Game Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-02 04:18
Het is dan eindelijk zo ver, na lang wachten kan ik bijna mijn computer bestellen. Wel ga ik eerst op vakantie, na mijn vakantie wil ik de computer kopen. De meeste onderdelen staan vast, wellicht dat de prijzen iets dalen maar dat is dan alleen maar mooi mee genomen.

Ik heb hier heel veel gelezen en zal mijn keus daarom toelichten.
Het budget ligt rond de 4000 euro, het hoeft natuurlijk niet naar de 4000, iets eronder is ook best.
Verder wil ik de computer kopen met het oog op de toekomst en ik hou erg van gamen.
Nu heb ik een 2800+, 9600XT, 512DDR dus ik hoop er veel op vooruit te gaan.

De Processor
AMD Athlon 64 X2 Toledo 4800+, Socket 939, Boxed
Dit is momenteel de top als je voor dualcore gaat, met een prijs van rond de 650 euro goed te doen.

De Videokaart
X1900 XT Crossfire
Dit is het topmodel van ATI, met mooie functies zoals de Shader 3.0 en de crossfire kaart is nu ook goed leverbaar.

De Behuizing
Antec P180 Geen, Zilver
Stijlvolle kast met een goede airflow, erg stil en betaalbaar.

De Geluidskaart
X-Fi XtremeMusic
Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de gamers versie, zoals ik er nu over denk lijkt mij deze goed genoeg.

De Speakers
Logitech Z-5500 Digital
Mooi design, perfect geluid en de plopjes zijn volgens mij ook weg nu.

Het Scherm
Samsung 204TS 20 inch, Zilver
Mooi scherm, zeer goed beeld, perfecte resolutie voor mij. Nu heb ik al 10 jaar lang een oude 17CRT
Zou deze in zwart leverbaar zijn?

De Hardeschijf
Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300 2 x
Perfecte harde schijf, ik weet alleen nog niet of ik hem in RAID 0 moet doen.

Nu komen de producten waar ik niet uit kom en bijna geen verstand van heb.

Geheugen
Waar ik nu niet uit kom is het geheugen, ik snap hier echt werkelijk niks van. Ik zie ook allerlei prijzen en vraag me af hoeveel je hiervan merkt qua prestatie.2 GB wil ik hebben, zal ruim 200 euro goed zijn?

Voeding
Hier heb ik echt geen verstand van, het enige dat ik weet dat ik rond de 600W moet hebben.
Ik wil hier rond de 100 euro voor uitgeven.

Moederbord
Als ik voor SLI zou gaan zou het makkelijk zijn maar aangezien ik voor Crossfire ga vind ik het moeilijk om een goede keus te maken.

Willen jullie verder kijken of het systeem zo in balans is?

Weten jullie verder een goede koeling voor mijn CPU?

Ik ga het waarschijnlijk kopen bij www.azerty.nl Heb de directeur al gesproken en hij kon wat leuks met de prijs doen is mij gezegt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor voeding is er een apart topic.

Als je een Crossfire mobo wilt zou je de Asus A8R-MVP kunnen nemen. Het geheugen wat je er het beste bij kunt nemen kun je wel in de QVL vinden van Asus. Neem 2x1GB voor dual channel.

Verder, weet je zeker dat je zoveel wilt uitgeven? Je kunt honderden euro's besparen terwijl je maar een klein beetje performance inlevert met wat goedkopere onderdelen.

Verwijderd

Aangezien ik eerlijk gezegd van plan ben volgende maand ofzo een soortgelijk systeem te gaan bestellen (AMD X2 4800+ - GeForce 7900 GTX - 2 GB Ram), vroeg ik mij af waar jij hem gaat bestellen?

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

ben het met RoD eens met de vraag of je nu ineens zoveel geld voor een systeem moet uitgeven. Ik zou starten met een systeem van 2000 euro (zie bv [url] reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006[/url]. Ik zou dan geleidelijk upgraden van grafische kaart en processor wanneer deze verouderd raken. Zo blijft je systeem up to date. Volgend jaar is je systeem anders al weer verouderd en het performance-verschil is echt te laag voor zoveel prijsverschil.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:54:
Aangezien ik eerlijk gezegd van plan ben volgende maand ofzo een soortgelijk systeem te gaan bestellen (AMD X2 4800+ - GeForce 7900 GTX - 2 GB Ram), vroeg ik mij af waar jij hem gaat bestellen?
Kijk eens in de laatste regel van de TS.

Verwijderd

RoD schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:55:
[...]

Kijk eens in de laatste regel van de TS.
:+ Ohja...

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29
Je zegt wel dat de X1900XT goed leverebaar is.....maar de MASTERcard is dat zeer zeker niet. Houd hier een beetje rekening mee.

Kwa CPU is deze flink de bottlenek, maar omdat je er zeker wel een aantal jaar mee wilt doen (hier ga ik dan vanuit) is er geen beter alternatief.

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:59:
Je zegt wel dat de X1900XT goed leverebaar is.....maar de MASTERcard is dat zeer zeker niet. Houd hier een beetje rekening mee.

Kwa CPU is deze flink de bottlenek, maar omdat je er zeker wel een aantal jaar mee wilt doen (hier ga ik dan vanuit) is er geen beter alternatief.
En de 200 euro voor 2 gig ram?
Want zie soms ook op sites 2 Gig voor 4xx euro staan..
Merk je dat verschil echt zoveel?

• Wackmack
Bedankt, ja het geld wil ik hiervoor uitgeven. Ik geef zelf ook 2000 euro uit, ik betaal namelijk de helft. En ik wil nu een keer het beste van het beste. Hier kan ik zeker 2/3 jaar mee door. Hebben jullie verder tips voor het geheugen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoals ik al zei, kijk eens in de QVL van het moederboard dat je erbij wilt bestellen. Compatibiliteit lijkt me het belangrijkste.
Verder is het belangrijk te weten wat je met je pc wilt gaan doen. Als je wilt gaan overklokken kun je het beste geheugen met strakke timings nemen.

Verwijderd

offtopic: is Kingston 'beste' merk voor ram geheugen? Aangezien je dat overal tegenkomt... Kingston is overal te koop enzo... :O

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, Kingston is niet het beste.
Er zijn veel merken geheugen die vaak niet veel voor elkaar onderdoen. Het hangt er dan vooral vanaf of het goed samenwerkt met je moederboard.

• Wackmack
RoD schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:08:
Zoals ik al zei, kijk eens in de QVL van het moederboard dat je erbij wilt bestellen. Compatibiliteit lijkt me het belangrijkste.
Verder is het belangrijk te weten wat je met je pc wilt gaan doen. Als je wilt gaan overklokken kun je het beste geheugen met strakke timings nemen.
Overklokken van geheugen ga ik denk niet doen. Misschien later evt de CPU. Gamen is het voor namelijkste doel, en waarschijnlijk ga ik beginnen met dvd's.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Overklokken van geheugen ga ik denk niet doen. Misschien later evt de CPU. Gamen is het voor namelijkste doel, en waarschijnlijk ga ik beginnen met dvd's.
Als je niet van plan bent te OC'en dan kan je het beste gewoon een dual channel kit van 2x1GB (cas 2,5) kopen van een Kingston bijv.

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:06:
Bedankt, ja het geld wil ik hiervoor uitgeven. Ik geef zelf ook 2000 euro uit, ik betaal namelijk de helft. En ik wil nu een keer het beste van het beste. Hier kan ik zeker 2/3 jaar mee door. Hebben jullie verder tips voor het geheugen?
Hoe idioot.
En jij denkt dat jij over 3 jaar niet in dezelfde grote miserie gaat zitten als wie dan ook met zijn pc systeem? Als je nu echt gelooft dat je over drie jaar nog alles op high zal kunnen spelen...

Je betaalt exponentieel veel meer voor marginaal betere prestaties. Je betaalt in feite gewoon de volle pot voor de lage yields van de producenten. (je weet wel, die duurste producten om toch maar top of the line te hebben, wat toch niemand koopt dus.)

Met een budget van 2000€ stel ik een super high end systeem samen, laat staan met 3000€. 4000 is gewoon belachelijk. Nu ja, het zijn mijn zaken niet, het is maar wat de zot ervoor wil geven zullen we maar denken. (ik kan denk ik met moeite die 2000 opmaken zonder irrationele aankopen)

Ik kan mij dan ook aansluiten bij een reactie van iemand hierboven. Doe nu iets minder en doe over 1.5 a 2 jaar een tussentijdse upgrade. Daar zal je veel meer aan hebben dan nu 3 jaar denken te doen met dezelfde hardware. Betaal je nu die afzetterij omdat je schrik hebt om over twee jaar nog eens je pc open te vijzen, of te lui? Kwartiertje werk op twee jaar, beter systeem en nu euros uitgespaard.

Ik ga in elk geval eens goed lachen als over twee jaar de 'coolste' directx10 games verschijnen op vista :)

edit: ok, er zit een duur scherm bij, maak daar dan maar 2600 van, 4000 is nog altijd overdreven, met het prijsverschil van 1400 kan je nog een mega pc ineen steken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:50 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

als ik 4000 euro te besteden had voor een pc zou ik gaan voor twee nVidia 7800GTX512 kaartjes in SLI. Dit presteert beter dan één kaart.
Verder zou ik een raptor schijf nemen (evt twee in raid 1) voor het OS en een aantal programma's.

Met 4000 zou ik het volgende halen

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester (S939, 2,4GHz, 2x512KB, Boxed) € 555,-
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 141,17
2* 1GB PC3200 DDR, CL2.5 (MDT, MDT1024-400-16) € 85,€68=171
2*MSI GeForce 7800 GTX 512MB DDR3 256bit (PCI-e, 2x DVI) NX7800GTX-VT2D512E € 639,- =1280
2* Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 164,- = 330
Hitachi Deskstar 7K500, 500GB (7200rpm, SATA-II, 16MB, NCQ) € 321,-
Creative X-Fi XtremeMusic € 102,73
Logitech Z-5500 Digital (5.1) € 277,35
Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver) € 124,49
Antec True550, 550W (ATX) € 68,56
Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) € 517,-
NEC ND-4551 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 45,-
AOpen 16x48x, DVD-1648 € 22,-
Logitech Cordless Rechargeable Desktop (Zwart) € 43,09

totaal 3998,39

twee 7800 is sli presteren veel beter dan een ati.
het verschil in preformance tussen een 4800+ en 4600+ is bijna niets, alleen is deze beter betaalbaar.
twee reepjes van 1 Gb. Over een jaartje zou ik hier nog twee reepjes bijprikken (kan nu ook, maar het geld is op)
twee raptors in raid voor een ultrasnelle schijf voor het OS en programma's
een snelle 500 GB schijf voor bestanden
een dikke kast en 550 Watt voeding. De voeding is volgens mij wel voldoende
"jouw" dikke speakers. geluidskaart en scherm
wat loopwerk om dvd's te spelen en branden
en ook heel balangrijk, een tobo en een muis, anders kun je er zo weinig mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo op 19-02-2006 16:56 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Wackmack
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:47:
[...]

Hoe idioot.
En jij denkt dat jij over 3 jaar niet in dezelfde grote miserie gaat zitten als wie dan ook met zijn pc systeem? Als je nu echt gelooft dat je over drie jaar nog alles op high zal kunnen spelen...

Je betaalt exponentieel veel meer voor marginaal betere prestaties. Je betaalt in feite gewoon de volle pot voor de lage yields van de producenten. (je weet wel, die duurste producten om toch maar top of the line te hebben, wat toch niemand koopt dus.)

Met een budget van 2000€ stel ik een super high end systeem samen, laat staan met 3000€. 4000 is gewoon belachelijk. Nu ja, het zijn mijn zaken niet, het is maar wat de zot ervoor wil geven zullen we maar denken. (ik kan denk ik met moeite die 2000 opmaken zonder irrationele aankopen)

Ik kan mij dan ook aansluiten bij een reactie van iemand hierboven. Doe nu iets minder en doe over 1.5 a 2 jaar een tussentijdse upgrade. Daar zal je veel meer aan hebben dan nu 3 jaar denken te doen met dezelfde hardware. Betaal je nu die afzetterij omdat je schrik hebt om over twee jaar nog eens je pc open te vijzen, of te lui? Kwartiertje werk op twee jaar, beter systeem en nu euros uitgespaard.

Ik ga in elk geval eens goed lachen als over twee jaar de 'coolste' directx10 games verschijnen op vista :)

edit: ok, er zit een duur scherm bij, maak daar dan maar 2600 van, 4000 is nog altijd overdreven, met het prijsverschil van 1400 kan je nog een mega pc ineen steken
Relax maar bedankt voor advies maar volgens mij kan ik dus echt niet zoveel besparen.
De CPU kan iets naar beneden, de videokaart misschien ook maar het scherm is duur, de boxen, enzo. Verder heb je gelijk met het geld maar ik betaal de helft. Dus dan is het 2000 en zolang heb ik hier niet voor gewerkt dus dat maakt het ook weer meer betaalbaar.

Verder zit ik nu met een 9600 XT en 2800, ik wil eens het beste van het beste. En met dit systeem kan ik dus echt wel 2 jaar lekker gamen, dat weet ik zeker. Missschien niet alles op full detail maar dat neem ik voor lief. Ik neem crossfire 1900XT, het beste wat je momenteel kan krijgen, dat is toch super.

Ik wil ook perse crossfire en dat heb je nodig op 20inch TFT, ik zeg nog niet nu maar je hebt het snel over. Zon spel als FEAR is echt super zwaar.

En kijk deze dingen heb ik toch minimaal nodig.

Harde schijf - 250
Geheugen - 200
Behuizing icm voeding - 200
Scherm - 550
Moederbord - 150
Boxen - 300
Geluidskaart - 100

Totaal 1750 euro

Dan moet ik nog 2 x videokaart en een CPU

CPU 500 a 600 euro
Videokaart 500 a 600 euro, 2 x

Trouwens, ik heb gezegt dat 4000 het budget is, de CPU ben ik nog niet zeker van maar ik vind die zo mooi. Het is moeilijk en ik kan het beste nu zon dure kopen, straks wordt misschien niet meer de helft betaald.

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 19-02-2006 18:18 ]

• Wackmack
theodouma schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:52:
als ik 4000 euro te besteden had voor een pc zou ik gaan voor twee nVidia 7800GTX512 kaartjes in SLI. Dit presteert beter dan één kaart.
Verder zou ik een raptor schijf nemen (evt twee in raid 1) voor het OS en een aantal programma's.

Met 4000 zou ik het volgende halen

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester (S939, 2,4GHz, 2x512KB, Boxed) € 555,-
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 141,17
2* 1GB PC3200 DDR, CL2.5 (MDT, MDT1024-400-16) € 85,€68=171
2*MSI GeForce 7800 GTX 512MB DDR3 256bit (PCI-e, 2x DVI) NX7800GTX-VT2D512E € 639,- =1280
2* Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 164,- = 330
Hitachi Deskstar 7K500, 500GB (7200rpm, SATA-II, 16MB, NCQ) € 321,-
Creative X-Fi XtremeMusic € 102,73
Logitech Z-5500 Digital (5.1) € 277,35
Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver) € 124,49
Antec True550, 550W (ATX) € 68,56
Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) € 517,-
NEC ND-4551 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 45,-
AOpen 16x48x, DVD-1648 € 22,-
Logitech Cordless Rechargeable Desktop (Zwart) € 43,09

totaal 3998,39

twee 7800 is sli presteren veel beter dan een ati.
het verschil in preformance tussen een 4800+ en 4600+ is bijna niets, alleen is deze beter betaalbaar.
twee reepjes van 1 Gb. Over een jaartje zou ik hier nog twee reepjes bijprikken (kan nu ook, maar het geld is op)
twee raptors in raid voor een ultrasnelle schijf voor het OS en programma's
een snelle 500 GB schijf voor bestanden
een dikke kast en 550 Watt voeding. De voeding is volgens mij wel voldoende
"jouw" dikke speakers. geluidskaart en scherm
wat loopwerk om dvd's te spelen en branden
en ook heel balangrijk, een tobo en een muis, anders kun je er zo weinig mee.
Bedankt voor het advies maar zoveel is de 7800 niet beter dan de 1900 XT, verder speel ik meer spellen die Shader 3.0 ondersteunen. De 7800 512 is ook nog eens fors duurder en slecht leverbaar, lijkt mij een duidelijke keus.

De raptors zijn leuk maar ik heb meerdere testen dat je van RAID bijna niks merkt, ik doe niet zoveel bijzonders op mijn computer. De raptor is wel sneller met opstarten maar in verhouding vind ik ze echt veel te duur.

Waar ik veel zit over te twijfelen, is het scherm en de CPU. Ik kan ook de AMD 4400 + 24 inch Dell.
Echter is deze resolutie erg hoog en dus moeilijk om lang te kunnen blijven gamen.

Waarschijnlijk wordt dit het, let wel op dat ik dit systeem in Juni bestel, dan is de prijs vast iets gezakt. Iedereen bedankt voor de tips. Als alles eenmaal in huis is zal ik een lange review geven.

Ik heb trouwens deze week de Logitech diNovo gekregen, echt een geweldige set :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 19-02-2006 18:16 ]

• Theo

Theo

moederbord

Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:10:
[...]

Bedankt voor het advies maar zoveel is de 7800 niet beter dan de 1900 XT,
correctie, twee maal een 7800 is veel beter dan één 1900xt
De raptors zijn leuk maar ik heb meerdere testen dat je van RAID bijna niks merkt, ik doe niet zoveel bijzonders op mijn computer. De raptor is wel sneller met opstarten maar in verhouding vind ik ze echt veel te duur.
neem je er maar één, ipv twee. en als je niets byzonders doe op de pc, waarom wil je dan zo'n uber pc?? :P
Waar ik veel zit over te twijfelen, is het scherm en de CPU. Ik kan ook de AMD 4400 + 24 inch Dell.
Echter is deze resolutie erg hoog en dus moeilijk om lang te kunnen blijven gamen.
op lagere resolutie gamen dan de native op een tft zie je echt niet.
Waarschijnlijk wordt dit het, let wel op dat ik dit systeem in Juni bestel, dan is de prijs vast iets gezakt. Iedereen bedankt voor de tips. Als alles eenmaal in huis is zal ik een lange review geven.
als je pas in juli bestelt kun je beter wachten met een grafische kaart, de 7900 komt eraan, en ATI zal daar vast ook weer met een antwoord op komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 19-02-2006 19:32 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Doe nu eens wat minder, en neem dan later een tussentijdse upgrade.... Nu investeer je in overkill, dat over 2 jaar middelmatig is.... Maar dat moet jij weten ;-)

Verwijderd

theodouma schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:30:
[...]

als je pas in juli bestelt kun je beter wachten met een grafische kaart, de 7900 komt eraan, en ATI zal daar vast ook weer met een antwoord op komen.
Zover ik heb begrepen schijnt Nvidia in maart (volgende maand) met de 7900 te komen.. En zelfs in juni al weer met een nóg nieuwere (G80)..
Bovendien komt in juni AMD met de AM2 processors (5000+ :9~ ) met DDR2

Dus dan kun je je tegen die tijd beter zoiets nemen..
Met AM2 ben je méér op de toekomst voorbereid dan in juni nog een S939 te kopen..

B) Maar das mijn mening...

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:10:
Bedankt voor het advies maar zoveel is de 7800 niet beter dan de 1900 XT, verder speel ik meer spellen die Shader 3.0 ondersteunen. De 7800 512 is ook nog eens fors duurder en slecht leverbaar, lijkt mij een duidelijke keus.
2 Geforce GT's kosten net zoveel als één X1900. En dan zijn ze een heel stuk sneller. Maar ik snap alleen niet wat je bedoeld met dat shader 3.0 verhaal. De kaarten van nvidia ondersteunen dat namelijk ook.
Toevallig nog aan gedacht dat die dingen herrie maken?
Voor het scherm zou ik nog even goed de topics over grote schermen ([rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2[/rml] , [rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 17[/rml]) doorlezen, en dan met name het gedeelte waar mensen vertellen dat ze hun 19" te groot vinden (omdat ze er te dicht op zitten). En wat bedoel je als je zegt dat je met een hoge resolutie niet lang kan gamen?

Ik heb trouwens deze week de Logitech diNovo gekregen, echt een geweldige set :P

Hallo met Tim

• Groever
Jij moet het weten, maar zoals ik al zei.... als je hier 3 jaar mee vooruit wil is het onzin.

Ik zou zeggen:

AMD Athlon X2 4200+
1x WD Raptor 36GB
1x 300GB 7200 HDD (WD)
1x Asus/DFI MoBo
1x 7800GTX 512MB of wachten, en dan 1x 7900GTX 512MB
Samsung 4ms 17inch monitor
2x 1GB OCZ DDR, type vind jij maar uit
Leuke behuizing (rond de 100 pleuro)
A-merk 500w PSU
Logitech G5
Logitech G15
Verder costum zalman-koelers op alle spullen.
Een wat mindere geluidskaart
Die boxies (geluid is geluid, en geluid moet goed)

Dit presteert amper minder dan wat je eerst had, en scheelt je zeker geld, wat je weer kan uitgeven aan een tussentijdse upgrade. Zelfs dit is trouwens nog overkill, als je niet veel met je pc doet.... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Groever op 19-02-2006 20:18 ]

Verwijderd

Op één punt heel je budget uitgeven aan alle top-of-the-line onderdelen is het domste wat je kan doen.
Spendeer de helft van je budget nu aan een pc, en geef de rest van het geld achter 2 jaar uit aan upgrades.
Zo kom je 3x langer toe, voor hetzelfde bedrag.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:15

Bever!

3

al die eppo's met nvidia kaarten.. waarom settlen voor iets wat mindersnel is, minder leverbaar, duurder, minder features heeft..

• Groever
Bever! schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:22:
al die eppo's met nvidia kaarten.. waarom settlen voor iets wat mindersnel is, minder leverbaar, duurder, minder features heeft..
1) Nvidia is niet minder snel
2) Nvidia is zeker niet minder leverbaar
3) Nvidia duurder? Yeah right |:(
4) Nvidia minder features? Ik verwijs je door naar de }:O

Verwijderd

Gast, ik zou zeker nu geen 4000 euro uitgeven aan een overkill systeem. Kijk dan: AM2 staat in de kinderschoenen, er komt elke 2 maanden een nieuwe GPU core uit van ATi en Nvidia, waarom zo veel geld uit geven? Je blijft achterlopen |:( . Koop nu een mooi systeem met een 939 dualcore CPU (geen 4800, want dat is echt zwaar overkill, ik had er nog nooit van gehoord zelfs), koop ook geen 2 videokaarten nu maar prik er later misschien nog een bij (een SLi mobo wel dus), 2 GB ram en geloof me je zal alle spellen op *zeer* hoge settings kunnen spelen en ook nog eens de blits maken...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraagje aan de TS. Stel je koopt je beoogde systeem, zou je dan om de 6 maanden eens een reactie willen posten hoe tevreden je bent met je systeem? Op die manier kunnen toekomstige twijfelaars met teveel geld een hoop baat hebben van jouw reacties.

• Groever
wwillem schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:29:
Vraagje aan de TS. Stel je koopt je beoogde systeem, zou je dan om de 6 maanden eens een reactie willen posten hoe tevreden je bent met je systeem? Op die manier kunnen toekomstige twijfelaars met teveel geld een hoop baat hebben van jouw reacties.
Hmm.... misschien een idee

[Hoe houdt een overkill-systeem zich staande, deel 1] zou hij dan moeten heten, ik weet zeker dat het mijn mede-tweakers wat leedvermaak zou opleveren.... luister naar onze raad.... anders heeft het ook geen nut om hier een topic te starten....

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:26:
Gast, ik zou zeker nu geen 4000 euro uitgeven aan een overkill systeem. Kijk dan: AM2 staat in de kinderschoenen, er komt elke 2 maanden een nieuwe GPU core uit van ATi en Nvidia, waarom zo veel geld uit geven? Je blijft achterlopen |:( . Koop nu een mooi systeem met een 939 dualcore CPU (geen 4800, want dat is echt zwaar overkill, ik had er nog nooit van gehoord zelfs), koop ook geen 2 videokaarten nu maar prik er later misschien nog een bij (een SLi mobo wel dus), 2 GB ram en geloof me je zal alle spellen op *zeer* hoge settings kunnen spelen en ook nog eens de blits maken...
Tja, enigste probleem is dat er altijd wel iets nieuws voor de deur staat. Om die redenen kiezen de meeste gamers (die ook wel geld hebben :)) voor een goed systeem (die ze dan net wat vaker vervangen), i.p.v. een supersysteem. Maar er zijn mensen die willen gewoon het beste en heb je genoeg geld, dan is hier niets op tegen.

Je kan wel wachtten tot iets niet meer in z'n kinderschoenen staat, of die bijvoorbeeld die nieuwe intel chips in de winkel liggen. Maar tegen die tijd staat er bijvoorbeeld weer veel sneller ram voor de deur of krijgen we toch weer iets met ppu's, waar je weer op kan wachtten. En zo kan je eeuwig bezig blijven, op een gegeven moment moet zoals ze dat zeggen 'gewoon de knoop doorhakken.'

Zelf ga ik het liefst voor een goed systeem, waar ik tussentijds nieuwe onderdelen voor koop en af en toe een net wat groter upgrade doe.

P.S. Aantal dingen die je zegt kloppen niet helemaal; Gewoonlijk komt er om het half jaar een niuwe gpu per bedrijf (ATI & NVidia). SLI en Crossfire is ook niet alles; Het is nog niet echt goed ondersteunt en je zit (als je er later een kaart bij koopt) met 2 verouderde kaarten die superveel stroom zuipen en ruimte in beslag nemen. Ze presenteren misschien even goed als de nieuwste kaarten, maar de kosten zijn uiteindelijk waarschijnlijk toch hoger.
En een systeem is eigelijk nooit overkill. Het ligt er aan waar je het voor gebruikt en wat je zelf wil. Hoeveel frames haalden de huidige topsystemen ook alweer in 3dMark06 volgens dat nieuwsbericht: 7 ofzo?

Verwijderd

de voeding haal die van tagan zijn topdingen.

• Wackmack
Veel reacties zeg maar het lijkt wel of ik de enige ben. Volgens mij heeft half GoT het beste van het beste.

Maar hoeveel kan ik dan volgens jullie besparen op de videokaart?

Ik weet dat de M2 in juni uitkomt maar is die dan gelijk leverbaar? Ja heel misschien is de G70 een optie. 9 juni kom ik terug en dan wil ik eigenlijk binnen een week mijn nieuwe computer kopen.

Het doel is gamen op de resolutie 1600 verder download ik altijd veel, die programma's trekken best veel van je pc's. Dvd's brander en het gewonen surfwerk. Ik weet dat het overkill is maar is het dan beter om eerst 1 Videokaart te kopen en dan over 1 jaar weer 1 Videokaart?

Als ik af en toe lees hoeveel de resolutie 1600 van je Videokaart vraag dan heb ik volgens mij al best snel de Crossfire nodig. Maar als ik nou zo'n X2 4400 haal en dan nog 2 x de X1900 dan zit ik tegen de 3500 aan, dan is toch wel te doen?

Als ik de computer haal dan wil ik zeker minimaal 1 jaar alles op full detail spelen als ik dan een extra kaart moeten kopen dan ben ik daar bereid toe, het is dan misschien niet de beste prijs/kwaliteit maar so be it. Verder wil ik gewoon advies over het systeem. Na mijn reis zal ik weer een update geven hoe ik ervoor sta en hoe ik erover denk.

Maar op de CPU / Videokaart kan ik toch niet veel besparen???

• Wackmack
wwillem schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:29:
Ja hoor, geen probleem.

• Wackmack
DEVoTi0N schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:42:
[...]

Tja, enigste probleem is dat er altijd wel iets nieuws voor de deur staat. Om die redenen kiezen de meeste gamers (die ook wel geld hebben :)) voor een goed systeem (die ze dan net wat vaker vervangen), i.p.v. een supersysteem. Maar er zijn mensen die willen gewoon het beste en heb je genoeg geld, dan is hier niets op tegen.

Je kan wel wachtten tot iets niet meer in z'n kinderschoenen staat, of die bijvoorbeeld die nieuwe intel chips in de winkel liggen. Maar tegen die tijd staat er bijvoorbeeld weer veel sneller ram voor de deur of krijgen we toch weer iets met ppu's, waar je weer op kan wachtten. En zo kan je eeuwig bezig blijven, op een gegeven moment moet zoals ze dat zeggen 'gewoon de knoop doorhakken.'

Zelf ga ik het liefst voor een goed systeem, waar ik tussentijds nieuwe onderdelen voor koop en af en toe een net wat groter upgrade doe.

P.S. Aantal dingen die je zegt kloppen niet helemaal; Gewoonlijk komt er om het half jaar een niuwe gpu per bedrijf (ATI & NVidia). SLI en Crossfire is ook niet alles; Het is nog niet echt goed ondersteunt en je zit (als je er later een kaart bij koopt) met 2 verouderde kaarten die superveel stroom zuipen en ruimte in beslag nemen. Ze presenteren misschien even goed als de nieuwste kaarten, maar de kosten zijn uiteindelijk waarschijnlijk toch hoger.
En een systeem is eigelijk nooit overkill. Het ligt er aan waar je het voor gebruikt en wat je zelf wil. Hoeveel frames haalden de huidige topsystemen ook alweer in 3dMark06 volgens dat nieuwsbericht: 7 ofzo?
Hier heb ik iets aan, je hebt helemaal gelijk van dat wachten. Er komen zoveel kaarten aan, de nieuwe G70 is waarschijnlijk ook duurder dan de X1900 dus je blijft aan het wachten.

Wat wel een opstakel is dat ik net mijn pc wil kopen als de M2 uitkomt, hoe duur zullen de processoren wel niet zijn dan en het DDR2 geheugen.

• Groever
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:47:
Veel reacties zeg maar het lijkt wel of ik de enige ben. Volgens mij heeft half GoT het beste van het beste.

Maar hoeveel kan ik dan volgens jullie besparen op de videokaart?

Ik weet dat de M2 in juni uitkomt maar is die dan gelijk leverbaar? Ja heel misschien is de G70 een optie. 9 juni kom ik terug en dan wil ik eigenlijk binnen een week mijn nieuwe computer kopen.

Het doel is gamen op de resolutie 1600 verder download ik altijd veel, die programma's trekken best veel van je pc's. Dvd's brander en het gewonen surfwerk. Ik weet dat het overkill is maar is het dan beter om eerst 1 Videokaart te kopen en dan over 1 jaar weer 1 Videokaart?

Als ik af en toe lees hoeveel de resolutie 1600 van je Videokaart vraag dan heb ik volgens mij al best snel de Crossfire nodig. Maar als ik nou zo'n X2 4400 haal en dan nog 2 x de X1900 dan zit ik tegen de 3500 aan, dan is toch wel te doen?

Als ik de computer haal dan wil ik zeker minimaal 1 jaar alles op full detail spelen als ik dan een extra kaart moeten kopen dan ben ik daar bereid toe, het is dan misschien niet de beste prijs/kwaliteit maar so be it. Verder wil ik gewoon advies over het systeem. Na mijn reis zal ik weer een update geven hoe ik ervoor sta en hoe ik erover denk.

Maar op de CPU / Videokaart kan ik toch niet veel besparen???
Zoekt en gij zult vinden :P Als je tot juni de tijd hebt is het hele 7800 verhaal niet meer van toepassing denk ik.... in ieder geval, probeer eens een enkele x1900... hij zal je niet teleurstellen en scheelt weer geld, ook een x2 4200+ is amper langzamer, maar wel goedkoper.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 13:44

Piggen

Lekker bakkie

Allemaal prachtig hoor, maar het systeem dat je na je vakantie samen gaat stellen zal zeer waarschijnlijk weinig lijken op het lijstje hier. In die 4 maanden komen er weer zóveel nieuwe spullen op de markt. AM2 en nieuwe moederborden, nieuwe videokaarten etc.

• Wackmack
Jullie hebben gelijk maar ik wil nu 1 computer halen waar ik de volgende 2 jaar niet meer naar hoef te kijken. Ik weet ook wel dat ik maar even het beste systeem heb maar ik geloof dat ik met een 1900 XT crossfire een aardig tijdje lekker kan gamen op mijn 20inch TFT, denk je ook niet.

• DEVoTi0N
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:51:
[...]

Hier heb ik iets aan, je hebt helemaal gelijk van dat wachten. Er komen zoveel kaarten aan, de nieuwe G70 is waarschijnlijk ook duurder dan de X1900 dus je blijft aan het wachten.

Wat wel een opstakel is dat ik net mijn pc wil kopen als de M2 uitkomt, hoe duur zullen de processoren wel niet zijn dan en het DDR2 geheugen.
Zodra er een nieuwe processor reeks uitkomt vervangt deze de oude. Meestal worden de prijzen ook gewoon vervangen en zijn ze niet zo heel veel duurder, dan de huidige processoren. En wat dat ddr2 geheugen betreft: Dat is niets nieuws hoor, dat zit er bij mij al 1 jaar in.

edit:
Ik sta achter Groever, slimmer is om een 4200 te nemen en een x1900xtx. Daar bespaar je veel geld op, en is amper langzamer, zodat je eerder weer een goede upgrade kan nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door DEVoTi0N op 19-02-2006 20:56 ]

• Wackmack
MPmad schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:52:
Allemaal prachtig hoor, maar het systeem dat je na je vakantie samen gaat stellen zal zeer waarschijnlijk weinig lijken op het lijstje hier. In die 4 maanden komen er weer zóveel nieuwe spullen op de markt. AM2 en nieuwe moederborden, nieuwe videokaarten etc.
Daar heb ik al over nagedacht maar veel onderdelen blijven ook staan denk ik. Alleen de Videokaart wordt misschien anders en evt een andere socket voor mijn moederbord. Als de 1900 XT straks echt een koopje is haal ik die waarschijnlijk. Zijn er al bronnen dat de G70 beter is dan de 1900 XTX?

• Groever
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:53:
Jullie hebben gelijk maar ik wil nu 1 computer halen waar ik de volgende 2 jaar niet meer naar hoef te kijken. Ik weet ook wel dat ik maar even het beste systeem heb maar ik geloof dat ik met een 1900 XT crossfire een aardig tijdje lekker kan gamen op mijn 20inch TFT, denk je ook niet.
Waarom hecht je zoveel waarde aan er 2 jaar lang niet naar omkijken? Alles wat minder, en later weer upgraden is mijn devies :p

• Groever
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:55:
[...]

Daar heb ik al over nagedacht maar veel onderdelen blijven ook staan denk ik. Alleen de Videokaart wordt misschien anders en evt een andere socket voor mijn moederbord. Als de 1900 XT straks echt een koopje is haal ik die waarschijnlijk. Zijn er al bronnen dat de G70 beter is dan de 1900 XTX?
Zelfs de 7900GTX verslaat een X1900XTX al... dus ja :p

• DEVoTi0N
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:56:
[...]

Zelfs de 7900GTX verslaat een X1900XTX al... dus ja :p
Grote kans van wel, maar het is nog maar af wachtten.

• Groever
DEVoTi0N schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:58:
[...]

Grote kans van wel, maar het is nog maar af wachtten.
Ik weet 99.99999% zeker van wel :p

nieuws: nVidia lanceert GeForce 7900 GT en GTX op 9 maart

• DEVoTi0N
ff tussen door: @versteegrob. Je spreekt de hele tijd over de g70, maar dat is de chipset van de 7800. Je bedoeld waarschijnklijk de g71 :P.

• Theo

Theo

moederbord

niemand heeft hier het beste van het beste omdat dat simpel niet te betalen is (quad sli, dual cpu, raid10 bootdisk, raid10 datdadisk, 0dB, enz). Wel hebben wij systemen die presies zijn afgestemt op ons gebruik, en voldoen aan onze eisen (en vaak wensen).

Nu met WP, PV, EV en PC

• Groever
theodouma schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:02:
[...]

niemand heeft hier het beste van het beste omdat dat simpel niet te betalen is (quad sli, dual cpu, raid10 bootdisk, raid10 datdadisk, 0dB, enz). Wel hebben wij systemen die presies zijn afgestemt op ons gebruik, en voldoen aan onze eisen (en vaak wensen).
En zo is dat :P Versteegrob heb je je mening op een paar fronten al veranderd? :p

• DEVoTi0N
Een paar getalletjes bieden nog geen zekerheid voor de praktijk. Ook wordt de R580 architectuur nog niet goed benut in de huidige games en zullen we moeten afwachtten hoe hij het doet in de volgende generatie. De 7900GTX mag het dan goed doen op papier, maar.... (ik weet dus 80% van wel als je kijkt hoe de x1900xtx scoort tegenover de 7800gtx met zijn specs)

• Groever
DEVoTi0N schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:05:
[...]
Een paar getalletjes bieden nog geen zekerheid voor de praktijk. Ook wordt de R580 architectuur nog niet goed benut in de huidige games en zullen we moeten afwachtten hoe hij het doet in de volgende generatie. De 7900GTX mag het dan goed doen op papier, maar.... (ik weet dus 80% van wel als je kijkt hoe de x1900xtx scoort tegenover de 7800gtx met zijn specs)
Een paar getalletjes is waar de tweaker-heid om gaat.

7000 3dm05 of 8000 3dm05... het zijn misschien getalletjes maar ze geven wel degelijk aan wat de prestaties van het systeem zijn... Dat de R580 niet goed benut wordt klopt, maar misschien wordt in die tests de G71 ook niet optimaal benut.... ik ben sowiezo geneigd naar Nvidia, dus tenzei ik concreet bewijs heb dat Ati beter is zou ik altijd voor Nvidia gaan :p

[ Voor 1% gewijzigd door Groever op 19-02-2006 21:09 . Reden: T ===> D ]

• Wackmack
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:03:
[...]

En zo is dat :P Versteegrob heb je je mening op een paar fronten al veranderd? :p
Tuurlijk dit zet mij wel aan het denken, zon forum is alleen maar goed.

Update dat er zeker komt .

Antec P180 Geen, Zilver
X-Fi XtremeMusic
Het wordt zeker weten de X-Fi versie alleen haal ik misschien de gamers - versie
Logitech Z-5500 Digital
Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300
tagan Voeding

Waarschijnlijk het M2 socket van AMD, crossfire/sli waarschijnlijk ook. Voor de rest is het nu afwachten wat er gaat komen. In juni kom ik dan weer terug met definitieve versie.

• DEVoTi0N
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:09:
[...]

7000 3dm05 of 8000 3dm05... het zijn misschien getalletjes maar ze geven wel degelijk aan wat de prestaties van het systeem zijn... Dat de R580 niet goed benut wordt klopt, maar misschien wordt in die tests de G71 ook niet optimaal benut.... ik ben sowiezo geneigd naar Nvidia, dus tenzei ik concreet bewijs heb dat Ati beter is zou ik altijd voor Nvidia gaan :p
Het gaat juist om de 3dmark score. Alleen heb ik het over heel ander getalletjes.

Jij wijst net op dat nieuwsbericht waarin info staat over wat mhz'jes van 7900gtx. Deze staan los (alhoewel, je kan er niet echt precies mee rekenen) van het aantal markjes dat zo'n kaart haalt. En voor zover ik weet is er nog helemaal niets bekent over de 3dmark scores van de 7900gtx

• Wackmack
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:09:
[...]

Ik ben juist meer geneigd naar Ati, ik weet het niet, het is een gevoel en de spellen die zijn beter ondersteunen liggen mij meer.

Nog een kleine kanttekening, ik moet het spel UT2007 vloeiend kunnen spelen, dat wordt namelijk mijn favoriete spel. UT2004 speel ik ook al heel vaak alleen hapert het nogal vaak nu.

Kunnen mensen beschrijven hoe erg de boost is van een AMD 2800, 9600 XT, 512 DDR naar X2, Crossfire en 2 GB is?

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe erg? Bijzonder erg. :P UT2k4 zul je met het grootste gemak op de hoogste instellingen kunnen spelen. En als je UT2k7 niet vloeiend kunt draaien met het systeem dat je wilt kopen, dan gaat dat spel niet veel verkocht worden. Maw, dat zit wel goed.

• DEVoTi0N
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:14:
[...]

Ik ben juist meer geneigd naar Ati, ik weet het niet, het is een gevoel en de spellen die zijn beter ondersteunen liggen mij meer.

Nog een kleine kanttekening, ik moet het spel UT2007 vloeiend kunnen spelen, dat wordt namelijk mijn favoriete spel. UT2004 speel ik ook al heel vaak alleen hapert het nogal vaak nu.

Kunnen mensen beschrijven hoe erg de boost is van een AMD 2800, 9600 XT, 512 DDR naar X2, Crossfire en 2 GB is?
Je hoeft nu niet echt meer over boost te spreken. Met je nieuwe systeem speel je UT2004 makkelijk op max, zonder framesdrops.

• Wackmack
Zekers voel me straks echt super blij met mijn nieuwe computer, alles is echt zo vet, 20 inch TFT, crossfire, X2, X-Fi, Z-5500, zo geil!

Hehe alleen ga ik nu eerst nog 3 maanden op vakantie, pffff ik wil niet wachten. Verder wil ik nog even duidelijk zeggen dat het geld echt geen probleem moet zijn, 4000 is wel de max maar we zullen straks een mooi systeem samen stellen. Tja wat kan ik nu nog zeggen, het is een beetje koffie dik kijken.

• Groever
DEVoTi0N schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:14:
[...]
Het gaat juist om de 3dmark score. Alleen heb ik het over heel ander getalletjes.

Jij wijst net op dat nieuwsbericht waarin info staat over wat mhz'jes van 7900gtx. Deze staan los (alhoewel, je kan er niet echt precies mee rekenen) van het aantal markjes dat zo'n kaart haalt. En voor zover ik weet is er nog helemaal niets bekent over de 3dmark scores van de 7900gtx
Je hebt gelijk, het was een wat overdreven voorbeeld. Ik bedoel alleen dat met 24 pipes, en die clocks, en het gegeven dat het in de meeste benchmarks geen enkele moeite met de x1900xtx heeft, en het gezonde verstand dat nvidia niet 3 maanden later met een nieuw topmodel gaat komen, en het dan nog minder laat presteren dan die van die concurrent ook, trek ik die conclusie.

Met dat voorbeeld met die cijfertje bedoel ik juist dat het daar om gaat bij iedereen met een beetje kennis van zaken en een fatsoenlijk systeem ;-)

• Groever
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:20:
Zekers voel me straks echt super blij met mijn nieuwe computer, alles is echt zo vet, 20 inch TFT, crossfire, X2, X-Fi, Z-5500, zo geil!

Hehe alleen ga ik nu eerst nog 3 maanden op vakantie, pffff ik wil niet wachten. Verder wil ik nog even duidelijk zeggen dat het geld echt geen probleem moet zijn, 4000 is wel de max maar we zullen straks een mooi systeem samen stellen. Tja wat kan ik nu nog zeggen, het is een beetje koffie dik kijken.
Inderdaad, maar heb je die X-Fi wel nodig?

• DEVoTi0N
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:11:
[...]

Tuurlijk dit zet mij wel aan het denken, zon forum is alleen maar goed.

Update dat er zeker komt .

Antec P180 Geen, Zilver
X-Fi XtremeMusic
Het wordt zeker weten de X-Fi versie alleen haal ik misschien de gamers - versie
Logitech Z-5500 Digital
Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300
tagan Voeding

Waarschijnlijk het M2 socket van AMD, crossfire/sli waarschijnlijk ook. Voor de rest is het nu afwachten wat er gaat komen. In juni kom ik dan weer terug met definitieve versie.
Ik raadt (zelfs al wil je zo'n superduur systeem) crossfire/SLI af. Kijk eerst wat je van 1 kaart vindt. Wil je dan toch echt nog beter, dan kan je er altijd nog een kaartje bijzetten.

• DEVoTi0N
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:21:
[...]

Inderdaad, maar heb je die X-Fi wel nodig?
Ik denk van wel, als je al zo'n systeem hebt is x-fi geen overbodige luxe. X-fi presteert duidelijk beter en zal ook in toekomstige games een grote rol gaan spelen.

• Groever
Ik ga ervandoor mensen, veel plezier met koffiedik kijken

SLI is een grotere snelheidswinst dan het verschil tussen een X2 3800+ en X2 4800+.... het is zeker een wrede prestatiewinst, zeker doen als je het er voor over hebt!

• DEVoTi0N
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:25:

...
offtopic:
het begint hier meer op een chatbox te lijken :P

[ Voor 25% gewijzigd door DEVoTi0N op 19-02-2006 21:27 ]

• Wackmack
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:25:

SLI is een grotere snelheidswinst dan het verschil tussen een X2 3800+ en X2 4800+.... het is zeker een wrede prestatiewinst, zeker doen als je het er voor over hebt!
Ja dat ga ik ook zeker doen, ik heb nu de kans dus nu moet ik het doen. En nogmaals ik krijg de helft, heb een deel van mijn spaar rekening dus dat maakt het kopen een stuk makkelijker.

Echter het voor proces blijft echt leuk, ben me al 6 maanden aan het inlezen :P
Nu moet ik ook nog kijken welke spellen ik ga kopen, zit te denken aan FEAR, UT2007 en de multipack van Prince of Persia.

Hoe zit het eigenlijk met HD - films op 1600 resolutie? je kan niet de 1080i versie afspelen he

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 19-02-2006 21:37 ]

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 22:27
Als geld geen probleem is, mag ik dan vragen waarom je een 7200 rpm HDD koopt en geen 10000 HDD?
Als je het doet, doe het dan goed imho :P

PS5 PSN: UnrealKazu

• Wackmack
Kazu schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:45:
Als geld geen probleem is, mag ik dan vragen waarom je een 7200 rpm HDD koopt en geen 10000 HDD?
Als je het doet, doe het dan goed imho :P
De prestaties vind ik te weinig, verder vind ik het te duur voor wat je ervoor krijgt.2 x 250GB is goed

• Wackmack
Antec P180 Geen, Zilver € 109,24 € 109,24
Tagan TG580-U22 580 Watt 100,- 100,-
Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300 86,56 173,12
Kingston KVR333X64C25K2/2G DDR SDRAM, 2 GB, PC2700, 333 MHz, Matched pair (2x 1 GB) 146,22 146,22
Abit AT8 100,84 100,84
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail 89,92 89,92
Samsung 204B 20 inch, Zilver 423,53 423,53
Logitech Z-5500 Digital Zwart 245,38 245,38
Sapphire Radeon X1900 XT CrossFire "MasterCard" 512 MB, DDR3, PCI Express x16 481,51 481,51
Sapphire Radeon X1900 XT 512 MB, GDDR3, PCI Express x16 445,38 445,38
Asus DRW1608P2/D 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, Retail 37,81 37,81
Asus DVD-E616P2 16x, 48x, Zwart, Retail 18,49 18,49
Zalman CNPS7700-AlCu 23,53 23,53
AMD Athlon 64 X2 Toledo 4800+, Socket 939, Boxed 552,94 552,94

Totaal 3500, dus de 4000 komt helemaal niet in de buurt, en ik heb nu al mijn droom computer.

Verwijderd

Persoon A koopt nu een pc van 4000 euro.
Persoon B koopt er nu eentje van 2000 euro.
In de huidige tijd is het verschil tussen A en B, dat A 120fps haalt, terwijl B er 80fps haalt (verwaarloosbaar dus).
Na 2 jaartjes, koopt persoon B van de overige 2000 euro, gewoon een nieuwe pc.
Met als gevolg: persoon A draait de nieuwe spellen @ 20 fps, terwijl persoon B gewoon alles op 80 fps doet.
Versteegrob is een persoon van type A.
Terwijl, als je een beetje dieper nadenkt, je beter als persoon B kunt handelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 21:59 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:58:
Persoon A koopt nu een pc van 4000 euro.
Persoon B koopt er nu eentje van 2000 euro.
In de huidige tijd is het verschil tussen A en B, dat A 120fps haalt, terwijl B er 80fps haalt (verwaarloosbaar dus).
Na 2 jaartjes, koopt persoon B van de overige 2000 euro, gewoon een nieuwe pc.
Met als gevolg: persoon A draait de nieuwe spellen @ 20 fps, terwijl persoon B gewoon alles op 80 fps doet.
Versteegrob is een persoon van type A.
Terwijl, als je een beetje dieper nadenkt, je beter als persoon B kunt handelen.
Heh heh, die is mooi :).

Persoon C is een student met een chronisch geldgebrek en koopt een systeem van 1000 euro, overklokt deze tot de max en haalt 80 frames. Persoon C noemen ze een tweaker :P.

• RoD
  • Niet online

RoD

Aangezien hij maar de helft hoeft te betalen, geldt dit niet helemaal voor zijn situatie. Je weet namelijk niet of hij over 2 jaar weer de helft van zn systeem vergoed krijgt ;) Overigens denk ik dat het nu wel duidelijk is.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kingston KVR333X64C25K2/2G DDR SDRAM, 2 GB, PC2700, 333 MHz, Matched pair (2x 1 GB)
Ik zou voor DDR400 gaan ipv DDR333. Koop gewoon 2 x 1GB PC3200/DDR400 (hoeft geen matched pair te zijn, als het maar hetzelfde type is.)

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Inderdaad. Dat is echt een must bij zon systeem. PC3200 geheugen kost nauwelijks meer, en zo lever je toch wel wat in qua performance.

Verwijderd

Computer zonder sli 2000,- sli 80fps
Computer met sli 2700,- 150Fps

Zo zie hoe meer je uit geeft hoe meer fps / per euro je krijgt. Somige beweren dat lsi een dure grap is, maar als je naar de totaal prijs kijkt dan sli best wel goedkoop omdat je nog eens niet 50% duurder uit bent voor een boost van 100%.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:07:
Computer zonder sli 2000,- sli 80fps
Computer met sli 2700,- 150Fps

Zo zie hoe meer je uit geeft hoe meer fps / per euro je krijgt. Somige beweren dat lsi een dure grap is, maar als je naar de totaal prijs kijkt dan sli best wel goedkoop omdat je nog eens niet 50% duurder uit bent voor een boost van 100%.
hier ben ik toch niet mee:
graka * 2 = 100% + 100%
prestatie *2 = 100% + 100% :?

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is absoluut niet waar. Des te hoger je gaat zitten qua prijs, hoe slechter de prijs/kwaliteitverhouding wordt.
Overigens is het zeer kortzichtig om te denken dat je met SLI een boost van 100% krijgt. Ten eerste haal je dat met SLI gewoonweg niet, en verder heb je ook nog de rest van je systeem wat dan de bottleneck kan zijn.
Kijk maar eens naar benchmarks op Tom's Hardware. In sommige games presteert een SLI opstelling zelfs slechter dan een enkele videokaart.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 19-02-2006 22:13 ]

• Wackmack
RoD schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:03:
Aangezien hij maar de helft hoeft te betalen, geldt dit niet helemaal voor zijn situatie. Je weet namelijk niet of hij over 2 jaar weer de helft van zn systeem vergoed krijgt ;) Overigens denk ik dat het nu wel duidelijk is.
Ja weer de helft alleen hoef ik dan maar de CPU/Videokaart te vervangen dus dan kom ik er wel me 2000 euro, dus 1000 euro voor mij, het valt allemaal wel mee.

• Wackmack
RoD schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:12:
Dat is absoluut niet waar. Des te hoger je gaat zitten qua prijs, hoe slechter de prijs/kwaliteitverhouding wordt.
Overigens is het zeer kortzichtig om te denken dat je met SLI een boost van 100% krijgt. Ten eerste haal je dat met SLI gewoonweg niet, en verder heb je ook nog de rest van je systeem wat dan de bottleneck kan zijn.
Kijk maar eens naar benchmarks op Tom's Hardware. In sommige games presteert een SLI opstelling zelfs slechter dan een enkele videokaart.
Ik heb het net weer gelezen en bij sommige spellen heb je 100% en sommige spellen 0% winst. De spellen met Shader 3.0 daar heb je de meeste winst bij. Aangezien ik op 1600 speel zie ik het zeker als noodzakelijk, pak even een bron erbij, moment.

Crossfire winst 1900XT

Far Cry - HDR - 4x FSAA & 8x AF
1600x1200 41.5%

Splinter Cell: Chaos Theory - 4x FSAA & 16x AF
1600x1200 81.0%

F.E.A.R. - 6x FSAA & 16x AF
1600x1200 - 32.5%

Doom 3 - 6x FSAA & 16x AF
1600x1200 - 62.5%

Quake 4 - 6x FSAA & 16x AF
1600x1200 - 52.2%

Dus het is goed te doen, ik verwacht dat het in de toekomst alleen maar meer wordt.

Bron http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r580/

[ Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 19-02-2006 22:28 ]

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 15:51
had ik maar die 4000 pleuri wat zou ik dan een uber systeem hebben

fx-60 iets in die richting
Nvidia geforce 7900 :9~
en rattel alles maar op

echt zonde om zoveel geld nu aan systeem uit tegeven maar dat is al vaak genoeg gezegt 8)7

Verwijderd

verder download ik altijd veel, die programma's trekken best veel van je pc's. D
Lol, zo zie je maar weer dat de meesten nauwelijks een beeld kunnen vormen van prestatie-eisen voor pc hardware.

Tja, ga maar rap een X2 4800+ halen om te downloaden, je zal het nodig hebben...

En waar ik ga is DDR2 al even duur, of goedkoper dan DDR

• Wackmack
framaster schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:25:
had ik maar die 4000 pleuri wat zou ik dan een uber systeem hebben

fx-60 iets in die richting
Nvidia geforce 7900 :9~
en rattel alles maar op

echt zonde om zoveel geld nu aan systeem uit tegeven maar dat is al vaak genoeg gezegt 8)7
Tja jij geeft vast je geld uit aan dingen die ik zonde vind.

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 00:26

erhan12

PMD

De prestaties vind ik te weinig, verder vind ik het te duur voor wat je ervoor krijgt.2 x 250GB is goed

wtf 4000 euro??!?!!!?!!?!te duur?!?!?!

• Wackmack
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Lol, zo zie je maar weer dat de meesten nauwelijks een beeld kunnen vormen van prestatie-eisen voor pc hardware.

Tja, ga maar rap een X2 4800+ halen om te downloaden, je zal het nodig hebben...

En waar ik ga is DDR2 al even duur, of goedkoper dan DDR
De toekomst, als je iets doet moet je het goed doen. Het is nu vast overkill maar er zal een dag komen. Verder doe ik wel veel dingen tegelijk en dan ben ik met mijn nieuwe computer nog meer van plan. Maar ik merk wel dat het erg gevoelig ligt een high-end computer kopen. Dit had ik niet verwacht, zoveel reacties.

• Wackmack
erhan12 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:36:

wtf 4000 euro??!?!!!?!!?!te duur?!?!?!
Jij snapt het echt niet he. Je betaalt in mijn ogen te duur per GB, is het duidelijk. Omdat ik zoveel te besteden heb hoef ik toch geen geld weg te gooien daar en tegen heb ik gehoord dat ze behoorlijk veel herrie maken en langs niet meer zo snel zijn als vroeger. De Hitachi is snel genoeg voor mij.

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Zoveel reacties?.... Ja, in 8 uur ongeveer 80 reacties is best netjes :D

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Het is een aardige hap geld om wat te gamen.
Ik kan mezelf ook wel zoiets willen veroorloven maar heb het er gewoonweg niet voor over voor een systeem om voornamelijk mee te patsen.
Voor rond de 200 euro kan ik een systeem kopen wat ik verder kan tweaken om op gelijk niveau te komen met een highend systeem.
Dit doe ik al jaren en bevalt mij prima.
Ik denk dat je beter kan wachten tot juni wanneer je tot aanschaf overgaat en dan de keuze maakt uit de beschikbare highend onderdelen.
Mischien heeft ATI dan al wel weer de X 2000 XTX op de markt gezet die nog sneller is.
Iets op de toekomst kopen heb ik al jaren geleden afgeleerd want daar komt werkelijk niets van terecht.

*X 2000 XTX is puur fictief bedoeld om eventuele reacties te voorkomen* :P

computer voor alle werkzaamheden

• Wackmack
Edwin van Cleef schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:51:
Het is een aardige hap geld om wat te gamen.
Ik kan mezelf ook wel zoiets willen veroorloven maar heb het er gewoonweg niet voor over voor een systeem om voornamelijk mee te patsen.
Voor rond de 200 euro kan ik een systeem kopen wat ik verder kan tweaken om op gelijk niveau te komen met een highend systeem.
Dit doe ik al jaren en bevalt mij prima.
Ik denk dat je beter kan wachten tot juni wanneer je tot aanschaf overgaat en dan de keuze maakt uit de beschikbare highend onderdelen.
Mischien heeft ATI dan al wel weer de X 2000 XTX op de markt gezet die nog sneller is.
Iets op de toekomst kopen heb ik al jaren geleden afgeleerd want daar komt werkelijk niets van terecht.

*X 2000 XTX is puur fictief bedoeld om eventuele reacties te voorkomen* :P
Wachten doe ik zeker anders staat hier heel lang een computer. Patsen? Waarom zou ik hiermee willen patsen? Waarom ik de computer wil heb ik al vaker uitgelegd, ook het geld issue heb ik al vaak uitgelegd. We zullen het binnenkort zien, nog maar een paar maandjes. Alleen de G71 komt nog uit dus zoveel zal er wel niet veranderen, hoogtens dat de prijzen iets zakken. Dan kom ik waarschijnlijk rond de 3000 euro uit.

Verwijderd

Jongen, als je UT2007 vloeiend wil spelen moet je pas een smak geld uitgeven als dat spel uitkomt. Anders is het nu een grote gok. Kijk naar Quake 4, in sommige situaties hebben zelfs de high-end systemen van nu moeite om vloeiende FPS te krijgen, en daar reken ik ook jouw beoogde configuratie toe. Een spel als UT2007 gaat gewoon enorm zwaar worden, dus ik zou dan pas iets kopen, anders zit je straks met de frustratie van je ongeduld.

Ik sluit mij trouwens aan bij de mensen die stellen dat je beter het in 2 stappen kan doen. Je betaalt onevenredig veel voor de bovenste laag van de componenten. Je hoeft geen einstein te zijn om te snappen dat je meer snelheid haalt voor je geld als je het in twee stappen doet.

• Wackmack
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:56:
Jongen, als je UT2007 vloeiend wil spelen moet je pas een smak geld uitgeven als dat spel uitkomt. Anders is het nu een grote gok. Kijk naar Quake 4, in sommige situaties hebben zelfs de high-end systemen van nu moeite om vloeiende FPS te krijgen, en daar reken ik ook jouw beoogde configuratie toe. Een spel als UT2007 gaat gewoon enorm zwaar worden, dus ik zou dan pas iets kopen, anders zit je straks met de frustratie van je ongeduld.

Ik sluit mij trouwens aan bij de mensen die stellen dat je beter het in 2 stappen kan doen. Je betaalt onevenredig veel voor de bovenste laag van de componenten. Je hoeft geen einstein te zijn om te snappen dat je meer snelheid haalt voor je geld als je het in twee stappen doet.
Voor de laatste keer, ik koop nu een high-end computer en straks weer, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen. Over ruim 1.5 jaar ga ik mijn Videokaart upgraden, klaar.

Verder ko UT2007 al in September uit en mijn computer haal ik in Juni dus dat komt helemaal goed.

• Theo

Theo

moederbord

maar aan de andere kant, hij hoeft zelf maar de helft te betalen, en in zo'n geval zou ik ook gaan voor een uber systeem, voor 2000 euro een systeem waar ik de komende drie jaar alles op hires kan spelen is natuurlijk een koopje.
Echter, games hebben niet zo heel veel aan een dikke cpu, maar meer aan een goede gpu (of meerdere). Daarom zou ik in zo'n geval gaan voor een x2 4200+, want ondanks dat ik maar de helft van de cpu hoef te betalen blijft het zonde van het geld. Het verschil tussen een 4200+ en een 4800+ is 275 euro en misschien 5 frames (van de 180). Voor die 275 euro zou ik dan een nog dikkere graka kopen of gewoon het geld houden...

Nu met WP, PV, EV en PC

• Wackmack
theodouma schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:08:
maar aan de andere kant, hij hoeft zelf maar de helft te betalen, en in zo'n geval zou ik ook gaan voor een uber systeem, voor 2000 euro een systeem waar ik de komende drie jaar alles op hires kan spelen is natuurlijk een koopje.
Echter, games hebben niet zo heel veel aan een dikke cpu, maar meer aan een goede gpu (of meerdere). Daarom zou ik in zo'n geval gaan voor een x2 4200+, want ondanks dat ik maar de helft van de cpu hoef te betalen blijft het zonde van het geld. Het verschil tussen een 4200+ en een 4800+ is 275 euro en misschien 5 frames (van de 180). Voor die 275 euro zou ik dan een nog dikkere graka kopen of gewoon het geld houden...
Dit is gelijk al een heel beter argument. Ik twijfel nog tussen de 4400 en de 4800, scheelt ongeveer 200 euro. De videokaart wordt hoogwaarschijnlijk de 1900 en als ik alles over 3 maanden koop is het echt wel rond de 3000, dus 1500 euro voor. Het valt allemaal wel mee mensen.

En ik hoef pas over 1 a 2 jaar alleen mijn cpu/videokaart te upgraden.

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Versteegrob schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:14:
[...]

En ik hoef pas over 1 a 2 jaar alleen mijn cpu/videokaart te upgraden.
En je Mobo... Denk je echt dat er nog veel socket 939 processors uitkomen?

• Groever
Als ik het geld had zou ik het ook zo doen, in tegenstelling tot mijn eerdere berichten (ergens een nachtje over slapen, je weet) , en dan wel omdat ik ik ben..... als ik 2000 euro over had zou die binnen een paar maanden zijn uitgegeven aan gare spullen (phasechangers etc) :p

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Vanwege gebrek aan inzet en een hoop offtopic replies gaat dit topic dicht :/

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.