Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:55:
Deze ochtend weer vol goede moed van alles geprobeerd maar helaas!
Mijn Hi8-bandje (3 uur video) op de Kiss gezet en met SmartFTP naar de computer gestuurd. (SmartFTP heb je nodig omdat Internet Exploder alles boven de 4 gB weggooid.) Toen met NERO een DVD gebrand. Deze DVD kan ik afspelen op de Kiss, op de computer en op een andere DVD-speler. Het werkt dus zou je denken.
Vreemd dat je een gewoon alles normaal kan afspelen zowel op de computer als op een andere DVD speler. Hier uit blijkt wel dat het opgenomen spullen een normale opbouw heeft die volgens de normale dvd standaard werkt. Hieruit kan blijken dat je ergens een fout maakt. Op de DVD die je gemaakt heb staan een aantal files geef hier eens een overzicht van welke files dit zijn.
De volgende stap is dan het uitknippen van de afgekeurde opnames. Dus... DVD in de computer en een video-editor opstarten. En dan begint het feest. Alleen al een poging om de video in te laden geeft foutmeldingen van: Pinnacle, Adobe, Ulead, Video Edit Magic etc. etc. Doom9 maakt er iets heel nieuws van maar ook dat werkt niet! Ook het originele bestand (AUXxxxx,vob) geeft dezelfde fouten.
Ik hoop dat je wel de bestanden op de HD gooit van je computer werken vanaf de DVD gaat namelijk niet erg goed. Welke foutmeldingen geven de programma's misschien ook voor andere handig om te weten om zo tot een oplossing te komen. Het orginele bestand hoef je niet te gebruiken alleen de bestanden die op de DVD staan die in je computer en op een andere DVD afspeelt.
Ik ben bang dat de Kiss DP558 net zo'n enorme hekel aan WindowsME en -XP (Major errors en eXtreem Problems) heeft als ik.
Kortom, ik weet het niet meer! En ik ben bang dat er niemand is die het weet. Mijn eerste vraag aan dit forum was: Kan ik een Hi8-bandje op een DVD branden m.b.v. de Kiss. En ja dat kan. Het gaat zelfs vrij eenvoudig. Het kost een paar centen maar, dan heb je ook iets waar je verder geen d*nder meer mee kan doen.
Of zou er toch iemand zijn die ECHT WEET hoe je dit moet doen omdat hij/zij het ZELF ook doet?
Ik hoop dat die iemand zich meldt. Dus nogmaals: Alleen serieuze reacties aub. Bedenken hoe het zou moeten werken kan ik zelf ook.

Wat je als laaste poging kan doen is 1 minuut opnemen met de Kiss en dat het zelfde behandelen hoe je het normaal doet en dan uploaden. Hierna kunnen de mensen hier op het forum kijken wat er nu fout gaat.
Nu een aantal andere probeersels
De files die op de spelbare dvd staan zijn gewoon normale VOB files? Als dat zo is dan is,wat ik ook lees uit je bovenstaande verhaal dan kan je met een kleine omweg toch de spullen in laden met Adobe (waarschijnlijk ook met de rest maar ik ben Adobe gewend).
Je zet de DVD op je HD met het programma DVD Decryptor, als er nu een beveiliging op zat door iets (hoe het er op komt doet er niet toe) ben je deze nu kwijt. Nu heb je een programma nodig die heet VobEdit 0.6 deze splits alle files in stukken deze files kunnen ingelezen worden met Adobe (eigenlijk alles wat die files in kan lezen dat zijn erg veel programma's). Als dit lukt kan je gewoon editten in de opnames. Nu moet het geheel weer naar DVD gezet worden dit kan ook met VobEdit 0.6 maar er zijn programma's die het simpler maken.
Wil je het geheel verder afmaken dan kan je ook nog kiezen om even DVD authoring guides door te nemen op Doom9. Je kan dan ook menu's ondertitels enzvoort er bij zetten is wel leuk om te doen.
Het bovenstaande werkte gewoon toen ik VHS banden om moest zetten naar DVD, de VOB files werden niet ingelezen door Adobe e.d. het bovenstaande werkte maar het koste wel meer tijd.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.