Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Het grote BenQ/Siemes s68 topic

Welkom bij het BenQ/Siemens S68 topic

De reden dat ik hiermee gestart ben, is omdat ik opzoek ben naar een 2e telefoon voor zakelijk gebruik. Dit betekent voor mij dat ik een telefoon moet hebben die voornamelijk moet kunnen bellen en niet veel meer dan dat. Ik moet regelmatig naar klanten toe waarbij bijv. een telefoon met camera niet op prijs wordt gesteld. Daarnaast vergoed mijn werkgever een telefoon tot €175,- dat is natuurlijk geen vetpot! De belangrijkste eisen die ik stel aan een 2e zakelijke telefoon zijn:
  • Geen camera
  • Max €175,-
  • Zakelijk en strak uiterlijk
  • Degelijk/duurzaam
  • Bluetooth(ivm carkit)
  • Compact en licht
  • Goed uithoudingsvermogen
Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op een aantal toestellen die bijna aan alle eisen voldeden:

Nokia 6021
Siemens CX75 (camera)
Motorola L6(camera)
Sony Ericsson K700i(camera)

Na enig speurwerk kwam ik de Siemens/BenQ s68 tegen... helemaal niet verkeerd dacht ik toen! Maar ik kon hier op GoT niks over vinden, dus daarom vond ik het wel een topic waard! So here we go...

Afbeeldingslocatie: http://www.alicell.com/images/benq/550_S68_Front_300dpi.jpg

Hoofdstuk 1: Inleiding

BenQ-Siemens S68
De S68 is een telefoon gericht op de zakelijke gebruiker die de telefoon voornamelijk gebruikt om te bellen. Bijzondere aandacht is dan ook besteed aan de user interface van het toestel. Voorzien van 262.144 kleuren LCD scherm.

Apparaat & afmetingen
De BenQ-Siemens S68 is een triband GPRS telefoon. Het gewicht bedraagt 79 gram. De afmetingen van de telefoon zijn 108 mm x 44 mm x 13 mm. De spreektijd bedraagt (onder ideale omstandigheden) 300 minuten. De standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 300 uur.

Communicatie
De S68 ondersteunt GSM 900, 1800 en 1900 MHz netwerken. Deze BenQ-Siemens is verder GRPS compatible. Daarnaast heeft de S68 een WAP browser. Dankzij de POP3 email ondersteuning kan je ook gewoon je eigen POP3 emails lezen. De HTML internet compatibiliteit biedt je bovendien de mogelijkheid om HTML internetpagina's te raadplegen.

Geluid, scherm & bediening
Bij een binnenkomend gesprek zorgen de polyfone ringtones voor meerstemmig geluid. Overigens hoef je geen beltonen te gebruiken. De trilfunctie biedt je namelijk de mogelijkheid om op een rustige manier gewaarschuwd te worden voor een binnenkomend gesprek. Deze BenQ-Siemens heeft verder een VoiceRecord functie. De BenQ-Siemens S68 is uitgerust met een 18 bit TFT kleurenscherm (262144 kleuren). Dit scherm heeft een resolutie van 132 x 176 pixels.

Prijzen

Misschien nog wel het mooiste aan dit toestel is zijn lage prijs, de s68 is al verkrijgbaar vanaf ongeveer €149,-.

Hoofdstuk 2: Specificaties
  • beltoontype : polyfoon
  • Standbytime (min) : 300
  • Kleurendisplay : Ja
  • Schermresolutie (pixels) : 132 x 176
  • GSM Netwerken : tri-band
  • Bluetooth : Ja
  • Netwerk Frequenties : 900,1800,1900
  • GPRS : class 10
  • USB-aansluiting : Ja
  • MMS : Ja
  • WAP : 2.0
  • Camera : Nee
  • Videospeler : Nee
  • Intern geheugen (mb.) : 8
  • Batterij : Li-Ion
  • Batterijspanning (mAh) : 660
  • Gesprekstijd (min.) : 300
  • Laatste nummer geheugen : Ja
  • Tril-functie : Ja
  • Beltonen toevoegen : Ja
  • Handsfree speaker : Ja
  • Tekstinvoer : T9
  • Email POP3 : Ja
  • Internetbrowsing : Ja
  • Organizer : agenda,contactpersonen,taken
  • SyncML : Ja
  • Extra functies : calculator,spelletjes
  • Geïntegreerde antenne : Ja
  • Gewicht (gr.) : 78,5
  • Aantal kleuren : 262144
  • Fabriekskleuren : Brushed Aluminum
  • Ware kleuren : zilver
  • Diepte (cm.) : 1,3
  • Hoogte (cm.) : 10,7
  • Breedte (cm.) : 4,4

Hoofdstuk 3: Foto's

Afbeeldingslocatie: http://photocdn.sohu.com/20060207/Img241700550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/hp/39097603/sc007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/phonemodels/benq-siemens/image/s68.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/phonemodels/benq-siemens/image/s68-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/phonemodels/benq-siemens/image/s68-2.jpg

Hoofdstuk 4: Links

Reviews
Officiele website van Siemens (s68 info)
Review van de S68 op portablegear
Korte omschrijving Mobile Review

Webshops & prijzen
Expansys: €158
Bestekeus: €145,-
Gsmhuis: €149,-

Samengesteld door: Renzo4000 19-02-2006

[ Voor 9% gewijzigd door renzo4000 op 19-02-2006 16:28 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Ik vind het wel mooi toestelletje, lekker simpel. Mooi, elegant etc
Ik zou hem wel kopen.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ik vind het toestel niet vernieuwend, in geen enkel opzicht :{

Verwijderd

Duh..wat wil je ook voor dat geld?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:19
koen schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:13:
ik vind het toestel niet vernieuwend, in geen enkel opzicht :{
Is dat nodig, als je alleen wilt bellen en BT functionaliteit wilt?

Verder vind ik het toestel er wel stijlvol uitzien.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:27:
Duh..wat wil je ook voor dat geld?
Voor dat geld kun je inderdaad niet het allernieuwste gadget verwachten, maar ik had voor m'n gevoel iets meer verwachtingen bij één van de eerste toestellen van de joint-venture BenQ/Siemens :{

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19
De S68 is niet bedoeld als een alleskunner, en daar is de prijs dan ook naar.
Als je een klasse hoger wilt moet je richting S88/S81 kijken.

• renzo4000
rclahsen schreef op maandag 20 februari 2006 @ 08:47:
[...]

Is dat nodig, als je alleen wilt bellen en BT functionaliteit wilt?

Verder vind ik het toestel er wel stijlvol uitzien.
Dat was inderdaad precies de reden waarom ik dit topic ben gestart! ;). Er is zeker een doelgroep voor dit toestel denk ik. Ik heb al even wat navraag gedaan of het toestel te verkrijgen is maar het lijkt erop dat hij pas april/mei in Nederland komt :( . Ik moet volgende week een toestel hebben ivm mijn werk dus dat is wel balen! :(

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:50
Ik vind dit een behoorlijk cool toestel, hij is alleen best lang. Wel lekker dun en hij ziet er wel stijlvol uit. Op zich vind ik dit ook dat voor deze telefoon wel een markt is, voor de zakelijke markt heb je toch geen camera en mp3 speler nodig :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• renzo4000
Gugger schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:49:
Ik vind dit een behoorlijk cool toestel, hij is alleen best lang. Wel lekker dun en hij ziet er wel stijlvol uit. Op zich vind ik dit ook dat voor deze telefoon wel een markt is, voor de zakelijke markt heb je toch geen camera en mp3 speler nodig :)
De lengte valt toch wel mee?? ... Als je hem vergelijkt met de nokia 6021( 106 x 44 x 20 mm) vs Siemens/BenQ s68 (107 x 44 x 13(!) mm) is het te verwaarlozen. Het is een idd een stijlvol toestelletje, helaas heb ik hem nog niet in realtime kunnen spotten :(.

• J0YR1D3R
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:58:
[...]

De lengte valt toch wel mee?? ... Als je hem vergelijkt met de nokia 6021( 106 x 44 x 20 mm) vs Siemens/BenQ s68 (107 x 44 x 13(!) mm) is het te verwaarlozen. Het is een idd een stijlvol toestelletje, helaas heb ik hem nog niet in realtime kunnen spotten :(.
Op zich zou dat best kunnen, dat je hem irl nog niet hebt kunnen spotten. Quote van club-siemens.com:
The first ever BenQ-Siemens phone to hit the shops in Europe will be the S68. The more advanced S88 is already available in Taiwan, but won't reach Europe until March. The 13mm slim S68 will be available in shops in Germany this week and we expect it in our webshop either this or next week, priced at 205 Euros (245USD, 140GBP). It's a very simple phone withut camera, typically a phone for business people working in companies where camera phones are not allowed. The most interesting about this phone is perhaps its aluminium housing and keypad.
Nog even geduld dus. Verder wel een mooi ding, gewoon lekker basis, zeker een markt voor. Al gaat het ongetwijfeld lange tijd duren voor BenQ-Siemens hetzelfde aantal telefoons omzet als bijvoorbeeld Nokia of SE in deze categorie..

Verwijderd

Heb de phone besteld, zou deze maand uitkomen dus ben benieuwd... Heb nu een M500, maar wil van de zomer ook wel eens een linnen broek dragen zonder dat deze afzakt... Twijfelde nog met de Samsung P300, maar deze is 3x zo duur en de batterijduur is erg slecht. Ja, je kan hem in een tasje schuiven met een extra batterij, maar dan is de unit 138gram! Deze phone is licht, zeer slank, mooi scherm en bedoeld waar phones voor zijn: superieure belkwaliteit! Weet iemand toevallig of je de SMSjes ook kan opslaan op je computer?

Verwijderd

Aangezien mijn S55 zijn toetsjes aan het verliezen is en ik een beetje op zoek ben naar een mogelijk opvolger vroeg ik me af of de RS32 datakabel van de S55 ook gebruikt kan worden voor de S68?

In dat geval ben ik wel te vinden voor dit type GSM. Ik persoonlijk vind fototoestellen op een GSM een beetje overbodig en ben gewend aan de Siemens interface dus heb ik ook weinig zin een GSM van een ander merk te nemen.

Of heeft iemand anders betere voorstellen voor een eenvoudige gsm (enkel BT had ik graag gehouden) en synchronisatie met PC (datakabel/BT/Irda)?

• Gugger
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:12:
Aangezien mijn S55 zijn toetsjes aan het verliezen is en ik een beetje op zoek ben naar een mogelijk opvolger vroeg ik me af of de RS32 datakabel van de S55 ook gebruikt kan worden voor de S68?
Bij mijn weten niet... Volgens mij had de S55 nog een Slim Lumberg connector en ik dacht dat ze nu een nog dunnere hebben, maar pin me er niet op vast.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

In dat geval ben ik wel te vinden voor dit type GSM. Ik persoonlijk vind fototoestellen op een GSM een beetje overbodig en ben gewend aan de Siemens interface dus heb ik ook weinig zin een GSM van een ander merk te nemen.

Of heeft iemand anders betere voorstellen voor een eenvoudige gsm (enkel BT had ik graag gehouden) en synchronisatie met PC (datakabel/BT/Irda)?
een usb kabel kost je toch maar 15 euro ofzo? usb bluetooth dongle ook ongeveer.

• J0YR1D3R
  • Niet online

Ik weet niet precies welke connector de S68 gaat gebruiken, het lijkt een andere dan die van de S55:

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/7982/166ui.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mforum.ru/news/photos/0603060109l.jpg

Voor in de TS trouwens:
Site met veel foto's bij Mobilmania.cz
Gallery bij Mobilmania.cz
Foto's bij nieuwemobiel.nl
Plaatjes klikken en kijken bij een russische review

Overigens, de andere optie waar je evt ook naar kunt kijken die ook niet al te duur is, zelfde UI gebruikt als je S55 en zelfs nog meer mogelijkheden bieden kan: Siemens CX75 & M75 ? :)

• bruto
  • Laatst online: 22-11 17:00

bruto

Druktemaker.

Op eBay is de telefoon inmiddels te krijgen (.de), en ik heb verschillende winkels gebeld, maar geen van allen verwachten ze de telefoon binnen een week te kunnen leveren, ondanks dat op benqmobile.nl aangegeven staat dat de telefoon vanaf maart leverbaar is, jammer!

Iemand de telefoon al in z'n bezit?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

bruto schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:08:
Op eBay is de telefoon inmiddels te krijgen (.de), en ik heb verschillende winkels gebeld, maar geen van allen verwachten ze de telefoon binnen een week te kunnen leveren, ondanks dat op benqmobile.nl aangegeven staat dat de telefoon vanaf maart leverbaar is, jammer!

Iemand de telefoon al in z'n bezit?
Ook op normale Duitse webshops is de phone al te krijgen, 2 weken geleden al voor een leuke prijs. Ga misschien toch maar daar bestellen, met verzendkosten is de prijs hetzelfde als hier maar waarschijnlijk dus wel eerder.

Verwijderd

Volgens Siemens komt de phone een dezer dagen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:54:
Volgens Siemens komt de phone een dezer dagen...
In België heb ik hem reeds in enkele winkels gezien.
In de Makro verkopen ze hem voor 188€ mét een BT headset van Siemens erbij.
Andere winkels verkochten hem voor 199€ zonder de headset.

Ik ben zinnens er een dezer dagen een te gaan halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:35:
[...]

In België heb ik hem reeds in enkele winkels gezien.
In de Makro verkopen ze hem voor 188€ mét een BT headset van Siemens erbij.
Andere winkels verkochten hem voor 199€ zonder de headset.

Ik ben zinnens er een dezer dagen een te gaan halen.
Heb hem inmiddels besteld met een abo (die ik erbij kan gebruiken) voor de totaalprijs (gsm + abo + verzend) van 156euro op jaarbasis. Eind volgende week krijg ik hem, zal mijn reacties posten!

• bruto

bruto

Druktemaker.

Als je nou ook even post wáár je hem hebt aangeschaft?

EDIT: Ik heb het toestel gisteren aangeschaft via bestekeus.nl, voor €145 incl BTW.
Ze verwachten hem binnen 9 dagen te leveren, ik wacht af en houd de thread op de hoogte :-)

[ Voor 63% gewijzigd door bruto op 19-04-2006 15:31 ]

Verwijderd

bruto schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:55:
Als je nou ook even post wáár je hem hebt aangeschaft?

EDIT: Ik heb het toestel gisteren aangeschaft via bestekeus.nl, voor €145 incl BTW.
Ze verwachten hem binnen 9 dagen te leveren, ik wacht af en houd de thread op de hoogte :-)
Op belzaak.nl Voor meerdere prijsvergelijk kan je ook telecomvergelijker.nl gebruiken. Ik hoop mijn toestel binnenkort binnen te krijgen.

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 20:41

DouweGNL

Ik ben tof.

Ik heb hem! Besteld op GSMtrack.nl, afgelopen woensdag besteld, vandaag bezorgd. Eerste, superkorte impressie: hij is dun, maar wel iets groter dan ik had gedacht...

Later meer ;)

• bruto

bruto

Druktemaker.

Ik heb em ook, besteld bij BesteKeus.nl, altijd fijne webshop, goede service.
Eerste indruk: dun, toch veel mogelijkheden, klote bluetooth synchronisatie, goede handsfree, doch geen link met mijn Akono HBH-600, jammer.

Verwijderd

bruto schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:13:
Ik heb em ook, besteld bij BesteKeus.nl, altijd fijne webshop, goede service.
Eerste indruk: dun, toch veel mogelijkheden, klote bluetooth synchronisatie, goede handsfree, doch geen link met mijn Akono HBH-600, jammer.
Raar dat ie niet met je BT headset kan syncen, hopelijk komt er snel een firmware update. Ik wacht nog steeds op mijn speeltje....

Verwijderd

Ik krijg mijn s68 waarschijnlijk maandag
er zijn wel al updates beschikbaar, maar die zijn alleen te vinden via de tel zelf
je moet dan via gprs de update binnenhalen
dat noemen ze SoA (Service over Air)
heeft iemand dat al geprobeerd?

• bruto

bruto

Druktemaker.

Update: Het synchronisatie probleem was verholpen door handmatig de BT COM poort in te stellen.
Handsfree vind ik toch wat matig, na zelf getest te hebben. Overall na 3 dagen gebruik: goed solide toestel, vooral de Outlook samenwerking is super!

Verwijderd

Het syncen met outlook is voor agenda & contactpersonen? SMSjes zal je zeker wel niet kunnen syncen, zou wel heel erg relaxed zijn!

Verwijderd

heb em pas thuis
hoe zit het nu juist met li-on batterijen?
de eerste paar keren een volledige discharge en dan lader wanneer je wilt?

• bruto

bruto

Druktemaker.

Hebben zo weinig mensen deze telefoon of zijn het allemaal niet-tweakers? :+
Ik heb zojuist de laatste firmware op de telefoon gezet, versie 38.
Moet zeggen dat het een en ander toch wel flink verbeterd is.
Hier kun je die nieuwe firmware downloaden (let goed op je versie en variant!).

• Gugger
Heb je er een datakabel bijgekocht of zat die erbij?
Of heb je SWUOTA gedaan, maar dan had je die link niet gegeven :)

• bruto

bruto

Druktemaker.

Ik heb (voor €40!!) een datakabel aangeschaft, omdat ik niet kon leven met de bugs die er in het toestel zaten (gemaakte en gemiste oproepen werken niet, spontaan uitgaan, vastlopers, etc).
SOA werkte bij mij niet, iemand dat wel aan de praat gekregen?

Verwijderd

Welke datakabel heeft u daarvoor gebruikt?
Ik heb zelf ook enorm last van de firmware problemen (heb firmware versie 22 ...)
Op de website staat bij de firmwareupgrade echter dat datakabel USB DCA-540 niet wordt ondersteund voor de firmware update.

• Gugger
Ik heb hem ook gekocht en hij bevalt eigenlijk erg goed. Ik heb alleen een probleem met de bluetooth functie van mijn Mitac Mio C510e navigatiesysteem. Als ik verbinding maak, dan werkt alles perfect. Zodra ik echter de verbinding verbreek (door ofwel m'n PNA uit te schakelen of op m'n GSM bluetooth uit te zetten) begint het volgende probleem. Op het moment dat ik dan weer opnieuw een bluetooth verbinding tot stand wil brengen geeft mijn navigatiesysteem aan dat ik gebeld wordt door een onbekend nummer en dit gaat net zolang door tot ik bluetooth weer uit zet. Enige wat hiertegen helpt is mijn S68 uit te zetten en weer aan. Daarna werkt alles weer perfect, de eerste keer tenminste. Met andere telefoons heb ik geen last op mijn navigatiesysteem, dus het ligt aan de telefoon.

Iemand enig idee of het aan een instelling zou kunnen liggen? Ga sowieso een datakabel kopen denk ik om de software te updaten, misschien dat dat helpt.

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 17:16

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik ben ook van plan deze telefoon aan te schaffen. Ik heb het helemaal gehad met mijn huidige smartphone. Ik wil gewoon goed en snel kunnen sms-en/bellen en daar helpen die mini toetsen en al die extra functies niet veel bij. ;(
Ik ga hem kopen en ophalen bij www.gsm-eindhoven.nl, waar hij 147 euro is. Op de website www.gsm.tv is hij inmiddels voor 134 euro (excl verzenden) te koop. Maar eerst nog mijn oude telefoon zien te verkopen! :+

* nnk is verliefd op de S68

[ Voor 5% gewijzigd door nnk op 17-07-2006 23:19 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:48
Past de lader/datakabel van de 55-60-65 serie nu wel of niet op de S68?

• Gugger
nickvd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:02:
Past de lader/datakabel van de 55-60-65 serie nu wel of niet op de S68?
Nee...

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:39
Ik ben ook van plan om deze mobiel aan te schaffen. Heb deze alleen niet in een winkel kunnen vinden. In webwinkels is deze wel volop verkrijgbaar, vind het wel jammer dat ik deze niet in het echt heb kunnen bewonderen. Wat ik mij nou afvraag hoe strek heeft deze last van storingen. Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen gehad met siemens. Heb ook nog maar 2 mobieltjes gehad namelijk een siemens c25 (deze heb ik weggedaan omdat de accu niet meer deed wel 3 tot 4 jaar vol gehouden) en nu werk ik nog met een siemens c55 (stel geen hoge eisen aan een gsm). Nog nooit problemen mee gehad op de eerste maand na toen deed de microfoon het niet maar dit is door siemens binnen een week verholpen heb een nieuw gsm per koerrier opgestuur gekregen. Die C55 heb ik nu ook al weer zo'n 4 jaar.

Maarja van anderen hoor ik juist weer hele andere verhalen over siemens, ik vraag mij af hoe dat met deze is. Verder vraag ik mij af of die aluminium behuizing niet koud aanvoelt aan het oor?

• bruto

bruto

Druktemaker.

Kan er kort over zijn, na +/- 5 maanden gebruik: besteed je geld aan nuttiger zaken.
Punten van kritiek:

*Bagger software
*Slechte bluetooth (valt continue weg)
*Crashen van telefoon bij verschillende handelingen.

Verwijderd

bruto schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:07:
Kan er kort over zijn, na +/- 5 maanden gebruik: besteed je geld aan nuttiger zaken.
Punten van kritiek:

*Bagger software
*Slechte bluetooth (valt continue weg)
*Crashen van telefoon bij verschillende handelingen.
Vergeet niet een reparatieduur van ongeveer 3 maanden omdat er geen duidelijkheid is over betalingen bij de reparateur, dit ivm de financiele problemen van Benq mobile >:)

• bruto

bruto

Druktemaker.

En tevens was ik vergeten te vermelden dat:

* er geen carkit houder beschikbaar is
* de ontvangst in beperkte dekkingsgebieden slecht is in vergelijking met andere toestellen
* je de mijne af mag halen tegen verwijderingsbijdage ;)

• blax
Ik heb hem toch maar aangeschaft mijn een nieuwe abbo. Nu 2 dagen in het bezit nog geen problemen gehad. Enige probleem waar ik tegen ben gekomen is dat het niet wou samen werken met de MIO 510. De mio blijft maar roepen dat er een oproep is terwijl er niks is. Heb geprobeerd via SOA (service over air) een firmware update doen. Dit werkt volgens mij niet enige wat ik krijgt te zien is dat de server bezet is. :? Verder is het wel een heel mooi toestel met goede geluidskwaliteit, en voelt ook lekker stevig aan.

Edit: SOA aan de praat gekregen nieuwste firmware aan het downloaden 750 kb :( dat gaat mij € 7,50 kosten. Maar goed als alles dan goed werkt ben ik tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door blax op 03-12-2006 18:53 ]

• Gugger
Heb hetzelfde met m'n S68 en Mio C510. Wat bij mij werkt is het volgende; op het moment dat de Mio begint te jengelen voor een inkomende oproep die er dus niet is schakel ik mijn foon uit (met BT nog aan). Vervolgens zet ik m'n telefoon weer aan en vervolgens pairt hij zonder problemen. Deze handeling moet ik echter elke keer herhalen als ik weer wil pairen, niet echt ideaal dus maar zo kan ik iig handsfree bellen. Ook ik heb last van wat instabiliteit bij deze telefoon. Ook af en toe wat traagheid, maar over het algemeen ben ik er wel content mee. De looks en materialen vind ik nog steeds top, gecombineerd met de lage prijs...

• blax
Nu ik de update heb uitgevoerd naar versie 42, werkt alles perfect. Geen problemen meer met bluetooth, zelfs met de mio 510 werkt het nu goed. Heb ook het gevoel dat alles nu iets vlotter gaat, wel jammer dat ze er niet gelijk goede firmware er op hadden gezet.

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in deze mobiel, maar vraag me af waar die goed verkrijgbaar is. Ik heb hem in september bij Progress besteld, verwachte levertijd week 37, terwijl onderhand de verwachte leverdatum al op 18 december staat. Kortom: weet iemand toevallig een (web)winkel waar die wel makkelijk (en vooral sneller) te krijgen is? Of zouden jullie de mobiel sowieso helemaal afraden, ook inclusief de firmware upgrade?

Alvast bedankt,

Frank

• blax
Ik kan je zeker deze mobiel aanraden, zeker na het uitvoeren van de laatste firmware update. Iets wat ik echt fijn aan deze telefoon vindt is de geluidskwaliteit, alle gesprekken zijn weer goed verstaanbaar. Wat mij wel een klein beetje tegenvalt is de accu duur. Is nu na 3 dagen leeg, maar goed ben er ook veel mee aan het spelen. Vooral met de bluetooth (m'n eerste bluetooth phone), echt handig dat synchroniseren met outlook. Kan niet meer voorstellen dat ik daar al die tijd zonder mee heb gedaan.

Maar waar je hem zou kunnen krijg ik zou het niet weten. Zelf heb ik deze bij een nieuwe hi abbo genomen. Was binnen 2 dagen geleverd en waar ik helemaal verbaasd over was, was dat er geen eens een simlock op zit.

Verwijderd

bruto schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:21:
* je de mijne af mag halen tegen verwijderingsbijdage ;)
heeft zich daar al iemand voor opgegeven? :)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik heb zojuist een firmware update gedaan naar versie 47 (variant A400) maar nu heb ik geen Nederlandse taal meer.... :( T9 Nederlands is wel gewoon beschikbaar. Iemand met dezelfde problemen?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• blax
Gully schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:52:
Ik heb zojuist een firmware update gedaan naar versie 47 (variant A400) maar nu heb ik geen Nederlandse taal meer.... :( T9 Nederlands is wel gewoon beschikbaar. Iemand met dezelfde problemen?
Ik heb de firware update net ook weer gedaan. Maar bij mij is de taal gewoon Nederlands gebleven. Maar hoe heb je de update dan gedaan? Zelf heb ik het via SWOT geupdate, kost wel wat maar goed dat ging wel zonder problemen. Maar is de taal verder ook niet meer te wijzigen naar Nederlands?

Dan nog een vraagje van mijn kant welke problemen lost deze firmware versie op? Werkt het het nu eindelijk goed samen met de MIO?

Edit: laat maar net getest heeft niks geholpen. Moet als nog de telefoon opnieuw opstarten om het met de mio samen te laten werken. Verder heb ik ook geen verbeteringen met deze firmware kunnen opmerken.

[ Voor 12% gewijzigd door blax op 22-01-2007 21:18 ]

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 20:41

DouweGNL

Ik ben tof.

Hoe update je via GPRS als je provider je telefoon niet kent? :P
Ik heb Vodafone, en zowel telefonisch als via de website kent Vodafone deze telefoon niet, en kunnen dus geen Live gegevens toesturen. Al geprobeerd om instellingen van vergelijkbare telefoons verbinding te maken, maar dat wil ook niet. Iemand een idee?

• blax
DouweGNL schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:39:
Hoe update je via GPRS als je provider je telefoon niet kent? :P
Ik heb Vodafone, en zowel telefonisch als via de website kent Vodafone deze telefoon niet, en kunnen dus geen Live gegevens toesturen. Al geprobeerd om instellingen van vergelijkbare telefoons verbinding te maken, maar dat wil ook niet. Iemand een idee?
En de S75 of de SL75 dan? Kennen ze die wel? Want als ik het goed heb is 'besturingssysteem' van deze gelijk aan de S68 er zijn alleen wat extra opties aan toegevoegd. Tenminste thema's die eigenlijk voor de S75 zijn gemaakt werken ook op de S68. Dus ik denk dat de GPRS instellingen op beiden ook gelijk is. Dus dan zou je van Vodafone de instellingen voor de S75 aan kunnen vragen.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

blax schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:39:
[...]

Ik heb de firware update net ook weer gedaan. Maar bij mij is de taal gewoon Nederlands gebleven. Maar hoe heb je de update dan gedaan? Zelf heb ik het via SWOT geupdate, kost wel wat maar goed dat ging wel zonder problemen. Maar is de taal verder ook niet meer te wijzigen naar Nederlands?
Nee gewoon via een kabel. Die update via gprs die heeft bij mij nog nooit gewerkt. De sessie gaat altijd goed, maar hij geeft ook altijd aan dat er geen nieuwe sw-versie beschikbaar is. Via de kabel ging verder prima, behalve de taal dan. De taal kan ik wel wijzigen maar niet in Nederlands :) Wel duits, engels, turks, russisch en weet ik veel wat :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Heeft iemand het toevallig voor elkaar gekregen om via deze GSM te kunnen internetten op een laptop? De laptop krijgt wel een IP adres enzo, maar ik krijg op geen enkele manier een internetpagina geopend.

Iemand tips? Op google heb ik al meerdere uren liggen zoeken zonder resultaat.
Pagina: 1