Toon posts:

VOB editten

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het verplaatsen van video-, muziek- en fotobestanden gaat nu goed. SmartFTP werkt goed dus mijn Hi8-bandjes kan ik op de Kiss opnemen en naar de computer sturen. Wat ik nu nog wil is de opnames bewerken, maar waarmee???
Ik heb het geprobeerd met Pinnacle, VideoRedo, Adobe Encore en nu heb ik weer en poging gedaan met Video Edit Magic maar in alle gevallen krijg ik foutmeldingen. Het videobestandsformaat zou niet goed zijn.
Is er iemand die zijn opnames met een video-editor bewerkt en dan op schijf brandt en die mij op weg kan helpen?
Graag een serieuze reactie waarbij u er vanuit moet gaan dat ik me ondertussen een soort Dorus met een gat in z'n emmer begin te voelen. 8)7

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 08:58

we_are_borg

You will Comply

Je heb dus een VOB file die je wilt bewerken, een VOB is een file waar andere files in zitten op http://www.doom9.org staat meer hier over. Je moet de file eerst demuxen en die in laden in bijvoorbeeld Encore. Vanuit die positie ga je er mee verder werken je zal ook weer een VOB file moeten maken dit staat allemaal op de bovenstaande link.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel! Maar nu weet ik nog niks. Lees a.u.b. mijn bericht nog eens. Ik snap er werkelijk niets meer van. Welk programma moet ik gebruiken om een Kiss DivX, mpg, avi of hoe ze het ook mogen noemen te bewerken en op een schijf te zetten. Doe maar net of ik nog op de kleuterschool zit want daar ben ik het meest mee geholpen.

Verwijderd

Ik heb geen enkel verstand van de Kiss-speler(?)recorder(?). Maar als deze het omzet naar Divx dan is er eigenlijk geen enkel videobewerkingsprogramma wat er (redelijk) mee overweg kan. Maar das mijn ervaring. Ik weet wel dat Premiere Pro Vob-files van een dvd kan inlezen als je de extensie wijzigt in .mpg . Maar dit is je vraag blijkbaar niet. Maar hoe is je Kiss aangesloten op de pc en via welke 'weg' neem je de Hi8-tapes over?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:47:
Dank je wel! Maar nu weet ik nog niks. Lees a.u.b. mijn bericht nog eens. Ik snap er werkelijk niets meer van. Welk programma moet ik gebruiken om een Kiss DivX, mpg, avi of hoe ze het ook mogen noemen te bewerken en op een schijf te zetten. Doe maar net of ik nog op de kleuterschool zit want daar ben ik het meest mee geholpen.
Wel je zet zelf in de topic title VOB editten dus daar ga je naar Doom9 voor. Maar zelf op die site kan je zelfs kijken om achter een bestands formaat te komen. Op hun site staan programma's die een file kunnen ontleden wat het is, aangezien je bestanden van de Kiss naar PC kan krijgen mag dat geen probleem zijn om zo bestand te bekijken met een speciale tool. Als je eenmaal de formaat weet dan ben je in ieder geval een stap dichterbij.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Deze ochtend weer vol goede moed van alles geprobeerd maar helaas!
Mijn Hi8-bandje (3 uur video) op de Kiss gezet en met SmartFTP naar de computer gestuurd. (SmartFTP heb je nodig omdat Internet Exploder alles boven de 4 gB weggooid.) Toen met NERO een DVD gebrand. Deze DVD kan ik afspelen op de Kiss, op de computer en op een andere DVD-speler. Het werkt dus zou je denken.
De volgende stap is dan het uitknippen van de afgekeurde opnames. Dus... DVD in de computer en een video-editor opstarten. En dan begint het feest. Alleen al een poging om de video in te laden geeft foutmeldingen van: Pinnacle, Adobe, Ulead, Video Edit Magic etc. etc. Doom9 maakt er iets heel nieuws van maar ook dat werkt niet! Ook het originele bestand (AUXxxxx,vob) geeft dezelfde fouten.
Ik ben bang dat de Kiss DP558 net zo'n enorme hekel aan WindowsME en -XP (Major errors en eXtreem Problems) heeft als ik.
Kortom, ik weet het niet meer! En ik ben bang dat er niemand is die het weet. Mijn eerste vraag aan dit forum was: Kan ik een Hi8-bandje op een DVD branden m.b.v. de Kiss. En ja dat kan. Het gaat zelfs vrij eenvoudig. Het kost een paar centen maar, dan heb je ook iets waar je verder geen d*nder meer mee kan doen.
Of zou er toch iemand zijn die ECHT WEET hoe je dit moet doen omdat hij/zij het ZELF ook doet?
Ik hoop dat die iemand zich meldt. Dus nogmaals: Alleen serieuze reacties aub. Bedenken hoe het zou moeten werken kan ik zelf ook. :(

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:55:
Deze ochtend weer vol goede moed van alles geprobeerd maar helaas!
Mijn Hi8-bandje (3 uur video) op de Kiss gezet en met SmartFTP naar de computer gestuurd. (SmartFTP heb je nodig omdat Internet Exploder alles boven de 4 gB weggooid.) Toen met NERO een DVD gebrand. Deze DVD kan ik afspelen op de Kiss, op de computer en op een andere DVD-speler. Het werkt dus zou je denken.
Vreemd dat je een gewoon alles normaal kan afspelen zowel op de computer als op een andere DVD speler. Hier uit blijkt wel dat het opgenomen spullen een normale opbouw heeft die volgens de normale dvd standaard werkt. Hieruit kan blijken dat je ergens een fout maakt. Op de DVD die je gemaakt heb staan een aantal files geef hier eens een overzicht van welke files dit zijn.
De volgende stap is dan het uitknippen van de afgekeurde opnames. Dus... DVD in de computer en een video-editor opstarten. En dan begint het feest. Alleen al een poging om de video in te laden geeft foutmeldingen van: Pinnacle, Adobe, Ulead, Video Edit Magic etc. etc. Doom9 maakt er iets heel nieuws van maar ook dat werkt niet! Ook het originele bestand (AUXxxxx,vob) geeft dezelfde fouten.
Ik hoop dat je wel de bestanden op de HD gooit van je computer werken vanaf de DVD gaat namelijk niet erg goed. Welke foutmeldingen geven de programma's misschien ook voor andere handig om te weten om zo tot een oplossing te komen. Het orginele bestand hoef je niet te gebruiken alleen de bestanden die op de DVD staan die in je computer en op een andere DVD afspeelt.
Ik ben bang dat de Kiss DP558 net zo'n enorme hekel aan WindowsME en -XP (Major errors en eXtreem Problems) heeft als ik.
Kortom, ik weet het niet meer! En ik ben bang dat er niemand is die het weet. Mijn eerste vraag aan dit forum was: Kan ik een Hi8-bandje op een DVD branden m.b.v. de Kiss. En ja dat kan. Het gaat zelfs vrij eenvoudig. Het kost een paar centen maar, dan heb je ook iets waar je verder geen d*nder meer mee kan doen.
Of zou er toch iemand zijn die ECHT WEET hoe je dit moet doen omdat hij/zij het ZELF ook doet?
Ik hoop dat die iemand zich meldt. Dus nogmaals: Alleen serieuze reacties aub. Bedenken hoe het zou moeten werken kan ik zelf ook. :(
Wat je als laaste poging kan doen is 1 minuut opnemen met de Kiss en dat het zelfde behandelen hoe je het normaal doet en dan uploaden. Hierna kunnen de mensen hier op het forum kijken wat er nu fout gaat.

Nu een aantal andere probeersels

De files die op de spelbare dvd staan zijn gewoon normale VOB files? Als dat zo is dan is,wat ik ook lees uit je bovenstaande verhaal dan kan je met een kleine omweg toch de spullen in laden met Adobe (waarschijnlijk ook met de rest maar ik ben Adobe gewend).

Je zet de DVD op je HD met het programma DVD Decryptor, als er nu een beveiliging op zat door iets (hoe het er op komt doet er niet toe) ben je deze nu kwijt. Nu heb je een programma nodig die heet VobEdit 0.6 deze splits alle files in stukken deze files kunnen ingelezen worden met Adobe (eigenlijk alles wat die files in kan lezen dat zijn erg veel programma's). Als dit lukt kan je gewoon editten in de opnames. Nu moet het geheel weer naar DVD gezet worden dit kan ook met VobEdit 0.6 maar er zijn programma's die het simpler maken.

Wil je het geheel verder afmaken dan kan je ook nog kiezen om even DVD authoring guides door te nemen op Doom9. Je kan dan ook menu's ondertitels enzvoort er bij zetten is wel leuk om te doen.

Het bovenstaande werkte gewoon toen ik VHS banden om moest zetten naar DVD, de VOB files werden niet ingelezen door Adobe e.d. het bovenstaande werkte maar het koste wel meer tijd.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Eerste wat bij me opkomt is: waarom zet je die file die je Kiss gemaakt hebt eerst om naar DVD om hem daarna te gaan bewerken?
Ik veronderstel toch dat die Kiss opneemt in avi of mpeg?
Open die file gewoon in je editor (Premiere, Pinnacle Studio, whatever), knip er de stukken uit die je niet wil EN DAN PAS zet je het om naar dvd...

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is gevonden, en het is veel simpeler dan ik had kunnen vermoeden.

Hier komt 'ie:

Met SmartFTP moet je de naam van AUXxx.vob veranderen in AUXxx.mpg Dus, rechtermuisklik op de naam en dan wijzigen. Hierna breng je bestand over naar de computer.
(Als je de naam verandert onder Windows dan krijg je AUXxx.mpg.vob en dan is het nog steeds een vob-file.)
Nu kan hij ingelezen worden in Pinnacle Studio9 en kun je aan de slag. Voor wie iets meer wil doen met de opnames is dit (Studio9) beslist de moeite waard.

we_are_borg Hartelijk bedankt voor het meedenken. En wat Adobe betreft: het is een zeer fraai programma maar wel razend ingewikkeld. Voorlopig blijf ik nog bij Pinnacle.

Hiermee kan (denk ik) het topic gesloten worden. Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling, namelijk het veilig stellen van de opnames van onze kinderen. En dat was hard nodig want het eerste bandje (Sony 90 minuten) had bijna een uur nodig om versneld terug te spoelen.

Allemaal hartelijk bedankt!
Rinus :)

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuigd! Het blijft windows en dus.. werkt het niet!

Wie weet hoe ik b.v. timeshift.vob in pinnacle kan bewerken.
Pagina: 1