Toon posts:

[2003] Weergave problemen na installeren patch*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

als gevolg van microsoft updates op windows server 2003, heb ik nu de volgende weergave problemen

- de icoontjes op het bureau blad lijken 256 kleuren te hebben terwijl de windows achtergrond dat weer niet heeft. ondanks dat mijn kleuren diepte op high or true color staat. nieuwe video drivers heb ik al geprobeerd meer echter geen resultaat.

- het scherm : properties van het tcp-ip protocol is de advanced button niet zichtbaar, ondanks de 1280x1024 resolutie. het lijkt alsof deze schermen de fonts etc. niet kleiner kunnen. ?

iemand bekend hiermee.. alles werkt verder prima, maar om op de console dingen in te stellen wordt het een stuk lastiger.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

welke updates?
gfx specs op je server?
(en waarom 1280x1024, eigenlijk... heb je m als desktop in gebruik dan?)

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 19-02-2006 14:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je anders eens een screenshot maken en posten? Ik snap dat verhaaltje van TCP/IP properties in advanced modus namelijk niet als ik eerlijk ben :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle update ge-applyed voor windows server 2003 standard van de microsoft update.

ik heb windows server 2003 draaien op een HP e-Vectra computertje. met een intel 810 graphics chipset 32MB. dit is volgens mij gekomen sinds de upgrade na SP1. echter niet alles wordt in hi/true color afgebeeld. zoals de icoontjes op mijn desktop en in mijn startmenu niet. maar de achtergrond, het startmenu zelf etc. weer wel ?

Daarnaast, wanneer ik propertie schermen op vraag, kan niet alles zien. en zo'n window kun je niet vergroten. ook is dan de tekst bijna niet te lezen omdat de kleur van de tekst niet uitsteekt boven de kleur van de achtergrond ?

hoop dat je hier iets meer me kunt.

ben een poging aan het wagen screenshotjes mee te sturen.. hopelijk zijn ze voor iedereen nu zichtbaar ;?

dit bedoel ik met properties - tcp-ip scherm. dit had ik al voordat ik een nieuwe desktop manager uitbprobeerde om het probleem op te lossen.

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/voorbeeld2.jpg

dit bedoel ik met de desktop icoontjes.. ondanks de hi/true color instelling

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/layout1.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:24 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hint: op het Internet werken \\ niet, daar moet je // gebruiken.

Dat jij een browser gebruikt die dat voor je aanpast wil niet zeggen dat je je niet aan de gebruikelijke conventies voor URls hoeft te houden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oeps nu met firewall open ;)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

hmmmm heb je niet WHQL drivers gebruikt ,wawrdoor je systeem de default heeft teruggezet naar een standaard "plug and play" vid kaart na het restarten?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uhm.. Dit is of een DPI setting die verkeerd staat, of een fontsize die verkeerd staat in je non-standaard thema.

Dit zou je niet hebben op een normale 2003 Server desktop, om de simpele reden dat daarop ook geen tests tegen custom themes worden gedaan :)

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 19-02-2006 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de desktop manager uninstallen, dan kun je zien dat in mijn geval het er net zo uit ziet..

ik heb bij intel de laatste drivers gedownload voor de video kaart..

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/voorbeeld3.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 17:19 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Stop je theming service eens op je 2003 server - heb je dit probleem dan ook? :)

Verwijderd

Topicstarter
windows blinds is un-installed..

nu ziet het er zo uit.. probleem is nog aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/voorbeeld4.jpg

p.s. service: "Themes" stond al op disabled... misschien moet ik hem juist aanzetten ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 17:38 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Reset nu eens je Windows kleurinstellingen (zet hem even op Windows standard) en ga in de advanced settings eens je DPI omlaag brengen? :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik herhaal mezelf nog eens :P
BackSlash32 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:50:
Uhm.. Dit is of een DPI setting die verkeerd staat, of een fontsize die verkeerd staat in je non-standaard thema.
Zet 'm gewoon eens op Windows Classic grijs met 96DPI in je GFx instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
ga ik nu gelijk proberen..

DPI staat gewoon op 96DPI ?

Ik heb hem nogmaals op Windows Classic gezet. en de DPI op 96 en een reboot gegeven..
ik krijg niet eens de mooie blauwe achtergrond... het ziet er nu zo uit.. ondanks dat mijn color depth op high color staat..

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/voorbeeld7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/voorbeeld6.jpg

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 17:59 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat doet je PC als je met een andere user inlogged? En wat doet ie in safemodus? :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afbeeldingslocatie: http://82.168.209.163/voorbeeld7.jpg

Zie je het verschil in fontsize hier?

Je standaard Windows thema (kleuren, fontsize) zijn vernaggeld. Stel die eens opnieuw met de hand in?

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw instellen, heeft geen effect gehad.. alles staat nu op true color en dpi op 96 , standard windows thema en de thema service disabled. waar kan het nog meer inzitten ?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat die iconen betrefd, kun je daarvoor TweakUI niet voor installeren?
Daar zit een functie in om de icons op je desktop te rebuilden (of de cache daarvoor).
Dat helpt bij mij meestal als mijn iconen vernaggeld zijn.
Wellicht zit er ook een optie in om je kleurinstellingen weer goed te krijgen.

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1