[backup/restore] backup met rsync, welke restore-interface

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Eigenlijk zou dit een simpele zoek-vraag zijn, maar ik heb vooralsnog niets kunnen vinden, of gewoon met de verkeerde zoektermen gezocht.

Ik wil via rsync met regelmaat een backup gaan maken, dat is uiteraard geen enkel probleem.
Maar een backup is pas nuttig wanneer 'ie ook weer terug gezet kan worden en het liefst met een beetje handige interface waarmee je dus ook een enkele dir met subdirs enzo kunt terugzetten.

Nu wil het dat die backup eigenlijk op een andere lokatie opgeslagen gaat worden, dus dan lijkt mij die restore-functionaliteit het makkelijkst om via een webinterface te doen. Bijv dat de server-side dan de betreffende files / dirs tarred/zipped en aanbiedt ter download.
De eventuele ownerships en file-permissies maken niet uit, dus als die bij dergelijke acties verloren gaan is dat niet erg, als de timestamp van de files maar gelijk blijft, vandaar dat ik aan rsync zat te denken.

Weet iemand een (open source) pakket waarmee je dit kunt doen?
Bij het zoeken kom ik namelijk steeds uit op sites met mensen die de boel niet kunnen terugzetten van tape, of op andere backup-oplossingen die toch niet echt zijn wat ik zoek.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Wat dacht je van (S)FTP?

If you can't beat them, try harder

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht :)
Uiteraard zijn andere suggesties nog steeds welkom.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)