eerste keer zelf systeem gemaakt, wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 19:17
Ik heb voor het eerst zelf een systeem samengesteld maar nu start hij niet normaal op.

Als ik hem aanzet dan blijft m'n scherm zwart en blijft het power ledje van m'n scherm steeds op groen knipperen. Ik zie dus niks verschijnen en kan het BIOS dan ook niet in. Enige wat ik kan doen is de computer maar uitzetten. Iemand idee wat dit opzich kan betekenen.

Of waar kan het anders aan liggen misschien? Dit is het systeem:

Antec Sonata2 behuizing, 450W voeding
AMD 3700+ processor
2x 256MB DDR geheugen Corsair
Geforce 7800GT van XFX
Harde schijf 250 GB SATA2 van Samsung
Samsung 730BF tft scherm

Alles lijkt dus te werken, fans van voeding, processor, videokaart, chipset draaien allemaal. Er komt alleen dus geen beeld.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je alles wel goed aangesloten? Op alle componenten voeding gezet? Jumpertjes goed gezet?

We are shaping the future

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:44

PeNGuiN

't Is Wat...

Misschien vergeten om de BIOS Clear Jumper op uit te zetten?

Dr. Phil himself!

Verwijderd

Heb je ook stroom op de video kaart gezet ??? zommige videokaartren hebben extra stroom nodig en dan zit er zown stekkertje op netzoweeen als in je cd speler gaat

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

PeNGuiN schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:39:
Misschien vergeten om de BIOS Clear Jumper op uit te zetten?
Af fabriek is ie niet geshort.

Heb je die geel zwarte 12V aansluiting op je mobo wel aangesloten? zonder deze krijg je bovenstaande verschijnselen ook...

[ Voor 47% gewijzigd door Fairy op 19-02-2006 00:41 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Geheugenmodules op de juiste plek zitten?
let op bij dual channel dat ze op de juiste plek zitten!

• Swoosh
Ja ik heb de cmos gecleared en jumper weer goed gezet (was 2de hands moederbord namelijk) Oh is een Asus A8N-e trouwens.

Videokaart met twee molexen aangesloten voor de stroom.

• Swoosh
Fairy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:39:
[...]

Af fabriek is ie niet geshort.

Heb je die geel zwarte 12V aansluiting op je mobo wel aangesloten? zonder deze krijg je bovenstaande verschijnselen ook...
Is dat zo eentje met maar 4 pinnetjes? Ik heb de grote met 24 pinnen aangesloten vanaf de voeding naar het moederbord maar er is inderdaad wel een 4 pin blokje over op het moederbord om wat in te steken maar had geen idee waarvoor...handleiding is ook bagger voor een nieuweling hierin.

• Swoosh
Dnc1n schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:43:
Geheugenmodules op de juiste plek zitten?
let op bij dual channel dat ze op de juiste plek zitten!
Ja, moederbord heeft a1 a2 b1 b2 geheugenslots, en ik heb ze dus in a1 en b1 gestopt. Dat stond zo in de handleiding.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Swoosh schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:46:
[...]

Is dat zo eentje met maar 4 pinnetjes? Ik heb de grote met 24 pinnen aangesloten vanaf de voeding naar het moederbord maar er is inderdaad wel een 4 pin bloje over op het moederbord om wat in te steken maar had geen idee waarvoor...handleiding is ook bagger voor een nieuweling hierin.
Jep, deze moet er zeker in, de 4-pollige stekker, zonder deze heb je idd zwart beeld. Ik denk dat hiermee je probleem ook opgelost is. Leuk systeem overigens, ik begrijp alleen niet waarom je hebt bezuinigd op het geheugen.

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
De 4pins aansluiting voor de processor staat vast wel in de handleiding.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/3968/pic4xl.jpg

Stop hem daar in :)

• Swoosh
Okay ik ga dat ff testen en dan laat ik het weten.

Geheugen bezuinigd omdat ik dat makkelijker kan bijkopen als ik weer wat meer geld heb (prijzen dalen ook)...geheugen bijprikken heb ik liever dan besparen op zeg videokaart of processor...die moeten een flinke tijd meegaan.

• Swoosh
Ja die is het inderdaad, die nu nog leeg is. :)

Waar dient die eigenlijk voor?

Ben even testen voor ik weer antwoord nu B)

Verwijderd

Ik heb geen idee ik heb daar nog nooit wat achter gezocht :p ik weet aleen dat je pc niet werkt als je daar geen powerkabel indrukt ik denk zelf eigelijk voor extra power voor de pc ofzow :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 00:58 ]

• Swoosh
Hey okay! Hij doet het :7

Bedankt allemaal voor jullie snelle hulp...anders zou ik nu nog chagerijnig door het huis lopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je net een nieuwe pc hebt.

Kan over internet helaas geen biertjes trakteren ofzo, dus dan maar met mijn welgemeende dank _/-\o_

Verwijderd

Swoosh schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:52:
[...]

Ja die is het inderdaad, die nu nog leeg is. :)

Waar dient die eigenlijk voor?

Ben even testen voor ik weer antwoord nu B)
Extra power voor de processors van tegenwoordig. Door een extra connector op het mobo te zetten, worden de print-baantjes van de "grote" voedingstekker naar de cpu minder belast en zorgen dan ook voor minder storing (stroom in een printbaantje zorgt voor elektromagnetisch veld wat in een ander printbaantje weer omgezet wordt in elektriciteit, zelfde werking als antenne, vooral als het grote stroomsterktes zijn).

Zelfde geldt voor de extra powerconnector op PCIe/VGA kaarten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 01:19 ]

• Swoosh
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:15:
[...]

Extra power voor de processors van tegenwoordig. Door een extra connector op het mobo te zetten, worden de print-baantjes van de "grote" voedingstekker naar de cpu minder belast en zorgen dan ook voor minder storing (stroom in een printbaantje zorgt voor elektromagnetisch veld wat in een ander printbaantje weer omgezet wordt in elektriciteit, zelfde werking als antenne, vooral als het grote stroomsterktes zijn).

Zelfde geldt voor de extra powerconnector op PCIe/VGA kaarten.
Aha...klinkt logisch. Heb m'n processor er geen schade mee aangericht door paar keer zonder die stekker erin op te starten toch? Liever te weinig stroom dan te veel of niet.

Verwijderd

Swoosh schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:22:
[...]

Aha...klinkt logisch. Heb m'n processor er geen schade mee aangericht door paar keer zonder die stekker erin op te starten toch? Liever te weinig stroom dan te veel of niet.
Precies, niks aan de hand :)

Verwijderd

Had je hiervoor een athlon xp 2500+ op een nForce mobo toevallig? Je systeem lijkt erg op mn upgrade.

• Swoosh
Ik kom van een Pentium III 1 GHz...nvidia geforce 2 gts.... "old school" dus, lol.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar had je het ook gewoon in kunnen lezen.
Pagina: 1