Sweex 4 ports router als platte switch

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 19:21
Sinds kort heb ik een sitecom router, hartstikke blij met het apparaat, maar mijn netwerk vertakt zich na de router dus daar had ik een platte 10mbit switch op zitten. Natuurlijk is 10 mbit oud en achterhaald, zeker als je films over je netwerk wilt slepen. Ik had nog sweex router 10/100mbit met 4 LAN poorten liggen. Alleen nu doet het internet raar. Ik heb de DHCP van de sweex uitgezet, dus ik kom netjes internet op, maar het gaat tergend langzaam. Mn download blijft steken op 35Kb/s maar over het netwerk kan ik wel met de volle 100 mbit, weet iemand of ik ergens een instelling over het hoofd zie of dat dit gewoon botst met elkaar?

*edit*
Nadat ik natuurlijk de handleiding had nagekeken en de firmware was bijgepoetst, op internet rondgeneusd had (ietwat langzaam dan) enz

[ Voor 11% gewijzigd door nielsl op 19-02-2006 15:13 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:22
In wat voor modus heb je je Sweex staan lijkt op een bridge modus en ja een Sweex is nu niet echt een mekr waar supersnelle chips ingezet worden dus dan kun je traagheid verwachten.

• nielsl
ik heb geen WAN instellingen gedaan, ik wil namelijk dat dit kastje werkt als een gewone platte switch dat domweg niets doet. Dat de chip niet snel is kan ik begrijpen, maar een gewone breedbandverbinding moet hij wel aankunnen. Een vriend gebruikt immers dezelfde als router en trekt daar zijn 5mbit lijn met vol plezier uit.

Ik wil dus gewoon dat deze router puur en alleen als platte switch werkt, waarbij hij gewoon als doorgiftepunt werkt, maar dan dus op 100mbit

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 20:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat het komt door autosensing; de kabel vanaf de switchpoort op je router naar de "platte switch" moet denk ik een echte crosscable zijn.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
@ ts

heb je de ene kant van de kabel in je nieuwe router gestopt (in een switch poort dan) en de andere kant van de kabel in een switch poort van de sweex gestopt?

autosensing doet iedere moderne switch aan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

TS geeft dan ook aan dat ie een oud sweex asbakjeswitchje heeft staan

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• nielsl
het is de router met serienummer LB000020. Diegene waar sweex geen firmware updates voor liet uitkomen, de sitecom is een DC-202. Het kan overigens niet aan mn kabels liggen, crossed of niet. Als ik mijn 10 mbit hub er namelijk tussen prik, kan ik met de volle 10mbit bestanden over het netwerk trekken en met volle snelheid internetten. De sweex fungeert hier gewoon als bottleneck, maar waarom weet ik niet. Netwerken gaat namelijk wel goed als ik de sweex ertussen zet (1 Gb in net iets minder dan 3 minuten) alleen het internet is niet vooruit te branden

[ Voor 63% gewijzigd door nielsl op 20-02-2006 21:57 ]

• nielsl
schopje

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-04 19:22
offtopic:
Heb jij ook hitteproblemen met de DC202? bij mij flpt dat ding om de dag =\ kan ik weer resetten =(

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Pagina: 1