Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon met de volgende eisen:
  • synchroniseerbaar met Outlook voor taken en agenda (i.i.g.) m.n. voor raadplegen
  • handige MP3 speler met goede geluidskwaliteit (liefst met hardware knoppen voor de bediening)
  • uitbreidbaar geheugen
  • fm radio
  • mogelijkheden voor navigatie
  • handzaam formaat (vind een MDA Vario eigenlijk te groot) maar met een relatief groot display
Optioneel zijn:
  • Wi-Fi
  • ingebouwde GPS
  • ...
Nu zijn er genoeg telefoons die een aantal van bovenstaande kenmerken hebben. Ik heb me suf gegoogled, gelezen op pocketinfo, tweakers, allerlei webshops. Helaas vind ik niks wat aan al mijn minimale vereisten voldoet. Toen bedacht ik me dat het ook mogelijk is om radio via SDIO kaart te doen. Dat is voor mij ook een optie en heeft als voordeel dat dan een hoop Windows Smartphones in the picture komen (zoals bijv. de SDA).

Toen bedacht ik mij drie dingen, waar ik met Google alleen niet uitkom:
  • Bestaat er een telefoon die aan mijn minimale eisen voldoet? Radio via Pocket Internet Totaal is voor mij overigens geen oplossing.
  • Bestaat er een FM ontvanger uitbreiding in de vorm van een bluetooth device. Dat zou ik echt ideaal vinden.
  • Bestaat er een FM SDIO uitbreiding die in een miniSD / Transflash slot kan?
Wie kan helpen?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wachten op de Nokia N80 die heeft alles wat je zoekt, alleen is die nog niet uit.

39

• RutgerJan
En stel, stél nou eens dat ik ongeduldig ben... :) En nu een telefoon wil kopen...
Bovendien vind ik Windows Mobile apparaatjes toch ook wel errug mooi...

Verwijderd

of wachten op Sony p990i.

Krijg je Wifi en RDS op je radio bij.

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

tja opzich zou een moto mpx220 niet verkeerd zijn. Ik zocht dus ook een foon waar ik geheugen bij kon zetten en om als mp3 speler te gebruiken met bluetooth(om er later een gps muis aan te hangen) en een radio :)

Ik zal je een hele zoektocht besparen: dit bestaat niet.

Je kunt het allemaal hebben behalve de radio of wel de radio maar niet de geheugenuitbreiding. Maar als je genoeg muziek erop kunt zetten dan kun je de radio overbodig 'renderen'. En met een tmobile abbo kun je voor nop shoutcast stations streamen. met gprs kun je zo rond de 6/7 KB/s en die paar hele dure EDGE smartphones (als je et kan betalen) zou shoutcast al helemaal geen punt moeten zijn.

De moto A780 (geloof ik) is dan ook een goeie, met touchscreen alleen een erg debiel layout. Als je uit amerika of japan een moto mpx230 of mpx300 kan vinden, ALS, dan zou ik die nemen omdat die wel alles heeft wat je zoekt. Alleen worden die nergens in europa aangeboden.

edit: ik heb dus na lang zoeken en vergelijken voor de gsmweb aanbieding gekozen. Een telfort 50 abbo met een mpx voor 30euro. R E T E goedkoop. en voor het geld dat je daarmee bespaart kun je best een losse fm radiotje of twee kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door won op 19-02-2006 01:23 ]

• RutgerJan
Mmm, maar een bluetooth radio add-on of SDIO outbreiding op een minisd slot, dat kent niemand? Als je radio gaat streamen, dan komen ineens veel meer toestellen in aanmerking. Zoals die Qtek smartphones: mooi spul :).

Geld speelt niet zo'n heel grote rol, in die zin dat ik best wil betalen voor een mooi en goed device dat de aangeboden functionaliteit bevat. Ik besef me dat het moeilijk is om voor een duppie op de eerste rij te zitten :).

Die motorola apparaten: dat vind ik niet zo wat. Heb laatst dat apparaat met ingebouwde GPS in mijn hand gehad. Voelt niet echt lekker aan vind ik. Misschien dat die Mpx220 wat is: moet ik eerst eens in de hand hebben dan...

Verwijderd

rutger: dit bestaat niet. Klaar!

het dichtsbijzijnde met windows mobile is een imate sp5(m). welke fm-radio mist. Fm-radio is overgens afwezig op elke windows smartphone!
Mist ook GPS, maar gps is geloof ik alleen in een linux moterola phone aanwezig (welke weer wifi mist !)

dan heb je de keuze om radio te streamen via wi-fi (kost enorm veel accu, en niet altijd voorhanden) of een fm-oordop setje te kopen waardoor je radio kunt ontvangen.

Als je GPS kunt missen lijkt de 6136 van nokia wel interessant, maar dan moet je ook nog zo'n half jaar wachten ;)

ik heb het hier trouwens wel over telefoons, niet over veredelde pda's met telefoon functies (das geen telefoon, maar een pda)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 11:28 ]

• RutgerJan
Hahaha, da's een duidelijke post!

GPS is voor mij echt geen must hoor, dat levert (iig nu nog) te grote apparaten op. Die Linux Motorola foon die jij bedoelt, heb ik idd in mijn handen gehad. GPS is altijd via Bluetooth te regelen.

Wat bedoel je met zo'n oordopsetje?

Tijdens mijn zoektoch stuitte ik op de volgende pagina. Klinkt als een mooie oplossing, maar zal nog wel een tijdje duren voordat het geimplementeerd is :(.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Mischien dat je wat aan deze site hebt. Kun je zoeken op verschillende dingen die erbij moeten zitten. :)

Verwijderd

RutgerJan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:33:
Hahaha, da's een duidelijke post!

GPS is voor mij echt geen must hoor, dat levert (iig nu nog) te grote apparaten op. Die Linux Motorola foon die jij bedoelt, heb ik idd in mijn handen gehad. GPS is altijd via Bluetooth te regelen.

Wat bedoel je met zo'n oordopsetje?

Tijdens mijn zoektoch stuitte ik op de volgende pagina. Klinkt als een mooie oplossing, maar zal nog wel een tijdje duren voordat het geimplementeerd is :(.
er zijn gewoon oordopjes te koop, waar tussen in een kleine fm-radio zit ingebouwd waardoor je alsnog een fm radio hebt (maar dan in je oordopjes, niet in je telefoon!).

De nokia telefoon die ik aanwijs is overgens ook weer niet ideaal, aangezien deze weer een schermresolutie van 128x160 heeft, wat weer knudde webpagina's bekijken is (heb hier een sp5m, welke op 240x320 prima webpagina's laat zien! maar deze telefoon is ook niet ideaal dus gaat ook weer weg).

ook is ie kwa software (navigatie) stukken minder flexibel dan een windows smartphone

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 11:52 ]

• RutgerJan
Dat las ik idd ook al ja. De N80 lijkt me ook een aardig apparaat, zit wel veel op. Vind de looks niet helemaal je dat, maar goed...
Mocht je nog geen koper hebben: mail me ff op het adres in mijn profiel...

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
Nokia N70?
Alleen de hardwarematige knoppen voor muziek ontbreken. Verder is ie dacht ik wel syncbaar met outlook. Iig MP3 spelert, FM radio, GPS mogelijkheid, redelijk groot display en uitbreidbaar geheugen.

http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=11ede5b

De wijzen komen uit het Oosten!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

.. ik ben ook op zoek naar iets soortgelijks .. vind radio niet zo belangrijk .. maar WIFI daarentegen weer wel .... En volgens mij hebben ze dat bijna nooit .. of je moet een PDA nemen met telefoon functie.. misschien ook wel handig ... maar ja

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

http://www.gsmarena.com/siemens_sxg75-1101.php

Het is alleen geen smartphone maar verder voldoet hij aan al je eisen. Verder zijn er nog geen telefoons die aan je eisen voldoen.... althans aldus de search van gsmarena.com ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-02-2006 20:46 ]

youtube.com/@hisrep

• RutgerJan
@HetWonder: he tnx, was ik nog niet tegengekomen. Op het eerste gezicht (heb niet zoveel tijd...) lijkt het er inderdaad op dat dit helemaal zou voldoen.
Alleen... ik vind hem dus echt errug lelijk :r ... Tja, volgens mij ben ik echt veeleisend...

Nog niemand een bluetooth FM tuner/receiver addon tegengekomen?

[ Voor 24% gewijzigd door RutgerJan op 20-02-2006 22:20 ]

Verwijderd

De Nokia N-Gage (1e generatie) voldoet eigenlijk wel aan al je wensen... FM Radio / MP3 speler met hardware knoppen, Smartphone (Symbian), navigatie (Route66)... Maar goed, de vraag is even of je zo'n ding nog kunt vinden. En of je kunt leven met side-talkin' :+

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eerste hit op Google:

http://www.palmclub.nl/reviews/accessoires/sdio_radio/

Is alleen niet mini en ook niet ideaal.

Hier, http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=54791 , forum op pocketinfo, beter dan GoT.

Expanding the inexpandable

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
http://www.mobile-review.com/pda/review/quanta-atom-en.shtml

Maar duurt vast nog even. Heb alleen de conclusie gelezen, met FM radio, battery life is crap.

• RutgerJan
:O Is dus niets nieuws, lees startpost...
Hier, http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=54791 , forum op pocketinfo, beter dan GoT.
...en is ook niet nieuw, maar had ik idd niet genoemd.Tnx.

• RutgerJan
Verbal_Kint schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:51:
http://www.mobile-review.com/pda/review/quanta-atom-en.shtml

Maar duurt vast nog even. Heb alleen de conclusie gelezen, met FM radio, battery life is crap.
Zie je wel! Ik dacht al dat ik een keer zoiets gezien had... Is eigenlijk wel wat groot, en sowieso nog ff wachten. Zal vanavond uitgebreid de review eens lezen...

• RutgerJan
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:03:
De Nokia N-Gage (1e generatie) voldoet eigenlijk wel aan al je wensen... FM Radio / MP3 speler met hardware knoppen, Smartphone (Symbian), navigatie (Route66)... Maar goed, de vraag is even of je zo'n ding nog kunt vinden. En of je kunt leven met side-talkin' :+
En oef... zo lelijk... :)

Verwijderd

Heb nu sinds 2 weken de N70 is ook een leuk toestel en een hoop mee te doen bijvoorbeel wat jij ook zoekt.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
Ik blijf het zeggen, Siemens SX-1 was zijn tijd ver vooruit...

• RutgerJan
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:00:
Heb nu sinds 2 weken de N70 is ook een leuk toestel en een hoop mee te doen bijvoorbeel wat jij ook zoekt.
Wat vind je van de geluidskwaliteit van de MP3 speler? Is die een beetje ok? Heb je vergelijking met bijv. een W800i of een reguliere MP3-speler? En wat vind je van de bediening? Gaat dat een beetje makkelijk?

Wat vind je van het formaat? Beetje handzaam? Hij lijkt me zo groot...

• RutgerJan
three2five schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:05:
Ik blijf het zeggen, Siemens SX-1 was zijn tijd ver vooruit...
Oef, maar zo lelijk... Tja, de looks heb ik niet in het lijstje staan geloof ik, maar vind ik geloof ik toch ook wel belangrijk :*)

Verwijderd

HetWonder schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:45:
http://www.gsmarena.com/siemens_sxg75-1101.php

Het is alleen geen smartphone maar verder voldoet hij aan al je eisen. Verder zijn er nog geen telefoons die aan je eisen voldoen.... althans aldus de search van gsmarena.com ;)
...en helaas valt dat model ook af... wordt niet meer op de markt gebracht:
De SXG75 komt niet meer op de markt, omdat bij providers niet voldoende animo was om het op te nemen. Het is bovendien mogelijk weer ingehaald door nieuwere modellen umts-telefoons van Benq Siemens, die komende dinsdag 17 januari worden gepresenteerd in Berlijn. Dan is namelijk de officiële lancering van het nieuwe merk, dat na de overname door BenQ is ontstaan. Ook op de beurs 3gsm, in februari in Barcelona, valt nieuws van BenQ Siemens te verwachten.
[bron: http://www.telecomwereld.nl/n0000732.htm ]

Verwijderd

De N-Gage lelijk? Tja, da's natuurlijk een kwestie van smaak... :9 Ik vind het persoonlijk echt een prachtapparaat. Als je er mee belt loop je wel voor lul met zo'n ding aan je oor, maar de headset maakt veel goed. En ik blijf erbij, hij heeft wel echt precies wat je zoekt...

Verwijderd

[offtopic@moderators]

Grappig dat dit topic gewoon open kan blijven, terwijl mijn topic van een paar dagen geleden bruut gesloten wordt "omdat ik zelf maar moet zoeken".

link naar mijn oude topic

Wilde ik toch ff kwijt.

En dan nu weer ontopic ;)

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:04:
[offtopic@moderators]

Grappig dat dit topic gewoon open kan blijven, terwijl mijn topic van een paar dagen geleden bruut gesloten wordt "omdat ik zelf maar moet zoeken".

link naar mijn oude topic

Wilde ik toch ff kwijt.

En dan nu weer ontopic ;)
Maak dan even gebruik van de topic report functie en post het niet in dit topic. Dit topic was onder andere niet gesloten vanwege de specifiekere eisen van de topicstarter en de bijbehorende vragen. Hij informeerde namelijk ook naar andere opties.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• RutgerJan
Ben bang dat ik toch nog ff moet wachten. Genoeg prima toestellen met alles behalve een specifieke eis (geen radio / niet voorbereid op navigatie veelal) en verder nog iets te weinig keus.

Volgens mij is het wijs om nog maar eens een maand of drie te wachten, hopen dat de keuze dan wat ruimer is. Denken jullie niet?

• RutgerJan
Vond dat ik het hier toch maar ff moest melden: de E-ten G500 (klik) is de eerste pda die ik zie die een radio aan boord heeft. Volgens mij moet ik daar dus alles mee kunnen doen wat ik wil... Nu nog maar hopen dat er een smartphone komt (vind harde buttons wel fijn en ook wat handzamer)...

Wifi zal alleen via SDIO (of misschien bluetooth?) moeten, maar dat zal wel lukken (hoop ik)

[ Voor 3% gewijzigd door RutgerJan op 14-03-2006 21:14 ]

Verwijderd

tipje ? ...een SDIO kaartje voor Palm of Windows mobile:
Wat unieker is de SD-FM2, een zeer kleine fm-radio waarmee u radio kunt luisteren op pda’s. Het kaartje is te gebruiken in pda's met Windows Mobile of Palm OS.
[bron; http://www.telecomwereld.nl/n0000329.htm ]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 14:10 ]

• RutgerJan
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:10:
tipje ? ...een SDIO kaartje voor Palm of Windows mobile:

[...]

[bron; http://www.telecomwereld.nl/n0000329.htm ]
He, interesting! Als ik alleen op hun site kijk, zie ik alleen E-Ten producten, maar geen SD kaartjes. Misschien eens een keertje bellen...
Pagina: 1