Toon posts:

pc opstartproblemen !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

de pc van mijn broertje heeft een erg raar probleem,
als hij de aan knop indrukt van zijn pc dan gaan alle3 de lampjes, (aan, hdd status en nog 1tje voor beveiliging voor als je de case opent)

nu is het zo dat wanneer hij dus op de aan knop drukt, deze 3 lampjes gaan branden en de ventilator van de cpu en zijn voeding gewoon aangaan, het cdrom ledje gaat branden, maar hij geen beeld krijgt, als hij nu de stekker van zijn voeding er (!!!!!) een stuk of 20 keer in en uithaalt waar ik dus laatst achter kwam, gaat zijn pc als deze dus aan is raar tikken, sloom en weer sneller, na een tijdje
(een kwartier meestal ! ) gaan alle lampjes en fans uit en kan hij de aan knop indrukken waarna zijn pc aangaat,
ook de 2 indicatielampjes van de onboard netwerkkaart gaan flikkeren op het moment dat het speakertje van het mobo een geluidje maakt,

ik weet dat het erg raar is, maar het duurt dus echt 15 minuut minimaal voordat hij zijn pc aan heeft, ik weet ook dat het slecht voor de voeding is om in totaal iets van 20 a 30 keer de stekker erin en er weer uit te halen, maar dit is de enigste manier om zijn pc aan te krijgen,

hier de specs,

intel pentium 3 (HP)
1 ghz
256 mb ram (2x128mb)
voeding van 120 watt (!! kwam ik achter toen ik de case opende)
onboard netwerkkaart
hdd 10 gb

vanaf het begin af aan deed de pc altijd wel iets raar met het opstarten, een paar piepjes en de pc ging aan maar nu is de pc helemaal gestoord 8)7

mischien dat het de netwerkkaart is die vrolijk met het geluid van het speakertje v/h mobo meedoet, of de voeding, raar doet de computer iig zeker.
ik heb het met een andere psu geprobeerd, dan werkt de hele pc niet meer,

het vreemde is dat hp zon rare voeding heeft gemaakt, van de beveiliging snap ik het nut dus niet, en ook om de fans van de cpu en voeding langzamer kunnen te laten draaien heeft de voeding van deze HP een apart stekkertje 8)7

ik hoop dat iemand een oplossing voor dit rare opstartgebeuren weet, voor de rest werkt de pc helemaal perfect,

mvg Erwin

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:07
Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen?

Verwijderd

Topicstarter
nee thx, de en zoals ik er al lees, de voeding is brak, ga het 1 en anders ns uitzoeken

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Van HP weet ik het niet zeker maar ik weet dat Dell haar voedingen zo aanpast dat je daar geen standaard voeding op aan kan sluiten zonder damage te doen. Gebeurden er rare dingen toen je de PC aan zette met de andere voeding?

offtopic:
Please, hoofdletters :X, en waarom al die uitroeptekens?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:01:
Van HP weet ik het niet zeker maar ik weet dat Dell haar voedingen zo aanpast dat je daar geen standaard voeding op aan kan sluiten zonder damage te doen. Gebeurden er rare dingen toen je de PC aan zette met de andere voeding?

offtopic:
Please, hoofdletters :X, en waarom al die uitroeptekens?
dan doet de pc helemaal niets als ik op de aanknop druk.