moederbord contact probleem

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Ik heb een moederbord QDT advance overgezet in een kast. Het is een p111 moederbord met 1000 mhz processor. De IDE2 aansluiting deed echter niets. Ben gaan zoeken op het forum van het moederbord en er was nog iemand met hetzelfde probleem met een ander moederbord. Dit is al een tijd geleden van dat probleem..

Wat lost het probleem op: moederbord los maken alle schroeven eruit en dan iets los halen van de achterkant. Vervolgens doet ide2 het wel????

Hoe kan ik dit oplossen? het moederbord zal toch vast moeten.

Dit probleem kom je niet zo vaak tegen: als ik het niet gelezen had was ik er ook nooit opgekomen.

monta

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Maakt je mobo contact met de backing plate van je kast ???

Zo ja dan kun je dit isoleren mbv een lapje rubber/foam of een wel geplaatst rubberen afstand nopje (Dit heb ik bijv. gedaan met een lastige kromme MSI K7T266-RU plank die anders contact maakte en niet wilde booten). Hogere stand-offs is waarschijnlijk geen optie omdat dan de insteekkaarten niet echt in de slot passen/blijven zitten.

Freubel oplossing dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Pantagruel op 19-02-2006 10:28 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• monta
Het mobo leg ik gewoon precies op de contactjes waar de schroeven ingedraaid worden. Hij maakt dus geen contact met de kast direkt maar met die contactjes.
Als ik alle schroefjes eruithaal maar het moederbord laat liggen dan werkt het nog niet. Pas als ik het mobo een beetje van de achterkant afhaal werkt ide2...

monta

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Het mobo dient met afstand busjes in de kast te worden gemonterd. Wat je zelf ook al aan geeft door het werkt wel als ik scheef houd. Dus afstand busje monteren /plastiek en schroef busje voor schroef/

Grutte Pier fansels

• Pantagruel

Pantagruel

hessel|IA schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:55:
Het mobo dient met afstand busjes in de kast te worden gemonterd. Wat je zelf ook al aan geeft door het werkt wel als ik scheef houd. Dus afstand busje monteren /plastiek en schroef busje voor schroef/
Second that !

Papieren afstand ringetjes (washers) of evt dunne nylon ringetjes ter isolatie van de stand-offs. Het kan net zo goed zijn dat t soldeer werk aan je mobo minder schoon is gedaan en een stand-off toch de boel kortsluit terwijl het er uitziet alsof alles ok is. [Het mobo in mijn .sig is/was niet de goedkoopste maar t soldeer werk wel erg matig gedaan (als is 'klodders' lood aan de soldeer punten). ]

Voor de duidelijkheid tussen de stand-off en de achterkant van t moederbord

[ Voor 6% gewijzigd door Pantagruel op 19-02-2006 13:41 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• monta
Ik begrijp niet goed wat jullie voor oplossing geven. Afstandbusjes? In de kast zitten van die omhoogstaande busjes waar je de schroeven indraaid en het moederbord zit dan van de kast af zo'n 5 cm.

monta

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
5cm is een behoorlijke afstand ;)

Maar als jij je schroefjes aandraait op he moederbord om hem vast te schroeven maken de schroefjes dan nergens contact met het soldeerwerk van het moederbord zelf? Daar lijkt het namelijk op.

• Pantagruel

Pantagruel

monta schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:16:
Ik begrijp niet goed wat jullie voor oplossing geven. Afstandbusjes? In de kast zitten van die omhoogstaande busjes waar je de schroeven indraaid en het moederbord zit dan van de kast af zo'n 5 cm.
F34r my leet p4int skillzz ;)

http://server5.pictiger.c...lectronic-gadgets/pic.jpg

(en hopen dat de server mee werkt, server werkt dus niet mee :( , clicken dus)
Sorry voor dit ongemak

[ Voor 20% gewijzigd door Pantagruel op 19-02-2006 17:56 . Reden: paint skills ]

Pagina: 1