Scart out naar 2 TV's

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Ik moet voor mijn tante een Satteliet decoder uitgang naar 2 tv's gaan zetten.
Nu heeft deze decoder alleen maar 1 scartuitgang
en helaas geen andere (svideo/audioplugs) dus moet ik wel met de scartplug het signaal splitten.

kan dit zomaar?
dus dat ik een scartsplitter ( 1 naar 2 uitgang) koop en daar dus 2 scartkabels aan hang
1 voor de woonkamer beneden en 1 voor de slaap kamer boven.
Het zappen is geen probleem , ze kijken alleen maar 1 kanaal
het slaapkamer boven is ongeveer 10m ver met de scartkabel...kan deze kabel wel zo lang zijn?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan wel, maar ik zou een switch nemen... Heb nogal slechte ervaringen met splitters...

10m scart kan best, de kwaliteit zal alleen wat achteruit gaan...

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
SonyEricsson schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:27:
kan dit zomaar?
dus dat ik een scartsplitter ( 1 naar 2 uitgang) koop en daar dus 2 scartkabels aan hang
1 voor de woonkamer beneden en 1 voor de slaap kamer boven.
Nee!
Videosignalen kun je niet zomaar passief splitten, de beeldkwaliteit gaat hierdoor hard achteruit.
Het beste is het gebruik van een SCART omschakel schakelkastje of anders een goede SCART/video verdeler waarin een of andere versterker zit.

Misschien een optie om (bijvoorbeeld) een VCR te gebruiken en hiermee het videosignaal via de antennekabel te verdelen?
Natuurlijk geeft dit geen optimale beeldkwaliteit.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Om welke satreceiver gaat het? Vaak zit er ook nog een RF-modulator uitgang op (zeg maar een coax kabel aansluiting) waarop je een andere TV kan aansluiten.

• SonyEricsson
Bigfoot schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:35:
Om welke satreceiver gaat het? Vaak zit er ook nog een RF-modulator uitgang op (zeg maar een coax kabel aansluiting) waarop je een andere TV kan aansluiten.
weet niet welke....het is eigenlijk ook geen sat receiver , maar een ontvanger van digitale tv van upc :P
was nog in de war met vroeger

[ Voor 5% gewijzigd door SonyEricsson op 19-02-2006 23:19 ]

Verwijderd

er bestaan scart versterkers om VHS banden te kopieren, als je daar een splitter opzet?

• Bigfoot
SonyEricsson schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:18:
[...]

weet niet welke....het is eigenlijk ook geen sat receiver , maar een ontvanger van digitale tv van upc :P
was nog in de war met vroeger
Nou zit daar geen RF-out op dan?

• SonyEricsson
Bigfoot schreef op maandag 20 februari 2006 @ 08:14:
[...]

Nou zit daar geen RF-out op dan?
niet dat ik het zag eigenlijk....
want hij gaat zo ( volgens mij niet 100% zeker)

ontvanger----> scart vhs ---->scart TV

als ik nog een Antenne kabel van de vhs naar boven trek en ik zoek een zender ...dan vind hij nix.
(tenminste niet de digitale kanaal die ik zoek, wel de rest van de kabeltv)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
The_Doman schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:55:
Nee! Videosignalen kun je niet zomaar passief splitten, de beeldkwaliteit gaat hierdoor hard achteruit.
Overdrijven is ook een vak... :? Ik heb hier een digitale TV decoder met een SCART splitter (Break Out Connector) naar 2 videouitgangen en 2 stereokanalen. Alle uitgangen zijn voorzien van 7,5 m kabels en heb 'm aangesloten op een TV en TV-Kaart, allebei schitterend en scherp beeld! :Y) (en dat met m'n tijdelijke dropveter kabels... :+)

[ Voor 24% gewijzigd door pSycho-Y2K op 20-02-2006 12:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, die digibox van UPC heeft idd geen coax uit - alleen een coax trhu als ik me niet vergis :)

Maar als ik me ook niet vergis (of ik ben in de war met de digitale audio out) zit er ook een composiet uit op - dus die zou je dan kunnen gebruiken voor het aansluiten van de 2e tv. Maar dan nog blijft het probleem dat je maar 1 kanaal tegelijk kunt kijken, dus heel veel heb je er niet aan.
Problem is wel eens vaker voorgekomen, en eigenlijk is er maar 1 oplossing: een apparaat met 1 scart in en 2 scart outs - of 2 van die apparaten, bijv 2 oude videorecorders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bigfoot
SonyEricsson schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:58:
[...]

niet dat ik het zag eigenlijk....
want hij gaat zo ( volgens mij niet 100% zeker)

ontvanger----> scart vhs ---->scart TV

als ik nog een Antenne kabel van de vhs naar boven trek en ik zoek een zender ...dan vind hij nix.
(tenminste niet de digitale kanaal die ik zoek, wel de rest van de kabeltv)
Omdat hij via de scart is aangesloten. Het zou alleen kunnen als je van de ontvanger een antenne uitgang hebt
Pagina: 1