Slackware: NF2 geen LFE, Bluetooth vraag en USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 12:14
Mijn config
Abit NF7-s v2.0
XP2500+@3200+
Slackware 10.2 (kernel 2.4.31)
KDE 3.4.2

Ik heb dus (eindelijk :+ ) linux geïnstalleerd op mijn mainpc'tje en alles gaat tot nu toe lekker vlot (zelfs de ATI drivers :*) ), alleen het geluid is een klein probleempje. Ik heb de laatste nvdrivers geïnstalleerd en alles werkt perfect, behalve de LFE Crossover, die kan 'k niet aanzetten of aanpassen. Ik heb al wat gegoogeld, maar het enige wat 'k heb gevonden was iemand met FC2 die plots wel die LFE functie had.
Iemand een oplossinkje ?

Anders vraagje (heb 'k ook al gegoogeld), hoe krijg 'k het beste mijn bluetooth aan de gang met linux? Onder suse ging dit allemaal vanzelf met kbluetoothd, maar dat werkt op slackware dus niet.

Laatste ding, als ik mijn USB stick (Packard Bell Audio Key) insteek, dan zie ik hem wel staan in de controll center, maar hij wordt niet gemount. Als ik hem manueel wil mounten (mount -t vfat -o uid=root,gid=root /dev/sdb /root/Desktop/USBDrv) dan krijg ik deze error:
wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdb,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
dmesg | tail:
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
Attached scsi removable disk sdb at scsi3, channel 0, id 0, lun 0
SCSI device sdb: 1019136 512-byte hdwr sectors (522 MB)
sdb: Write Protect is off
sdb: sdb1
WARNING: USB Mass Storage data integrity not assured
USB Mass Storage device found at 4
USB Mass Storage support registered.
FAT: bogus logical sector size 0
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev 08:10.
Onder Suse, Knoppix en Slax werkt ie wel. Atm kan 'k ook geen andere stick proberen, maar gisteren werd de stick van mijn zus ook niet automatisch gemount (toen heb 'k niet geprobeert hem manueel te mounten gezien 'k een paar uur later pas wist hoe 'k dat moest doen :P )

//edit: nog een klein probleempje, wanneer ik afsluit blijft ie hangen op
flushing hda hdb
Dit is een DVD+-rw en een DVD, iemand een oplossing? (google leverde mij alleen maar dingen over hdparm en iso's branden ...)

[ Voor 7% gewijzigd door Hardfreak op 19-02-2006 16:19 ]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Bluetooth is soms wat lastig installeren, maar kbluetoothd is alleen de daemon voor kde. Er moet nog wel een onderliggende laag worden geinstalleerd. Deze is bij Suse, Ubuntu standaard geinstalleerd, maar bij Slackware blijkbaar niet. Probeer eens bluez eens om bluetooth aan de praat te krijgen.
Dit is de guide voor Gentoo en die is erg goed. Misschien kan jij er met Slackware ook wat mee. Verder kan je ook op de homepage van bluez nogwel het e.e.a. vinden. Kijk hier eens.
Probeer eens je stick te mounten met /dev/sdb1 ipv /dev/sdb. Bij mij werkt dit nog al eens.
Soms herkent Linux je usbstick niet direct en moet je meerdere pogingen doen.
Is vfat wel mee gecompileert in je kernel? Anders gaat het nooit werken. En kijk gelijk nog even goed je kernel config door. En mee alles mee wat voor usb van belang is.
Zie deze uitleg eens voor Gentoo en kijk eens of dit ook ongeveer zo werkt voor Slackware.

En je hebt wel een erg antieke kernel gebruikt. De 2.4 versie gaat niet echt goed werken met de hardware die jij in je pc hebt. Ga eens op zoek naar een nieuwe kernel versie 2.6.x. Probeer de 2.6.13 eens uit de /testing van slackware.

Koffie werkt echt!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 12:14
/dev/sdb1 was inderdaad de oplossing voor mijn usbstick _/-\o_
'k Zal dit weekend die BleuZ eens uittesten, zit er niet al te moeilijk uit precies O-)

'k Zal ook eens zien wat een kernelupdate doet, hoewel ik dat nog nooit heb gedaan :X , maar er zal wel ergens op 't net een goede guide beschikbaar zijn, niet? :)

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management