Toon posts:

Maxtor SATA niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een K8V-X SE moederboard van asus en een maxtor 6L120M0 harde schijf. sata aangesloten. zou moeten werken. Maar in bios wordt ie bij de primary ide niet herkend!! wel bij de boot priority, dan snaptie precies welk serienummer het is. ook pqmagic werkt, maar windows wil hij dus niet installeren omdat hij zegt dat er geen schijf in zit.

weet iemand hoe dit kan? en vooral... hoe moet ik het oplossen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je al eens op het knopje bovenaan deze pagina gedrukt genaamd 'search' :?

[search=sata niet herkend]

[ Voor 51% gewijzigd door fsfikke op 19-02-2006 15:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Bij windows installen op F6 drukken wanneer gevraagd en floppy met drivers voor je controller instouwen.. Had je idd met de search kunnen vinden ;)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
Ook in de FAQ staat wat dit betreft handige informatie :)
Serial ATA FAQ

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
floppy met controller voor wat? ik heb nergens een floppy bijgeleverd gekregen. bij het moederboard natuurlijk wel een cdrom, maar wat moet ik daarvan nemen dan? bij de maxtor zat geen verdere info

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
De raid-drivers is wel makkelijk om bij de hand te hebben. zo werd het bij mijn mobo genoemd iig.

succes

EDIT

al bij apparaten beheer gekeken? staan er "!" en/of "?" tekens?

[ Voor 35% gewijzigd door skaars op 19-02-2006 15:16 ]

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Verwijderd

Topicstarter
apparatenbeheer? heb je dat ook in bios? want windows staat er dus nog helemaal niet op he? als hij vraagt 'moet ik windows installeren' en ik zeg 'ja' dan zegt hij 'er is geen schijf ik doe het niet' héél naar!!

en dat met die F6 gedoe. ik ben nu een raid-floppy aan het maken, maar dat deed ik net ook al en toen zei ie dattie geen txtsetup ofzo kon vinden...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SkaarS schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:15:
De raid-drivers is wel makkelijk om bij de hand te hebben. zo werd het bij mijn mobo genoemd iig.

succes

EDIT

al bij apparaten beheer gekeken? staan er "!" en/of "?" tekens?
Lijkt me niet dat ie daar gekeken heeft, aangezien Windows niet wil installeren :+
Lees de FAQ's en topics door die je mbv de search kan vinden en je weet wat je te doen staat :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 19-02-2006 15:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41
Met de juiste drivers op een floppy moet het werken. De F6 knop heb je al gevonden, dus je bent op de goede weg.
Jouw probleem is al honderden keren voorgekomen hier op GoT dus het antwoord is ook met de search te vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de handleiding van je moederbord eens door. Asus kennede staat het ongetwijfeld daarin uitgelegd :) Het staat overigens ook in de FAQ van dit subforum uitgelegd: Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

Gebrek aan inzet / FAQ-gevalletje, dicht dus. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.