Ah ja, dat klopt. Omdat ik UML niet gebruik in MyEclipse was me dat inderdaad niet opgevallen. Ik heb het een paar geprobeerd op mijn Linux bak en toen het gewoon k*t bleek te werken verder niet meer na omgekeken.
Maar het klopt inderdaad. Dit is niet met opzet gedaan door het MyEclipse team, maar ligt aan een bug in SWT for Carbon. De MyEclipse UML editor is eigenlijk een losse Swing applicatie die door het MyEclipse team in een SWT plug-in omgetoverd is door de SWT-SWING intergratie van het SWT project te gebruiken. Deze heeft echter een probleem mbt threading. Uit mijn hoofd meen ik te herinneren dat een de GUI multithreaded moet zijn, terwijl er in carbon maar altijd 1 thread max bij de GUI kan (net zoals in Swing dus).
Dit is overigens een beetje nog een bezwaar aan MyEclipse. MyEclipse is geen echt 'eigen' produkt, maar meer een soort van integratie van produkten van anderen. Hoewel het team ook zeker zelf developped, merk je dat verschillende onderdelen van MyEclipse een totaal andere look 'n feel en widget zet hebben. Zo zien we Windows dingen in de JSP VE, Swing widgets in de UML editor en JSF page navigation visualizer, en SWT elementen in weer andere dingen. De UML editor is zoals gezegd eigenlijk ArgoUML en de DB explorer is eigenlijk JFaceDbc wat eigenlijk weer SQuirreL is.
Een bijkomend probleem is dat Genuitec een policy heeft dat ze sourcecode van opensource projecten die ze integreren en modificeren
NIET vrijgeven. Op de 1 of andere reden klaagt nagenoeg niemand hierover en komen ze er dus gewoon mee weg, ondanks dat ze wel degelijk bijvoorbeeld de LGPL schenden.
Ik vind een goede UML-editor met full roundtrip (Java) erg belangrijk. JDeveloper levert dat gratis en voor niets. Bovendien draait JDeveloper op elk besturingssyteem.[/quote]