Toon posts:

Acer AL2671W en Geforce 7800 GT.... wil niet digitaal????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik heb een probleem. Ik heb laatst een Acer AL2671W schermpje gekocht. Super vet ding en werkt prima om TV op te kijken. Mijn oude pc deed het er ook prima op.
Gister heb ik een nieuwe computer gekocht, alleen toen begonnen de problemen. Ik krijg het niet voor elkaar om beeld te krijgen op het scherm via de DVI (??) kabels (die digitale..). Hier zit zowel een aansluiting voor op de pc als op het scherm. Zou moeten kunnen dus.
Ik heb nu een verloopstekkertje erbij en met een gewone analoge monitor aansluiting werkt het nu wel (duurd alleen 5 min voordat ik beeld heb en het kabeltje in de PC stop nadat deze aan staat (en de monitor ook)). Als ik bij de geforce eigenschappen kijk ziet hij het scherm wel. Zowel de DVI als de analoge ziet hij. Bij eigenschappen voor beeldscherm staat nu standaard beeldscherm.. niet goed dus..

Iemand een idee? Zowel dynabyte als Oke PC (computer leverancier) weten er geen raad mee. De computer deed het probleemloos op 2 andere schermen en het scherm deed het probleemloos met 2 andere pc's.. (ook via DVI)...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Modbreak:Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door. Je snapt zelf ook vast wel dat een kick na net iets meer dan een kwartier niet de bedoeling kan zijn. Je zit hier ook al lang genoeg om dat te weten :z

[ Voor 96% gewijzigd door Pollewob op 19-02-2006 15:57 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Gebruikte je dezelfde DVI-aansluiting voor je oude en je nieuwe monitor? En zit het verloopstekkertje ook op die uitgang?

Gelieve niet na 18 minuten al te bumpen

Verwijderd

Topicstarter
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:52:
Gebruikte je dezelfde DVI-aansluiting voor je oude en je nieuwe monitor? En zit het verloopstekkertje ook op die uitgang?

Gelieve niet na 13 minuten al te bumpen
Sorry, Zalk niet meer doen O-)

De oude zat op analoog...
Bij de computer zaak hebben ze wel andere computers met DVI aansluiting getest en dat werkte goed.

• Groever
Aha, sluit een oude monitor aan op de CRT, ga naar je NVIDIA menu, selecteer de LCD monitor als primaire monitor, en verwijder de oude.... ik denk namelijk dat het signaal nog via de CRT loopt :P

Verwijderd

Topicstarter
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:57:
Aha, sluit een oude monitor aan op de CRT, ga naar je NVIDIA menu, selecteer de LCD monitor als primaire monitor, en verwijder de oude.... ik denk namelijk dat het signaal nog via de CRT loopt :P
Eeehm, wat is CRT? En er was geen oude monitor.. ik gebruikte deze monitor ook met mijn oude PC wat goed werkte...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:08 ]

• Groever
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:08:
[...]

Eeehm, wat is CRT? En er was geen oude monitor.. ik gebruikte deze monitor ook met mijn oude PC wat goed werkte...
CRT is een analoge monitor-aansluiting, waar je nu dus opzit met je DVI (digitaal) adaptertje, en waarschijnlijk loopt het signaal van het '1' scherm over de CRT aansluiting, wat er dus voor zorgt dat je op je DVI geen beeld hebt. Dus ff allebei aansluiten, en dan de '2' monitor 'instellen als primaire monitor', en dan de eerste gewoon uitschakelen, en verwijderen. Als het goed is loopt het primaire signaal nu over DVI, als er iets onduidelijk is kan je me altijd mailen (contact-informatie op profiel)
Pagina: 1