Opstartproblemen met zelf in elkaar gezette pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb vandaag een nieuwe pc in elkaar gezet (sinds vanmiddag al bezig en heb er nu de balen in) en heb dus problemen met het opstarten van het systeem. Op het moment dat ik hem aanzet gaat alles gewoon goed draaien maar hoor ik dus vanuit de dvd-brander een raar getik. Tijdens dit getik gaat ook het lampje van de dvd-brander knipperen alsof hij een cd wil lezen ofzo. Dit gaat ongeveer tien seconde door en DAN pas komt de POST piep en gaat hij beeld geven (soms komt er niet eens een POST piep maar boot hij wel verder). Op het moment dat ik de videokaart in PCI-e sleuf2 stop heb ik nergens last van en boot hij gewoon meteen zonder getik en tien seconde vertraging. Ik kom er niet meer uit, ik hoop dat iemand mij wellicht kan helpen.

specs;

Antec LifeStyle Sonata II
DFI Lanparty UT NF4 SLI-D
AMD Athlon 64 X2 3800+
Twinmos 1GB PC3200 DDR 2x
Asus GeForce 7800 GTX
Hitachi Deskstar 7K250, 160GB
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB
NEC ND-4550 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:41:
... Op het moment dat ik de videokaart in PCI-e sleuf2 stop heb ik nergens last van en boot hij gewoon meteen zonder getik en tien seconde vertraging.
Heb je het moederbord wel correct ingesteld voor het gebruik van 1 grafische kaart? Het kan zijn dat je hiervoor nl. nog wat moet verstellen/instellen (hardwarematig en softwarematig, check de handleiding). Dat is bij mijn Asus A8N-SLI namelijk ook zo.

Wat is in je bios ingesteld als eerste boot-device? Je cdrom of je HD? Probeer het eens met je HD als eerste bootdevice. Succes! :)