Windows ziet een harde schijf niet meer na vastloper(tje)

Pagina: 1
Acties:

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik had een vastloper met Bsplayer waarna ik op de reset knop moest drukken, en daarna zag hij een harde schijf niet meer. Nog een rebooten hielp niet en in apparaatbeheer is de schijf gewoon te zien.

Met partition magic is die ook te zien en daar is ook meteen het probleem te vinden hij is spontaan 'unallocated' geworden. Nou weet ik alleen dat ik dit altijd heb met het instaleren van schijven en dan formateer ik ze naar hoe ik het hebben wil, alleen er staat nog een heleboel data op die ik liever niet kwijt ben (ik ga ervan uit dat ik elke actie in partition magic alle data wis).

Iemand nog een idee hoe ik dit weer terug kan draaien (systeemherstel werkt niet).

edit:

In schijfbeheer staat die dus ook nog gewoon, en daar heb ik de optie schijf initialiseren, houdt dit in standaard waarden terugzetten (dus hij leest weer gewoon de schijf) of is dit net asl een neiuwe schijf instaleren en dus een format type kiezen waarna die de schijf formateerd?

[ Voor 19% gewijzigd door 6killer op 18-02-2006 23:07 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:24
Je kan altijd proberen met een recovery programma proberen te zoeken naar bestanden op de schijf en die dan op een andere te kopieren. Je kan dan dikwijls nog wel bestanden zien terwijl windows unallocated aangeeft. Daarna je HD formateren als dat nog gaat.

Als je er met een recovery prog in windows niet van kan lezen kan je eens proberen achterhalen met een diagnostics tool of er iets mis is. Voor maxtor schijven is dit powermax en dit kan je op een diskette zetten en via opstarten.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• 6killer
FragileM64 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:07:
Je kan altijd proberen met een recovery programma proberen te zoeken naar bestanden op de schijf en die dan op een andere te kopieren. Je kan dan dikwijls nog wel bestanden zien terwijl windows unallocated aangeeft. Daarna je HD formateren als dat nog gaat.

Als je er met een recovery prog in windows niet van kan lezen kan je eens proberen achterhalen met een diagnostics tool of er iets mis is. Voor maxtor schijven is dit powermax en dit kan je op een diskette zetten en via opstarten.
Ik denk niet dat er iets mis is met de schijf zelf, ik klooide wat terwijl bspayer een filmpje op de achtergrond afspeelde vanaf deze schijf en toen had ik een vastloper maar t geluid speelde door en toen had ik dus niet moeten resetten.

Maar ik ga eens even kijken of ik met een recovery tool nog wat kan zien.

Verder zou het nog zin hebben om iets in de Master Boot Record te kijken en/of editten?

Verwijderd

je FAT is waarschijnlijk kapot. Eerst proberen met een recovery-tooltje. 10 tegen 1 dat dat werkt (google wat, en je kan tooltjes zat vinden, al dan niet gratis.

Lukt dat niet, moet je maar eens proberen om via een live-cd (knoppix of dergelijke) te booten, en kijk eens of je daar die schijf nog kan zien/bestanden bekijken. Vandaaruit kan je dan ook wel kopieëren naar een andere schijf/partitie/...

• 6killer
Nog bedankt voor jullie tips, alle programmaatjes haalden niks uit helaas, de oplossing was simpeler dan ik dacht. Ik heb de schijf ontkoppelt, opgestart en weer uitegschakelt en weer opgestart en 1x raden... Daar was die weer!!!

Dus dat was weer een wijze les :) (maar weet nu wel hoe ik per ongeluk gedelete data terug kan halen ;))

Verwijderd

slotje? oplossing is er? moooooodddddd :P
Pagina: 1