Toon posts:

Welk OS voor mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet goed welke OS ik op mijn laptop moet laten draaien. Windows XP zat er eerst op en dat liep stabiel maar ik wil hem super snel hebben. Windows 2000 staat er nu op maar in snelheid maakt het niet veel uit. Ik zat nu te denken aan Windows 98 SE. De specs:

Compaq Armada M700
Intel Pentium !!! 700 Speedstep
60GB WDC Schijfje
320MB RAM
16x 48x DVD-ROM drive
16MB Videokaart.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jij wil graag W98SE gaan draaien? denk dat het er trager op zal worden iig...
daarnaast is het gewoon een van de meest brakke OS-sen van MS imho... loopt veel te snel vast (W2K en XP hebben tenminste nog taskmanager om runaway processes te killen), vaak BSOD's e.d.
tis ook nog minder veilig.

edit: als je het snel wil maken, moet je je OS gewoon strippen. daar zijn wel tools voor te vinden, zelfs in de Meuktracker.
nLite is er een geloof ik.
alle overbodige services uit, zo licht mogelijke shell (dus donder de default Explorershell de deur uit en stap over op iets als GeoShell, Litestep, BlueBox oid)
zo min mogelijke grafische effecten aan, etc etc

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 19-02-2006 16:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Maar de laptop zit op het internet aangesloten. Dus veilig hoeft het dan niet te zijn. Toch?

edit: nLite heb ik ook eens gebruikt maar dan krijg ik weer te veel foutmeldingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:38 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59
Als je grafische looks enzo uitzet kan XP ook makkelijk op dat ding draaien hoor. Zoek maar eens op Google of kijk hier http://www.activehowto.com/how-to/4/11/414.htm maar even. Er zijn genoeg dingen te vinden op internet om XP te tweaken.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
op het net zwerven ook gestripte (minder legale)versies van windows xp rond, mischien is dat wel iets voor jou. Ik heb ook vaak gehoord dat linux ook lekker snel werkt op een minder snelle pc

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik denk dat ik hem maar bij 2000 hou aan als die verhalen te horen bedankt voor de snelle reacties!

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje dezelfde specs ( PIII 790 mhz, 384 mb RAM, 16 mb VGA, 20 GB HD) en draai met gemak XP hoor. Gewoon de grafische mumbo-jumbo uitzetten, regelmatig cleanen van temporary files, en spyware etc., niet hordes nutteloze programma's installeren...

Zou makkelijk moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar XP draait ook soepel maar ik wil het maximale er uithalen en de laptop is immers ook gemaakt voor windows 98 (lincentie en recovery cd heb ik er nog van) Maar ik blijf het dan toch houden bij 2000.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:44 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Draai hier een Piii 550, met 384 MB ram. Ik heb wel de grafische meuk aangezet. Ik heb hem zelfs geskinned. Ik heb nooit last van dat hij traag wordt ofzo. Het kan best een snel os zijn XP maar je moet hem gewoon goed onderhouden( op de BSOD na natuurlijk want die heb ik wel regelmatig)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
BSODS vielen bij mij wel mee alleen als hij te heet werd kreeg ik die.

Verwijderd

Topicstarter
Zou multiboot ook een oplossing zijn?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:49:
BSODS vielen bij mij wel mee alleen als hij te heet werd kreeg ik die.
Ik krijg ze regelmatig om de meest vreemde redenen. ALs ik bijvoorbeeld gewoon internet zegt hij dat hij een ati driver probleem heeft :? Hij si dan echt helemaal wazig bezig. \Voorlopig heb ik nog wel mijn win XP op mijn lieve Piii staan
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:50:
Zou multiboot ook een oplossing zijn?
Het probleem is dat je dan je gaat hechten aan 1 OS. Dus het vreet ruimte en je hebt er eigenlijk niets aan omdat je het liefste werkt met maar 1 OS. Ik heb dit uit ervaring namelijk. Ik kon niet overschakeln. Ik bleef bij het oude hangen. Uiteindelijk wel gedaan en ik ben toen naar xp gegaan

[ Voor 35% gewijzigd door Touchdomex op 19-02-2006 16:53 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Owja ik kreeg ook een BSOD omdat mijn netwerkkaart er uit trok (eentje van ergenic een koopje bij de Dynabyte en ik kreeg gelijk een BSOD ook als hij uit de standby kwam dus ik heb die netwerk kaart weggegooid en sindsdien is ie nooit meer op internet geweest)

Maar windows ME is toch dé brakste Windows OS of niet? Want McKaamos zei dat 98SE dat was of heb ik het verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

patrickn,

Dit schiet niet echt op - vrij recent is er nog een topic geweest dat de voor en nadelen van de diverse Windows vresies tegen elkaar afzet, daarnaast zie ik in jouw topic heel weinig terug wat je zelf al gedaan hebt qua onderzoek (in de Windows Operating Systems FAQ staat bijvoorbeeld ook nog het een en ander).

Al met al is er niet echt veel toekomst voor dit topic- ik ga het dan ook sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.