WRT55AG met Chello geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-03 10:14
Gisteren heb ik de WRT55AG van Linksys aangeschaft. Eenmaal thuis aangekomen ben ik de handleiding gaan bekijken en heb alles stap-voor-stap gevolgd. Het eerste gedeelte gaat goed, maar na een aantal stappen kom ik uit bij het invullen van "Host" en "Domain". Hij geeft automatisch al aan dat het domein "arnhem.chello.nl" is en bij host geeft ie mijn pc naam op. Ik heb bij host al allerlei verschillende dingen geprobeert (ook leeggelaten een enkele keer). Bij domein heb ik ook chello.nl geprobeert.

Na het invullen gaat de software proberen om de verbinding te testen met het internet. Dat wil dus op geen enkele mogelijkheid lukken. Ik heb al op het forum bij linksys zelf gezocht, maar kan daar niet iets vinden wat dezelfde strekking heeft als mijn probleem. Vandaar dat ik graag zou willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de WRT55AG en of iemand weet of ik iets anders bij "host" en "domain" moet invullen.

Ik kom overigens ook niet meer in het configuratiescherm van de router, m'n vader kwam daar gisteren nog wel in, heeft toen het MAC adres gecloned (ik weet niet eens of dat uberhaupt moet bij deze router, maarja dat is nu al te laat :) ) Als ik me niet vergis was het 192.168.1.1 kan iemand dat verifieren?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Verwijderd

zie ook mijn berichtje op dit forum van 18 -02 17:46 en de replies.

Ik heb dezelfde router en chello en had eerst ook problemen.

Nu werkt alles:
1. eerst weer verbinding krijgen met internet zonder router ertussen. (je weer aanmelden bij chello dus).
2. instructies precies volgens de handleiding uitvoeren (inclusief 30 seconden kabelmodem uit).
3. Host/domein etc. niet zelf invullen. (gewoon arnhem...etc)
niet
4. MAAR: NIET het MAC adresklonen zoals in de handleiding staat (althans, toen ging het bij mij mis).
succes!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je kunt stap 1 rustig uitvoeren met de router ertussen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:23 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je hoeft het helemaal niet eerst met een laptop werkend te hebben, ik heb het zo vaak met direct een router op fabrieksinstellingen gedaan.

Andere oplossing:

Zet je chello modem eens een nacht uit (ervanuit gaande dat jouw nachten een uurtje of 8 duren) en zet em daarna aan, en zodra alle lampjes op je modem branden ook je router aanzetten.

Dan krijg je (als alles goed is) een ip in de 10.x.x.x range in moet je je opnieuw 'registreren', doe dat en het werkt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.