Toon posts:

asus draadloze router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb een pc en een laptop. nu heeft de pc en de laptop op een router gestaan zodat we allebei konden internetten.
oke nu wil ik draadloos beneden internetten op de laptop en heb een asus 100g router en pcmcia kaart gekocht.
nu zit er 1 aansluiting op de asus dus heb ik de kabel van de asus naar de router gedaan.
maar ik kom maar niet op internet.
ik internet via de kabel.

als ik alleen de asus op de kabel doe doet ie het wel.
maar anders niet
ik krijg steeds een slot te zien.
ik heb de asus al gereset maar hij wil niet naar de fabrieks instellingen

wat moet ik nu doen
kan iemand mij hepen
groetjes

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
Je beschrijving is niet erg duidelijk. 100g is volgens mij geen wireless router maar een pcmcia wireless netwerkkaartje van asus.

Als ik het goed begijp heb je een wireless router op je vaste router aangesloten, om dit goed te laten werken moet je de router functionaliteit van de wireless router uitzetten, en hem alleen als acces point gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door Tupolev op 19-02-2006 15:47 ]

Engineering

Verwijderd

Topicstarter
[b]hoi

wat bedoelt u met
router functionaliteit van de wireless router uitzetten"

groetjes miranda

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je zult je (ik ga uit van chello internet van upc) opnieuw moeten registreren bij chello (via hun provisioning systeem), zodat je asus router als aangesloten pc herkend zal worden.

Bij @home moet je de hostname van je router wijzigen.
Je moet daar je gebruikersnaam invullen als hostname, en als domein home.nl

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Heb je een router van asus of een acces point? (want je hebt er maar 1 aansluiting op zitten :? )
Heb je de oude router weggehaald?
Zit de desktop nog wel gewoon op de oude router aangesloten? Werkt dat nog wel?

Misschien is het verstandig om even het type (asus) router/acces point te geven... En het type van het draadloze kaartje.
Wat voor OS staat er op de 2 computers?
Hoe zit het netwerk in elkaar, IP adressen, Statisch/Dynamisch?

Kortom, geef even wat meer info :)