Asus K8N-E icm AMD Athlon 64 3000 DTR

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• janjansen73
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2023
Na mij stevig te hebben ingelezen in de combinatie Desktop + AMD DTR heb ik mij een AMD Athlon 64 3000 DTR aangeschaft.
Volgens verschillende bronnen (GOT, Anandtech, newegg) zou deze CPU zonder problemen moeten draaien op een Asus K8N-E.
Nu ligt de combi hier op mijn buro erg stil te wezen :'( , wanneer ik boot hoor (zowel de case-speaker als de line out) of zie (zowel AGP als PCI geprobeerd) ik niets gebeuren.

De materialen:
Asus K8N-E
AMD Athlon 64 3000 DTR AMA300BEX5AR
Twinmos 1GB DDR400 CL2.5
Chieftec 420 WAtt voeding (moet genoeg zijn)
S3 Virge PCI videokaart

Is dit nu gewoon pech dat ik een dood moederboard heb of doe ik iets hopeloos fout?

Alvast bedankt voor de hulp.

• janjansen73
kick.
Niemand die me kan helpen?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-05 08:17
Heb je die 4-pin-power-connector (weet niet hoe 'ie heet) aangesloten op je moederbord? Is geloof ik voor stroom voor de CPU. Draait je CPU-fan wel, of doet 'ie echt helemaal niks?

• janjansen73
Ik heb alles aangesloten (ook de 4 pin, die fout kende ik al, gebeurt je dan geen 2e keer meer)
De fan spint wel up maar verder blijft het oorverdovend stil. Ga denk ik vanmiddag even bij de computershop langs, even het bord uittesten met een sempron oid.

• Glival
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een A8V, bij mij hielp een BIOS-update. Je kan de BIOS ook updaten als het systeem nog niet goed werkt, aandoen en ALT-F2 blijven rammen tot 'ie gaat updaten vanaf diskette of CD-ROM (staat als het goed is wel in je boekje; bij mij moest het bestand "A8V.ROM" heten). Bij mij boot 'ie nou wel, maar is nog niet stabiel genoeg om bijv. Windows te installeren; ik krijg steeds blauwe schermen tijdens de installatie. Ik heb ook een Chieftec voeding, zou die niet stabiel genoeg zijn oid? Wat je ook kan proberen is speakers aansluiten op het moederbord, die A8V heeft een aardige mevrouw ingebouwd die over de speakers zegt wat er mis is.

• janjansen73
Helaas praat de beste dame niet tegen mij, hoort wel zo te wezen, nu las ik in de FAQ dat asus altijd een bios beep gaf, ook als de CPU dood is. Nu geeft de mijne dus zelfs die ene beep niet.

De voeding betwijfel ik, mijn 2e pc draait normaal op die voeding, nu gebruik ik daarin de 12V connector niet (amdXP heeft hem niet nodig).

Bedankt voor de hulp, verder nog ideeen?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
- probeer eens een bios reset
- zonder geheugen (je zou piepjes moeten horen)
- is de p4 stekker aangesloten
- weet je zeker dat alles goed aangelsoten is loop alles nog eens na
- branden er ledjes op je mobo
- koeler van de cpu goed gemonteerd?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Glival
Bij mij duurde het best lang voordat die stem kwam (halve minuut oid). Krijg je die stem wel als je bijvoorbeeld die 4-pins connector eraf haalt? Ik kreeg dan geloof ik "CPU Test Failed".

Heb je nog geprobeerd of je met ALT-F2 wel de BIOS kon updaten? Dat kan volgens mij al vrij snel, ook al werkt niet alles goed. Je moet denk ik wel eerst de BIOS resetten.

Wat je nog kan proberen is je geheugen in een andere bank doen, bij mij moest 'ie in de 3e geloof ik.

Succes, en als het allemaal niet werkt kan je idd het best even terug naar de winkel denk ik.

• janjansen73
- probeer eens een bios reset
na 3 pogingen reset, zelfs de knoopcel eruitgehaald) nog hetzelfde resultaat

- zonder geheugen (je zou piepjes moeten horen)
ook zonder geheugen geen piepjes op zowel de speaker als de line-out

- is de p4 stekker aangesloten
De p4 (12V) stekker is aangesloten

- weet je zeker dat alles goed aangelsoten is loop alles nog eens na
aangesloten zijn: ATX en p4 verder is alles aan kabels, verder alleen een videokaart en een latje geheugen. Voeding komt uit een draaiend systeem, net als de GraKa en het geheugen.

- branden er ledjes op je mobo
De spanningsled (de groene rechtsonderin) gaat oplichten zodra er spanning op het moederboard staat.

- koeler van de cpu goed gemonteerd?
Er zit een zalman CPNS7000 op met perfect contact, heb het nog even nagekeken door alle pasta weg te halen, kleni drupje op de core (de DTR heeft geen metalen "dakje") koeler erop en kijken of het goed uitsmeert tussen beiden, goede uitsmering en goed dun, dus strak contact.
Ook geen ozon-lucht oid van het moederboard af, wat je normaal wel hebt bij "verongelukte" moederboarden.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
van de asus site

2. Perform a power supply reset by unplugging the power cord, then push the power button in and hold for 10 seconds. Re-plug the power cord, and try to power on the computer.

3. Please try to place your memory into different combinations of memory slots, like placing 2 memory into “DIMM1, DIMM3” or “DIMM3, DIMM1” or “DIMM1, DIMM2”…etc.(You may refer chapter "Hardware Information" in user manual for correct memory slot information)

4. Perform a clear CMOS procedure. Refer to the chapter "Haraware Information" in mother board manual for directions.

5. Most ASUS motherboards are equipped with a standby LED indicator. When the power is supplied to the motherboard, the Standby LED(as Picture 2) will light up.
If standby LED is on(as Picture 3), please try the followings:

(A) Remove all expansion cards & devices except the mother board, monitor, video adapter, memory, PSU, CPU, CPU FAN, HDD/ODD and
Keyboard/Mouse.

en kijk hier eens http://support.asus.com/t...px?no=762&SLanguage=en-us

[ Voor 35% gewijzigd door wouter37 op 20-02-2006 15:27 ]

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• janjansen73
Bij mij duurde het best lang voordat die stem kwam (halve minuut oid). Krijg je die stem wel als je bijvoorbeeld die 4-pins connector eraf haalt? Ik kreeg dan geloof ik "CPU Test Failed".
- Gaan we bij thuiskomst uitproberen, weet niet meer zeker hoe lang het duurde voordat ik de boel weer uit deed.

Heb je nog geprobeerd of je met ALT-F2 wel de BIOS kon updaten? Dat kan volgens mij al vrij snel, ook al werkt niet alles goed. Je moet denk ik wel eerst de BIOS resetten.
Moet ik eerst even ergens een Floppy-Drive vandaan halen, bij testen heb ik er zelfs geen harde schijf aan hangen om dat iig uit te sluiten.

Wat je nog kan proberen is je geheugen in een andere bank doen, bij mij moest 'ie in de 3e geloof ik.
- Ook een goeie om uit te proberen, resultaat post ik wel.

Succes, en als het allemaal niet werkt kan je idd het best even terug naar de winkel denk ik.
- Bedankt, ga me wel vermaken vanavond, hopelijk krijg ik een boot :D

• janjansen73
van de asus site

2. Perform a power supply reset by unplugging the power cord, then push the power button in and hold for 10 seconds. Re-plug the power cord, and try to power on the computer.
- Komt op het "to-do" listje

3. Please try to place your memory into different combinations of memory slots, like placing 2 memory into “DIMM1, DIMM3” or “DIMM3, DIMM1” or “DIMM1, DIMM2”…etc.(You may refer chapter "Hardware Information" in user manual for correct memory slot information)

4. Perform a clear CMOS procedure. Refer to the chapter "Haraware Information" in mother board manual for directions.
-Reeds gedaan, helaas geen resultaat. :'(

5. Most ASUS motherboards are equipped with a standby LED indicator. When the power is supplied to the motherboard, the Standby LED(as Picture 2) will light up.
If standby LED is on(as Picture 3), please try the followings:
-LED is on\|/

(A) Remove all expansion cards & devices except the mother board, monitor, video adapter, memory, PSU, CPU, CPU FAN, HDD/ODD and
Keyboard/Mouse.
-Heb alleen maar de GraKa, monitor, geen TB (of wel, beide geprobeerd), memory CPU, CPU FAN en PSU, geen HDD/FDD/ODD of andere kaarten

en kijk hier eens http://support.asus.com/t...o=762&SLanguage=en-us
-ik ga stevig lezen geloof ik B)

• janjansen73
- Gaan we bij thuiskomst uitproberen, weet niet meer zeker hoe lang het duurde voordat ik de boel weer uit deed.

> Met of zonder 12V connector, geen dame, 2 voedingen geprobeerd, beide met hetzelfde resultaat.

-Moet ik eerst even ergens een Floppy-Drive vandaan halen, bij testen heb ik er zelfs geen harde schijf aan hangen om dat iig uit te sluiten.

> Flop eraan, doet niets, geen groen lichtje, bij ALT+F2 ook geen reactie

- Ook een goeie om uit te proberen, resultaat post ik wel.

> 3 verschillende banken getest, geen verandering in het resultaat.

- Bedankt, ga me wel vermaken vanavond, hopelijk krijg ik een boot

> Helaas geen B00T

> 3 maal gedaan, resultaat: nog steeds niets.

> 3 verschillende banken getest, geen verandering in het resultaat.

-Reeds gedaan, helaas geen resultaat.

> Ben erg eigenwijs, weer 3 keer gedaan, geen resultaat.

en kijk hier eens http://support.asus.com/t...o=762&SLanguage=en-us
-ik ga stevig lezen geloof ik B)

> B) en lezen wat ik wil, alle opties geprobeerd, zelfde vervelende resultaat; NIETS!! :(

begin er aan te denken om morgen ff naar de shop te gaan en dan testen met een sempron. Hopelijk is het bord dan dood, doet de CPU het iig nog. Bord kan ik ruilen, CPU niet.

• janjansen73
Beste Hulptroepen,

het bord is vandaag getest met een andere CPU en officieel dood bevonden. RMA, heb u een K8N4E meegekregen, vanavond gaat ie op de pijnbank.
Pagina: 1