Toon posts:

A8N-SLI / X2 3800 systeem geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:

- Arctic Silentium T-2 met 450 W voeding
- AMD Athlon X2 3800+
- 2 x 1GB geheugen
- Asus A8N-SLI Premium
- Asus N6800GT grafische kaart
- WD 250 GB SATA II harddisk
- Maxtor DiamondMax 9 120 GB
- SB Audigy 2 ZS
- DVD brander
- DVD rom
- diskettestation

alles aangesloten (4-pins bij processor, 20-pins van voeding op 24 pins van mb (voeding zit in de kast heeft niet anders), 1 molex in de verloopstekker die in de videokaart gaat, harddisks op serial ata stroom via een molex naar sata stroom converter 1 molex naar 2 sata zit bij mb in doos).

zodra ik de stroom eropzet verwacht ik in ieder geval via de monitor iets van een tellertje of tekst te zien staan. echter mijn monitor lampje blijft oranje knipperen..
wel gaan alle fans draaien (proc, kast, grafische kaart, voeding), de dvd's worden afgezocht en de diskdrive ook. daarna niets meer geen biep, geen stemmetje uit het moederbord die gaat praten om te vertellen wat er mis is, helemaal niks.... (het lampje van de diskdrive blijft branden trouwens).

ik heb in het grote opstartproblemen topic gekeken, evenals wat andere topics, maar hier kom ik verder niet uit..
alle pluggen zitten overal in en zo'n geweldig zwaar systeem heb ik toch ook niet dat 450 W niet genoeg is!?!?! trouwens de voeding zat standaard in de kast en die is volgens mij ook niet zomaar standaard maat zeg maar.

is er iemand die hier wel veel verstand van heeft en kan zeggen waar het aan ligt?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens met een minimum aan onderdelen op te starten?
Dus SB eruit, , floppydrive en de brander loskoppelen, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
sb eruit, dvd drives power eruit: nog steeds niets helaas..

maar vreet dit dan echt allemaal zoveel stroom? 450 W is toch niet niks en zo propvol zit mijn systeem toch ook niet?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
probeer eens een andere grafische kaart

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Als je lampje van je floppy drive blijft branden is het vaak zo dat die fout aangesloten is (de kabel fout om op het moederbord geprikt) mocht dit niet het geval zijn kan het je moederbord of cpu zijn, want als het je video kaart zou zijn zou hij wel een piep geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:45:
zodra ik de stroom eropzet verwacht ik in ieder geval via de monitor iets van een tellertje of tekst te zien staan. echter mijn monitor lampje blijft oranje knipperen..
wel gaan alle fans draaien (proc, kast, grafische kaart, voeding), de dvd's worden afgezocht en de diskdrive ook. daarna niets meer geen biep, geen stemmetje uit het moederbord die gaat praten om te vertellen wat er mis is, helemaal niks.... (het lampje van de diskdrive blijft branden trouwens).
Heb soms precies hetzelfde verschijnsel, het ligt aan een slecht contact tussen je beeldschermkaart en het slot (bij mij toch). Ik kan het oplossen door mijn 3dkaart wat op en neer te bewegen (wel moet je computer helemaal uitstaan en de stroom eruit). Heb je je ook statisch ontladen of hoe het ook heet?

Verwijderd

Topicstarter
de kabel kan er op het MB maar op een manier in dus dat heb ik niet fout gedaan heb wel even geprobeerd de kabel om te draaien in de floppy drive. die geeft dan helemaal niets meer, dus de eerste configuratie leek me correct.

andere videokaar tis lastig want is nieuw systeem en heb geen andere pci-express kaarten :S

ik denk dat ik die kast maar lekker bij funprice naar binnen schuif laat hen die rotzooi maar oplossen. heb vrijwel alles bij hen gekocht dus lijkt me niet meer dan redelijk. ik kan wel allerlei dingen eruit halen en er weer in maar ik heb toch niks aan een systeem dat draait zonder mn dvd drives en sb. wat ik er ook uitpluk niets schijnt het te doen..

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Probeers eens echt alles van het moederbord los te halen, behalve de cpu en je geheugen (dus ook je videokaart) dan zou hij moeten piepen, doet hij dat niet, haal je ook het geheugen er uit, piept hij dan nog niet, kun je ook nog je cpu er uit halen. pieipt hij dan wel kan het je cpu zijn , piept hij niet kan het je moederbord zijn. Oftewel, steeds meer dingen van je moederbord afhalen, totdat hij weer een teken van leven geeft (zoals een piep)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:03:
andere videokaar tis lastig want is nieuw systeem en heb geen andere pci-express kaarten :S
Als je een PCI-kaart hebt kan het ook. Moet je het wel in een PCI slot doen natuurlijk, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:38
En je hebt ook al in je moederbord handleiding gekeken of een 20pins molex aansluiten voldoende is?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
aah laat maar...

na nog wat diepgravender onderzoek ben ik erachter gekomen dat hier weer het aloude trucje geldt van de fabrikant om piekvermogen op te geven. de jongens van arctic die best hele mooie spullen maken hebben er een 350 W voeding ingezet..

en ja met de X2 en de 6800 GT + 2 hd en 2 dvd wordt dat wel heel krap...

beetje jammer. zal dus betekenen dat ik de kast kan gaan inruilen...
iemand nog een goede tip?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:48:
aah laat maar...

na nog wat diepgravender onderzoek ben ik erachter gekomen dat hier weer het aloude trucje geldt van de fabrikant om piekvermogen op te geven. de jongens van arctic die best hele mooie spullen maken hebben er een 350 W voeding ingezet..
Als de winkel opgaf dat er een 450W voeding in zit, zou ik terug naar de winkel gaan, ze hebben immers niet geleverd wat ze beloofden...
Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn, dan kan je altijd nog een nieuwe (losse) voeding kopen... ;)

Verwijderd

GJ-tje schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:01:
[...]
Als de winkel opgaf dat er een 450W voeding in zit, zou ik terug naar de winkel gaan, ze hebben immers niet geleverd wat ze beloofden...
[...]
Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn, dan kan je altijd nog een nieuwe (losse) voeding kopen... ;)
Losse voeding in die kasten gaat lastig die voedingen zitten op een hele rare plek, namenlijk helemaal in het vooronder.
En daar zitten weer 2 arctic 3 fans op.
Ik denk dat je er gewoon even met de kast terug moet gaan naar de winkel...?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

GJ-tje schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:01:
Dan heb je geen poot om op te staan denk ik. Tenzij je een complete pc hebt gekocht bij hen. Het is van de fabrikant uit 450W en wat het continu-vermogen is, is totaal ondergeschikt. Denk aan een qtec 650W voeding. ;) Maar dit geheel terzijde.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 13:28
Niet toevallig 2 VGA/DVI aansluitingen en de verkeerde gekozen? Wat voor een monitor gebruik je? Ik krijg met mijn monitor op een standaard x86 PC ook geen beeld met BIOS pass. Pas na inladen drivers met Windows. Lastig als je een nieuwe pc hebt zonder installatie :)

Voeding is perfect. In de Artic kasten gebruiken ze propere voedingen! Gezeur over anderen dat voeding niet voldoende is moet je als zoete koek nemen. Mijn vorige PC verbruikte maar max 230W terwijl ik minimaal een TruePower 580W nodig had. Mensen die denken en niet meten.

Geen rare maar een mooie plaats van de voeding. Doe ik ook al jaren zo. Voeding nemen met hoge efficiëntie, produceren minder warmte. Warm je de voeding in elk geval niet op met je proc. Zou eerst even doorklooien voordat je terug gaat. Teveel geklooi is gewoon DOA toch? Argument van verkeerde voeding volgens specs wordt een lastiger verhaal.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
Ja de kaart heeft inderdaad 2 monitor uitgangen. Er zitten ook converters bij voor de mensen onder ons die nog een monitor met een 'oude'? plug hebben. Ik heb beide geprobeerd allebei hetzelfde resultaat (niets dus ;)).
Ik heb btw een philips 19" gewoon met elektronenkanon erin. Is al een aantal jaartjes oud.

Ik geloof graag dat het een puike voeding is, ook de koeling erop ziet er goed uit, en de plaats lijkt mij bij nader inzien zeer logisch. Maar als het niet goed genoeg power heeft komt het niet vooruit..
Dan nog zou ik zeggen als ie 450 W piekspanning zou moeten hebben zou hij toch genoeg vermogen moeten hebben om het systeem de lucht in te krijgen.. :S

Ik heb inderdaad niet alle onderdelen bij dezelfde winkel aangeschaft, maar de kast wel. Verder is dat pas gisteren gebeurd dus het lijkt me sterk als ik niet binnen 8 dagen kan ruilen bijv. Dan haal ik wel een goedkope kast met 300W voor mijn oude meuk en knal ik een sterkere voeding in mijn Centurion. Dan ben ik voor ong hetzelfde geld klaar lijkt me..

Ik ga binnenkort wel even langs en kijk wat zij er daar van vinden.

Verwijderd

Geen beeld had ik ook met mijn nieuwe pc .
Videokaart MSI 7800GT , met 2 converters naar VGA .
Bij mij werkte allebei de converters niet samen met mijn monitor, dit waren converters waarbij niet op alle plaatsen pinnen zitten.
Na het plaatsen van een andere converter ( waar er overal een pinnetje zit) had ik wel beeld.
Hopenlijk is dit bij jou ook zo.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Rookie NL

leuke optie had ik nog niet aan gedacht.
Heb meteen de andere converter voor de monitor plug geprobeerd. Op beide lijken alle pinnen te zitten. Ze werken allebei niet dus bij mij is het helaas wat anders!

Verwijderd

Topicstarter
eeeeeh jongens (en meiden)..

hoor je schokjes te krijgen als je je kast aanraakt en de power staat aan???

zou dat het probleem kunnen zijn??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Nee, dat is _niet_ normaal, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken hè 8)7 Check dus de aarding van je pc (wandcontactdoos, verlengsnoer, stekkerdoos en evt. verbinding met je geluidsinstalatie i.v.m. aardlus)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:48:
aah laat maar...

en ja met de X2 en de 6800 GT + 2 hd en 2 dvd wordt dat wel heel krap...

Ik heb dezelfde config als jij, ook die kast en hier werkt het wel. Probeer eens 2 molexen op de VGA aan te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Toch even iedereen op de hoogte houden van de oplossing:

- boven de videokaart zit een extra molexaansluiting op het moederbord die je schijnt te gebruiken als je een SLI opstelling hebt. Nou heb ik geen SLI opstelling maar blijkbaar vindt het systeem het wel nodig dat die erin zit. Dus inderdaad 2 molexen in de videokaart PLUS een molex extra op het moederbord voor de grafische kaart.

- die schokjes had te maken met het feit dat ik een aantal dingen had losgekoppeld in de kast (om te testen waar het probleem lag).
Pagina: 1