Toon posts:

[XP] Windows login schermpje (met blauwe balkje) versnellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd,
er zit een athlon 64 3500+ in en 1 gig geheugen.
ik heb windows xp home geinstalleerd, maar het deel waarbij windows geladen wordt met het blauwe balkje die heen en weer gaat duurt nog al lang het balkje komt ongeveer 15 keer langs.
Met mijn vorige pc met een athlon 1700+ en 512 mb geheugen kwam het balkje 1 keer langs.
Ik had ook nog gelezen dat als ik mijn pc een vast ip geef hij sneller boot maar dat wil niet vanwege mijn router, wanneer ik dan mijn ip in stel heb ik geen internet meer.
ik heb verder nog op GOT gezocht naar oplossingen voor dit probleem maar ben er niet echt uitgekomen.
ik heb ook nog gelezen dat het misschien door de dvd speler kwam, die heb ik er even uit gehaald maar dat hielp ook niet.
ik heb ook bootvis nog geinstalleerd en gedraait maar dat hielp ook niet

weten jullie misschien hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat hij sneller boot ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 18:46 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Een vast IP instellen maakt internetten niet onmogelijk hoor? Ik zou dat eens even goed proberen in te stellen. Je hebt in thuissituaties toch niet veel aan de voordelen van DHCP.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

cristiantje,

Welkom op GoT :)
Zoals je kan lezen in de diverse FAQ's en o.a. de Registratievoorwaarden en faq waarmee je akkoord bent gegaan toen je je registreerde, hebben wij op GoT een heleboel regels. Ik pak de belangrijkste er eventjes uit:
  • Geef duidelijk en helder aan wat je vraagstelling, discussiepunt etc. is. Dat heb je idd. gedaan.
  • Neem in je topicstart even op wat je zoal al zelf geprobeerd hebt om je vraag op te lossen. Waar heb je bv. al eens opgezocht op GoT en waarop met Google? Wat kwam je zoal tegen aan potentiele oplossingen? Wat werkte daar niet aan? Wat lukte er niet mee? Dit stuk mis ik in jouw topic :)
  • Kies een topic titel die je probleem helder en duidelijk omschrijft (dat doe je) - maar in Windows Operating Systems hebben we de extra eis dat we graag de Windows versie in je topic titel terugzien zoals je bv. in de Windows Operating Systems Policy kan lezen
Ik ga je topic titel nog even aanpassen - kan je zelf je topicstart even aanpassen en vertellen wat je zoal al geprobeerd en gedaan hebt? Dan hoeven wij die zaken niet meer voor te gaan stellen :)