Toon posts:

[XP] PC crashed na installeren nieuwe ATI drivers*

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik wou vanochtend mijn pc aanzetten, en toen kwam ik erachter dat hij opstart in veilige modus, en na ongeveer 40 seconden ofzo reboot hij automatisch...
kan iemand mij alsjeblieft helpen ='(

alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Start » Instellingen » Configuratiescherm » Systeem » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij 'Opstart- en herstelinstellingen' » 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken.

Als ie dan niet meer automatisch opnieuw opstart zou ik maar eens beginnen met wat virusscans enzo.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteravond catalyst drivers 6.2 geinstaleerd, zou het daaraan kunnen liggen, en als het daaraan ligt, wat kan ik eraan doen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Eraf gooien in die tijd die je hebt? En waarom maak je nou weer een nieuw topic aan als je het ook hier vraagt :?

The devil is in the details.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is z'n broertje onder dezelfde account :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 20:02
Sasser worm erop?? Oftewel opstarten zonder netwerkkabel en dan kijken of hij langer aanblijft?? Is via google wel een commando te vinden die je in de commandprompt in kan geven waardoor hij niet opnieuw opstart.

Verwijderd

Topicstarter
ik had na 10x proberen eindelijk gelukt om de computer automatisch opstarten uit te vinken, maar toen kreeg ik alsnog een blauw scherm met een boel informatie,
ik zal nu alleen even de Technische informatie overtypen, als jullie daar nog niks aan hebben zal ik alles wel overtypen.
Technische informatie (mogelijk in het engels):
***STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF9F5622, 0xAA26fb34, 0x00000000)
*** ati2dvag.dll - Adress BF9F5622 base at BF9D000, DateStamp 4328e367

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak even je topic titel af - "PC crashed" zegt helemaal niets over je eigenlijke vraag :)

Verder - te zien aan je BSOD is het inderdaad je ATI drivers die crashen - heb je al eens geprobeerd die te deinstalleren? :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geen tijd voor. op zn hoogst 20 seconden en dar herstart hij al

Verwijderd

Krijg je een scherm van 'Windows wordt nu afgesloten' met daaronder een tijd die aftelt?
Dan heb je waarschijnlijk een virus binnen...

Zelf heb ik ook wel eens op een oude pc te recente videodrivers geinstalleerd waardoor windows (welke versie heb je trouwens) niet meer opstartte, en de veilige modus maar half opstartte. Oplossing: videodrivers verwijderen.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 10:55

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik had precies hetzelfde probleem, veilige modus opstarten, ati drivers ervanaf halen, en oudere installeren .Ik heb nu 5.9 en werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik krijg geen tijd die aftelt, en ik heb windows xp...

ik typ gewoon wel ff alles over van het blauwe scherm, had het net helemaal overgeschreven op de ouderwetse manier (pen en papier (a)

er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie, vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele Bios-update. Schakel Bios-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om Geadvanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het engels):
***STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF9F5622, 0xAA26fb34, 0x00000000)
*** ati2dvag.dll - Adress BF9F5622 base at BF9D000, DateStamp 4328e367

Bezig met starten van fysieke geheugendump
de fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hul

(dat hul is denk ik hulp :P )

• elevator
  • Niet online

elevator

Zonder die ATI drivers eraf te krijgen ga je niet ver komen ben ik bang - je zou natuurlijk kunnen proberen om in "VGA modus" te booten en te zien of je dan in devmgmt.msc de ATI driver kan weggooien? :)

Verwijderd

Topicstarter
voor de veiligheid van mn systeem (wat ervan over is :P ) laten we het erop houden dat ik egt bijna niks van computers afweet, dus zou je alsjeblieft een soort stappenplan voor me kunnen maken als je de tijd ervoor hebt?
ik wil het niet nog erger maken.

alvast heel erg bedankt :)

Verwijderd

Kun je zelf in veilige modus komen?

Verwijderd

Topicstarter
dat doet de computer al voor mij :P
hij start zowiezo in veilige modus op

Verwijderd

Oke dan :P
Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Software
Verwijder Catalist Drivers (of iets dergelijks)
Ook mogelijk: Start -> Programma's -> Catalist Drivers (of iets dergelijks) -> Uninstall

Ik heb zelf een hele mooie nVidia, dus ik weet niet hoe het zit met Catalist-drivers.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt nooit, de pc start na 15 of 20 seconden alweer opnieuw op..:(

Verwijderd

En gebeurt dat met een waarschuwing (blauw scherm, venstertje, etc.) of gebeurt het opeens?

Verwijderd

Topicstarter
eerst een soort scherm met ....herstelt van een kritieke of erge ofzo fout. raport verzenden niet verzenden. en dan loopt hij vast, en komt dat scherm

als het erg belangrijk is kan ik dat waarschuwingkje wel even overschrijven...

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
EDIT

te laat...

[ Voor 83% gewijzigd door J0J0 op 19-02-2006 12:52 ]

specs

Verwijderd

Oke
Start de computer op, en probeert zo snel mogelijk het volgende te doen:

Start -> Uitvoeren
Shutdown -a

Als het goed is wordt de computer nu niet opnieuw opgestart. Ga vervolgens naar Software en verwijder de Catalist Drivers.
Als dit niet lukt, start de computer op met de Windows XP installatie-cd en bij het opstartmenu kun je kiezen voor "Opstarten met de recente werkende instellingen" (iets in die geest).

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 19:14
Kun je geen restore doen? kun je veilige modus scherm (je weet wel dat schemr waar je kan zeggen dat je in veilige modus wilt starten) daar kun je ook active directory terug zetten. Anders de windows cd er in stoppen en dan herstel functie draaien. Ik weet niet in hoeverre dit echt voor jou te doen is, maar het is de moeite waard.

Maar wat vooral typiasch is dat hij ook op de ati drivers crasht als hij in veilige modus draait. Want ik dacht altijd dat die dan juist niet geladen werden.

Verwijderd

Dat dacht ik ook. Naar mijn weten laadt Windows in de veilige mode gewoon standaard VGA-drivers. Misschien is er meer aan de hand...

Verwijderd

Topicstarter
hm, is het dan mischien een bter id om gewoon heel windows te herinstaleren? of zou het dan nog steeds fout zitten?

Verwijderd

Vermeldt dan dat dat niet erg is 8)7
Windows installeert dan de meegeleverde (oudere, maar werkende) drivers. Probleem is dan opgelost. :Y)

Maar voor het nageslacht:
Kun je vermelden welke videokaart je hebt?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 13:05 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 14:43
Als je WIndows opnieuws installeerd (e.g. formateren en installeren) dan moet het probleem gefixed zijn. Zolang je Catalyst 6.2 er niet op zet dan. Maar dat lijkt me nogal een overkill om het probleem op te lossen.

Maar zover ik weet laad Windows wel de video-drivers in als je in veilige modus opstart. Tijdens/vlak voor het opstarten F5 induwen en kiezen voor VGA-modus oid (weet ff niet precies de naam, en heb hier alleen een italiaanse Windows). Staat in het middenste rijtje met opties, een na bovenste...

[ Voor 40% gewijzigd door Klaus_1250 op 19-02-2006 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ati 9600xt 256 mb.

ik moet zo eten, we eten nogal uitgebreid zegmaar en komt nog bezoek vandaag enzo, maar ik zal ff de dingen proberen die jullie hebben opgenoemd.

allemaal heel erg bedankt voor de moeite en tijd mensen, ik hoop dat het werkt, anders post k het nog wel...

fijne dag nog allemaal :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Je videokaart deinstalleren met devmgmt.msc doe je zo:
  • Start -> Run -> devmgmt.msc
  • Ga naar het kopje "Videoadapters" (ofzoiets :P )
  • Kies je huidige ATI kaart en druk op delete
Mocht dat niet helpen kan je proberen handmatig een system restore uit te voeren: http://support.microsoft.com/kb/307545/en-us

Verwijderd

elevator schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:08:
• Ga naar het kopje "Videoadapters" (ofzoiets :P )
Videoadapters = beeldschermadapters
Pagina: 1