Hallo leden, mn XP start niet meer op.
Ik krijg wel het logo te zijn, en dan maken mn 2 cdrom drives een rommelend geluid, krijg ik een blauw schermpje (heel kort), en dan reboot het zichzelf weer.
Het scherm zegt het volgende:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vaste schijfcontrollers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en aangesloten.
Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000007B (0xF894D528,0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Ik heb FIXMBR en FIXBOOT (Repair console) , nieuwe BIOS geprobeerd.
opnieuw XP geinstalleerd, toen deed ie het ff en werd het weer erger tot ik niet kon opstarten.
Het gekke is dat Knoppix (errug handig om de te saven voor de format), gewoon draait.
Dus volgens mij ligt het niet aan de cdrom drives....
Wat meer over het systeem:
ECS K7S5A Motherboard
AMD 1.8 Ghz
2x 256 mb DDR SDRAM and PC100/133 SDRAM
1x 80 GB maxtor
1x 160 GB maxtor.
Sony cd brander en en dvd-rom.
Ik krijg wel het logo te zijn, en dan maken mn 2 cdrom drives een rommelend geluid, krijg ik een blauw schermpje (heel kort), en dan reboot het zichzelf weer.
Het scherm zegt het volgende:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vaste schijfcontrollers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en aangesloten.
Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000007B (0xF894D528,0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Ik heb FIXMBR en FIXBOOT (Repair console) , nieuwe BIOS geprobeerd.
opnieuw XP geinstalleerd, toen deed ie het ff en werd het weer erger tot ik niet kon opstarten.
Het gekke is dat Knoppix (errug handig om de te saven voor de format), gewoon draait.
Dus volgens mij ligt het niet aan de cdrom drives....
Wat meer over het systeem:
ECS K7S5A Motherboard
AMD 1.8 Ghz
2x 256 mb DDR SDRAM and PC100/133 SDRAM
1x 80 GB maxtor
1x 160 GB maxtor.
Sony cd brander en en dvd-rom.
We are all accidents waiting to happen