CD en run in admin command console mode, dan kun je heel veel doen waaronder het verwijderen van bestanden en directories die in Windows mode altijd gelocked zijn (ook dingen die je dus eigenlijk niet mag verwijderen).

(hoewel Partition Magic in dit geval misschien een rare constructie heeft aangemaakt die standaard niet door WXP wordt ondersteund)

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Waarom heb je 'm niet gewoon gemerged met D:\ maar als een map op D:\ ?

Zou je 'm met parttion magic dan ook niet weg kunnen krijgen ?

Heb het net hier ff geprobeerd met gewoon de disk manager van windows xp en dat lukte gewoon.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
ZaZ schreef op maandag 20 februari 2006 @ 02:38:
System Volume Information wordt volgens mij gebruikt voor system restore.
Dus probeer eens system restore uit te zetten en dan de map te verwijderen.
Hier kan ik de map op elke drive gewoon verwijderen (denk omdat system restore hier uitstaat)
Dit al geprobeerd? Ik had namelijk t zelfde, system restore uitzetten en de map kan weg.

smile an everlasting smile

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
heb je je pc al opnieuw opgestart? dat werkt bij mij wel eens
verder heb ik ook een map die niet te verwijderen is heel raar

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
wouter37 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:07:
heb je je pc al opnieuw opgestart? dat werkt bij mij wel eens
verder heb ik ook een map die niet te verwijderen is heel raar
C:\Windows?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Pikkemans
sorry van de late reactie maar ik ben er net weer van 3 dagen lan (geen internet,1 uur slaap).
Heb ik dus al geprobeert maar het probleem met dat programma is dat je alleen maar dingen kan zien en kopieren. Dus niet bestanden verwijderen.
wwwhizz schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:43:
Je hebt op D: een map die H: heet? (Dus d:\h:) ? Ik dacht dat dat niet kon :X

Mocht het gewoon een aparte drive zijn (dus h:\) kun je het proberen weg te halen met systeembeheer.
In XP: Rechts klikken op Deze Computer -> beheren -> schijfbeheer. Desnoods in de veilige modus. (Bij het booten op F8 blijven rammen)
Ik heb het erg onduidelijk uitgelegt, mijn excusses, maar de map heet gewoon H. De partitie heette H: en toen ik hem ging mergen naar D: werd de partitie H: een map met de naam H.

Heb wel een soort van "oplossing" gevonden maar ik ben gewoon met het probleem mee gegaan. Heb de de inhoud van een andere map gewoon in de H map gegooit en de naam van die map het zelfde gemaakt als de ouwe.. Nu heb ik geen last meer van een "lege" H map. System Volume Information staat er nog wel steeds in.

[ Voor 5% gewijzigd door Pikkemans op 26-02-2006 13:58 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Voor mensen die vaker last van bestanden die "gelocked" zijn en dus niet verwijderd kunnen worden heb ik dit programma gevonden:

Unlocker:
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Pagina: 1