Sweex 140mbps Nitro MX wireless router probleempje

Pagina: 1
Acties:

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 18:22
Hoi.

Sinds een paar dagen hebbik deze draadloze router met 2 van die usb adaptertjes die erbij horen, maar na elke 5-10 min valt gewoon mijn verbinding weg. Ik snap er dus egt helemaal niks meer van, heb geprobeerd de beveiliging eraf te halen, en allerlei andere dingen maar het lukt me gewoon niet.
Bij de usb adapter zat ook een software progje maar als ik dat instaleer valt die om de 2 minuten weg.
De signaal sterkete e/d zijn gewoon goed.

Heeft iemand misschien een idee? want dit vind ik irritant worden..

Afbeeldingslocatie: http://www.blue-warez.com/gek.JPG

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
hmmm... eerst een mooie thumb-spijker maken :)

Neei, serieus... wat zijn de specs van dat apparaat? En van de dongels? Hoe ver zit je van dat ding af? Loop je tijdens je werk? Zit er een betonnen muur (gewapend beton...) tussen?

Van usb-dongels weet ik dat ze niet ver komen...

*staat mij iets bij van laptops die voeding usb aanpassen als geen netwerk is, kan t dan ook dat dit ding te wijnig krijgt??*

• krijgnuwat
ik zit nog geen 5 meter van de router af, houte vloet met isolatie er op.. die specificaties van die dongles weet ik niet egt maar ze zijn gewoon 140mbps gemaakt voor die router zeiden ze..

Edit: al zie je dat die signaal sterkte gewoon goed is.. snap het gewoon niet, dongel zit trouwens gewoon in de voorkant van een usb van me pc kast.

[ Voor 30% gewijzigd door krijgnuwat op 19-02-2006 01:59 ]

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Ja, ik probeer jou en anderen te helpen door wat meer informatie te vragen... maar het nadeel van die wireless bedoening is vaak dat er ZOO veel is waar het aan kan liggen:

Windows instellingen (al geprobeert op andere computer?), instellingen op je router (al in de faq gekeken of gezocht naar instellingen die zich nar 2 minuten misschien wijzigen?), muren die signalen tegen houden...

Trouwens, zo even een tussendoorvraagje: al even op google gezocht naar dit probleem?

• krijgnuwat
ja heb genoeg op google gezocht maar volgens mij kopen zo weinig mensen dit product dat je het amper/niet kan vinden. een andere pc heb er ook last van, en in het eerste bericht stond ook dat ik echt al van alles met die router heb geprobeerd.

Verwijderd

Misschien dat je iets meer info kan geven over het preciese type van de router/AP en de USB dongles.

Heb je je niet toevallig een keer aangemeld op een ander draadloos netwerk in de buurt? Als deze hoger in je lijst staat en deze binnen het bereik valt dan zal de verbinding om proberen te schakelen.

[off-topic]
Tof achtergrondje is deze toevallig ergens te downloaden :P
[/off-topic]

• krijgnuwat

Verwijderd

offtopic:
Thanx voor het achtergrondje

Ok, Wanneer je wifi wegvalt zie je dan ook lampjes op je router knippen of dat de router reboot?
Dit heb ik wel eens gehad met een linksys router die ook om de zoveel seconde restarte.

Heb je de frequentie/channel van je wifi al eens op een ander kanaal gezet? Waar heb je hem nu op draaien?

Probeer je router eens te forceren op bijvoorbeel 54 mbit en kijk of hij dan wel de verbinding omhoog blijft houden

http://www.sweexeurope.com/media/manuals/LW140_man_ned.pdf

Zelf ken ik de router niet maar als ik naar pagina 7 kijk van de handleiding dan zie ik dat je daar dit kan veranderen. Bij Wireless Adavanced setup en dan Operation mode :)

• krijgnuwat
heb al andere frequentie geprobeerd maar dat maakte ook niks uit.
Ik zal eens 54mbit forceren zoals je zei

• krijgnuwat
Hee :)

Thnx voor je info en hulp, ik heb dat nitro gedoe uitgezet en nu loopt het op 54mbps en het werk toppie al 20 min niet uitgevallen.

Bedankt man _/-\o_

Edit: hij doet het nu al 2 uur non stop _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door krijgnuwat op 19-02-2006 18:55 ]

Verwijderd

Mooi dat het nu werkt np :) Je zou toch nog eens kunnen kijken of je hem met het nitro gebeuren kan laten draaien, kun je hem daar niet alleen op forceren ?

• krijgnuwat
In de router staat het al ingeschakeld, maar je moet in apparaatbeheer paar functies aanzetten van je dongel, maar als ik dat doe dan flikkert die om de zoveel minuten uit.
Pagina: 1