Toon posts:

Van analoge naar isdn-apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie nu is een Homevox-centrale met 4 analoge telefoons.
Gewoon ieder aangesloten op z'n eigen analoge poort dus.
Deze telefoons staan ieder in een andere hoek van het huis en
er loopt vanaf iedere telefoon een aparte kabel naar de Homevox.

Maar nu... ;)

We gaan de verzameling telefoons vervangen door 4 dezelfde
isdn-telefoons.
Volgens mij kan ik gewoon de telefoons vervangen en de
4 kabels uit de 4 verschillende analoge poorten van de Homevox
halen, de 4 aders van deze kabels aan elkaar draaien en in het
isdn-aansluitpunt van de Homevox proppen. :z Klaar...

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/718859Naamloos-1.jpg

Maar overal lees ik over de s-bus waarbij de wandcontactdozen
elkaar niet in de Homevox 'ontmoeten' maar naar elkaar doorgelust
worden met aan einde een eindstop... :?
Dit betekent voor mij dus andere bekabeling. ;(

Hier een tekening van die s-bus bekabeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.phone-master.nl/support/ISDN-S-bus/Images/kab1.gif

Klopt het dat mijn simpele oplossing niet werkt of stoort of maakt het geen barst uit? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 01:25 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Oplossing 1 gaat hoogst waarschijnlijk storen denk ik zo.

Ik heb hier thuis ook de ISDN bekabeling gedaan en bij 150 meter moet er een afsluitplug bij de S-BUS zitten op het eind punt zitten. (Geloof ik) ZIt ookal zoiezo in het NT1 kasje. Maar hier ging het al storen naar een kabel langer dan 20 meter.

Maar je kan ook nog anders configureren korte Y configuratie etc... kweet nie hoe dat allemaal precies zit... maar die tutorials zijn makkelijk op internet te vinden.

Kwestie van juist dipswitches omzetten in het NT1 kasje en je confuguratie uitvoeren.

Speedtouch freak

Verwijderd

ISDN-kabels mogen volgens mij tot 125 meter.

Het zou zo moeten werken, ik hou zelf alleen van ISDN-toestellen over een Centrale, beter !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:17:
ISDN-kabels mogen volgens mij tot 125 meter.

Het zou zo moeten werken, ik hou zelf alleen van ISDN-toestellen over een Centrale, beter !
Dit gaat ook over isdn-toestellen aansluiten op een Homevox.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:18:
[...]

Dit gaat ook over isdn-toestellen aansluiten op een Homevox.
Het ding heeft toch maar één ISDN aansluiting ?

Sorry, maar dat heeft iedere centrale wel... Ik zou het dan direct aan de NT1 hangen.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:13:
Klopt het dat mijn simpele oplossing niet werkt of stoort of maakt het geen barst uit? :?
Een ster-topologie mag wel, zolang de aftakkingen niet langer zijn dan 10 meter.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal je bekabeling moeten aanpassen. ISDN is gebaseerd op een bus structuur, waarbij het NT1 kastje aan het uiteinde van een bus kan zitten of in het midden (Y configuratie). Het NT1 kastje heeft 2 bus uitgangen. Als je er eentje gebruikt schakel je de interne afsluitweerstand in, en hang je je telefoons aan de andere bus. Gebruik je ze beide, dan schakel je de interne afsluitweerstand af, maak je 2 bussen welke je beide afsluit,
Ofwel :

A ) NT1 (intern afgesloten) ------------(bus)-------------------[afsluitweerstand)
of
B ) [afsluitweerstand]-------------(busA)-------------[NT1]----------------(busB)-------------[afsluitweerstand]

Je zal dus waarschijnlijk 2 bussen moeten aanleggen, bijv een bus naar de begane grond en een bus
naar de bovenverdieping. Als dat allemaal te veel werk is of technisch niet kan, kan je er ook voor kiezen om gewoon met DECT toestellen te gaan werken. Dan plaats je een DECT ISDN centrale (Bijv. Siemens Gigaset) naast je NT1 kastje (bijv in de meterkast) en sluit je al je draadloze DECT handsets daar op aan. Zo heb ik het ook gedaan. Nergens bekabeling door het huis en ik kan overal draadloos bellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 19-02-2006 10:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1