Toon posts:

[XP] Onmogelijk ActiveX onderdelen te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat probleempjes met een pc waar ik na veel zoekwerk nog steeds niet uit gekomen ben.

Het probleem zit in ActiveX. Als ik namelijk ActiveX onderdelen wil installeren, kan dit niet.
Ik krijg geen popup met de vraag of het component geinstalleerd moet worden. Ik krijg geen gele balk die laat zien dat het component geinstalleerd kan worden.

Daarnaast werken SysteemInfo en Systeemherstel ook niet. Deze geven witte schermen, en wanneer ze afgesloten, een scriptfout, wat denk ik ook weer duidt op iets met een web achtig probleem.

Ik heb diverse DLL bestanden opnieuw geregisteerd. Waaronder jscript.dll en vbscript.dll.
Ik heb de instellingen van internet explorer gereset.
Ik heb windows script 5.6 geinstalleerd
Ik heb alle instellingen doorgelopen die internet explorer heeft, zonder resultaat.
Ik heb gescand met ad aware op mogelijke spyware, hierbij is niks gevonden
Ik heb de log van hijackthis bekeken, maar deze gaf geen noemenswaardige problemen
Ik heb de complete pc gescand met panda antivirus. Deze heeft niks gevonden
Ik heb de virusscanner gedeïnstalleerd, maar ook dit hielp niks
Ik heb microsoft antispyware gedraaid en gedeïnstalleerd want ook deze vond niks.

Heeft iemand misschien een paardenmiddel want mijn opties raken op

Verwijderd

En ik heb juist het probleem dat ik bij sommige sites de volgende irritante melding krijg:

Heb van alles geprobeerd om het uit te schakelen maar het is me niet gelukt.
Bijv als ik naar deze site ga krijg ik het http://www.apple.com/trailers/fox/tls/trailer/

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Niemand een oplossing?Behalve dat ik dan mn harde schijf moet formatteren :'(

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 21:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://support.microsoft.com/kb/912945

Toevallig deze update geinstalleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Wat moet ik hier downloaden?

Verwijderd

Probeer dit tooltje: www.hitmanpro.nl/iefix.exe
Herstelt standaardinstellingen&repareert DLLs

Verwijderd

haha heb net even geformatteerd en weer het zelfde probleem!
Dit is toch niet te geloven!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 00:25 ]

Verwijderd

Buitenissig. Heb je laatste Microsoft Updates al?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2016 02:35 . Reden: / Surf naar → windowsxp.mvps.org/utils/IEFix.zip ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zeg dit niet voor niks omdat ik bij een aantal klanten door deze non-critical update problemen met diverse intra- en internet applicaties heb gezien.

Dit is de zogenaamde Eolas-update.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Nadat ik Windows opnieuw heb geinstalleerd heb ik die ene update wat meneer Backslash me heeft gegeven NIET geinstalleerd en het werkt nu perfect.Probleem opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 23:46 ]

Pagina: 1