Toon posts:

[XP/2000] Naar schijfcontrole mappen onherkenbaar en 32 KB*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen…. ik heb een vaagprobleem meestal kan ik me zelf prima helpen met de search of google maar dit keer niet.

Dit probleem is gebeurt met een HD met fat32 uit een XP machine die vervolgens onder een Windows 2000 machine een schijfcontrole heeft ondergaan.

Het gaat om ongeveer om 60 GB aan data, dit moet nog aanwezig zijn, want er is geen schijfruimte vrijgekomen. Er zit 1 map bij van ongeveer 40 GB aan submappen met data. (En natuurlijk de data waar ik al een back-up van had gemaakt was niks mis mee)

Mijn pc liep hardwarematig vast onder Windows XP prof, omdat ik mn data nodig had heb ik mn HD in een Win 2000 Prof machine gehangen als slave, om toch bij mn data te kunnen.
Echter nu waren enkele mappen vol met submappen verandert in rare tekens.
Goed, dit heb ik wel eens vaker gehad met mn bootable partition onder Win98.
Deze mappen zijn dan alleen te lezen onder XP.
Goed, ik had dus de data nodig uit de mappen met die rare tekens.
zet de HD in de pc van mn broertje (XP machine) als slave.
Bij booten is er eerst een schijfcontrole uitgevoerd, en al mn date was prima zichtbaar en te bewerken.
Maar goed mn broertje had de pc weer nodig, dus ik zet de schijf weer in mn 2000 machine, ging booten, ik ff naar de wc, kom ik terug zit Windows 2000 professional ff een schijfcontrole aan het uitvoeren en probeert van alles te reparen met Fail meldingen enzo. (dit is de eerste keer onder 2000 niet gebeurd naar mijn weten)
Naar de schijfcontrole van win2000 waren de mappen dus niet meer herkenbaar voor Windows en waren 32,0 kB (32.768 bytes) groot.!! Dus ook geen rare tekens meer, gewoon de naam van de map
Ik meteen weer de HD in de pc van mn broertje zetten, ook het zelfde resultaat. Vervolgens onder XP weer een schijfcontrole uitgevoerd, geen resultaat, maar er is verder ook geen schijfruimte vrij gekomen?

Ik heb een Maxtor 160 GB 1 partition van 20 GB voor besturingssysteem en de rest extended voor data opslag beide fat 32, (mn backup prog werkte nog niet met NTFS ben er zo in blijven hangen)

Ik heb een AMD 2100 op een Aopen AK77 moederbord met wat lekende transistors.
Naar een wat te zwaar spel gespeelt te hebben stopte mn computer er mee. De transistors begonnen namelijk wat te zingen. De HD maakte daarvoor wel eens vaker bij zwaar gebruik een tik, waarnaar vervolgens mn pc vastliep.

Tips zijn welkom ook bepaalde search woorden of topics

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben bang dat je met een data recovery tooltje (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor een aantal hiervan) aan de slag zal moeten :) Vermoedelijk is je Windows 2000 systeem niet ingericht geweest om de grootte van je harddisk (>137gb) te gebruiken waardoor jouw harddisk volgens Windows 2000 corrupt was (en technisch was hij dat ook) - hierdoor 'corrigeert' Windows 2000 dat ... maarja ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja heb al een data recovery tooltjes gebruikt, nog maar wat meerdere proberen.
Had gehoopt dat er een commando in recovery console of register of zo, die windows bestand van 32 kb gewoon weer zichtbaar maakt als een Windows map.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 17:32 ]