If nothing is written below, I was the last to reply...
Mmm...omdat ik nog een newbie ben heb ik een vraag. Hoe heb je je Ultra ATA66 weggehaald?
ik toevallig ook een Abit KA7 (750 en een Maxtor 40+ ata66) en dat draait gewoon als een trein. Geen probleem dus. Maar ik ben benieuwd wat je hebt gedaan om je Ultra66 weg te krijgen.
Laterz
ik toevallig ook een Abit KA7 (750 en een Maxtor 40+ ata66) en dat draait gewoon als een trein. Geen probleem dus. Maar ik ben benieuwd wat je hebt gedaan om je Ultra66 weg te krijgen.
Laterz
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Ik bedoel met de Ultra66 niet de on-board IDE poorten, maar de Promise IDE controller (PCI-kaart dus)...
aha, dus je hebt een insteekkaart gekocht. Hoezo dat?
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
2x HD, 2x CD (RW+DVD), 1x ATAPI ZIP...
Da's dus 5 IDE apparaten, en maar 4 aansluitingen... nu heb ik dus m'n ZIP niet aangesloten, maar die heb ik in september (school) wel weer nodig...
Da's dus 5 IDE apparaten, en maar 4 aansluitingen... nu heb ik dus m'n ZIP niet aangesloten, maar die heb ik in september (school) wel weer nodig...
Verwijderd
Zit het probleem niet bij een geshared IRQ.
Probeer het alsvolgt:
Videokaart -> Apart IRQ (evt met USB)
SB Live -> Apart IRQ
NW-kaart -> Geshared IRQ
Udma 66 -> Apart IRQ
Je zult moeten goochelen met de kaarten om dit voor elkaar te krijgen. Een oplossing om IRQ's vrij te krijgen is om de volgende apparaten in het BIOS uit te schakelen (mits je ze niet gebruikt):
USB
COM 1
COM 2
LPT
Probeer het alsvolgt:
Videokaart -> Apart IRQ (evt met USB)
SB Live -> Apart IRQ
NW-kaart -> Geshared IRQ
Udma 66 -> Apart IRQ
Je zult moeten goochelen met de kaarten om dit voor elkaar te krijgen. Een oplossing om IRQ's vrij te krijgen is om de volgende apparaten in het BIOS uit te schakelen (mits je ze niet gebruikt):
USB
COM 1
COM 2
LPT
Hmm, dat moet ik ff controleren ja, ik dacht alles gewoon netjes een leeg IRQ te hebben gegeven, maar het kan zijn dat er iets raars tussen zit... (zoals die APCI of zoiets, kan je dat uitschakelen??)
Pagina: 1