HP D530 Thin client

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kebabkever
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een zeer irritant probleem. Ik heb een hp d530 Thin client....En laatst had ik last van een virus op men hardeschijf. Ik besloot mijn schijf te formateren * doe het dagelijks dus no problem*. In deze pc zit geen cd-rom drive. Dus heb ooit een externe cd-rom drive er bij gekocht. Toen ik de windows cd dr in drukte kon ie niet booten van de cd. Bios gecheckt etc...alle standaard dingen. Maar geen resultaat. Vervolgens de schijf bootable gemaakt met windows 98 opstartbestanden. En de map i386 van de windows cd gekopieerd op de hardeschijf. Ook toen deed ie niks......Op het moederbord zit 1 IDE aansluiting voor de hd * de cd-rom drive zit met een kabel aan pci gleuf vast*. Ik heb een grote ide kabel gepakt..en cd-rom drive en hd aangesloten. Jumpersettings zijn wel goed. Maar nog steeds geen boot :? .....Moet ik een speciale hp windows hebben o.i.d? Want ik kom er echt niet meer uit

Graag hulp....

Alvast bedankt! :)

Live by the drop

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Helder verhaal ;)
Je zegt dat je van een thin client de HD geformatteerd hebt. Je CD-rom speler zat met een kabel vast aan een pci-slot?

Ik vermoed dat je een HP D530 SFF hebt (Small Form Factor). Een normale pc dus.

Even samengevat: je hebt de schijf geformatteerd en gepartitioneerd, vervolgens de I386 map gekopieerd van een Windows cd (welke versie?) En nu doet ie niks... Wat doet hij niet of wel?

Na het kopieren kun je gewoon naar de I386 map toe (vanuit DOS) en de executable winnt.exe opstarten om de setup te starten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Kebabkever
er moet een speciale cd-rom drive in...maar die zit er dus niet in. Daarvoor heb ik dus een externe cd-rom drive gekocht. En de IDE poort die er wel in zit is voor de hd..daar heb ik dus een andere ide kabel op aangesloten met de hd en even een gewone cd-rom drive daarnaast er bij aan. Het gaat om XP PRO sp2.

Nee, wanneer ik die map gekopieerd had naar de hd en ik de pc dus opstarte met de hd...gaf ie dit aan

verwijder schijf of medium en druk op een toets

even voor de duidelijkheid...er zit ook geen diskettestation in.

Live by the drop

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
Doe es niet crossposten...
http://forum.fok.nl/topic/821046

• Kebabkever
why not?als er n niet gereageerd wordt doe ik het gerust...:/

Live by the drop

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:04
Verschillende fora, dat is geen crossposten. Wat maakt dat nou in hemelsnaam uit?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
controleer je bios nog eens.. je kunt ergens uitzetten dat hij van cdrom kan booten
ook even kijken dat quickboot disabled is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kebabkever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:52:
er moet een speciale cd-rom drive in...maar die zit er dus niet in. Daarvoor heb ik dus een externe cd-rom drive gekocht. En de IDE poort die er wel in zit is voor de hd..daar heb ik dus een andere ide kabel op aangesloten met de hd en even een gewone cd-rom drive daarnaast er bij aan. Het gaat om XP PRO sp2.

Nee, wanneer ik die map gekopieerd had naar de hd en ik de pc dus opstarte met de hd...gaf ie dit aan

verwijder schijf of medium en druk op een toets

even voor de duidelijkheid...er zit ook geen diskettestation in.
Jij gaat er vanuit dat als je domweg die map kopieert dat ie opeens kan booten als ik het goed begrijp?

Als je nou eens naar die map gaat en installeert met het commando winnt.exe. Werkt dat wel? (Ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe je daar kan komen want je zal toch ergens van moeten booten, maar je hebt de bestanden er op gekregen dus zal je dit wel gelukt zijn in some way)
Pagina: 1