Fotoboek, maar dan serieus

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
via hema, kruidvat, albumprinter etc is het mogelijk een fotoboek te maken.
Echter overal met een limiet op 40 tot 80 pagina's, en voornamelijk alleen als fotoboek.

Ik heb echter een reisverslag van ongeveer 200 pagina's, een mengeling van plain tekst (ongeveer 50 pagina's totaal) met daar doorheen een hoop foto's. Gedeeltelijk tussen de tekst door, gedeeltelijk pagina-groot.
De standaard progjes die je bij de foto-album-sites kunt downloaden zijn niet berekend op teksten. hooguit een klein blokje of een bijschrift.

Wat ik eigenlijk wil is zelf een pdf maken en die laten drukken/printen in full color.

Ik heb maar 1 of misschien 2 exemplaren nodig, en een 'gewone' drukker zal hier zijjn neus wel voor ophalen, maar heeft er iemand een goed adres hiervoor?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Kun je zelf de pagina's niet mooi afdrukken en ze dan laten inbinden tot album?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 12:46
Waarom zet je de tekst niet in b.v. Paintshoppro en maakt er op die manier een plaatje van dat je als foto in het pakket kan verwerken?

C'est moi.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gebruik een DTP-programma als Adobe Indesign (je hebt vast de Creative Suite wel) om een boek te maken en exporteer dat als PDF.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 09:17
Ekner schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:44:
Waarom zet je de tekst niet in b.v. Paintshoppro en maakt er op die manier een plaatje van dat je als foto in het pakket kan verwerken?
200 pagina's en dan aanraden om met paintshop pro een boek te schrijven?

Stop... denk daar nog eens over na

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:35
CyBeR schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:51:
Gebruik een DTP-programma als Adobe Indesign (je hebt vast de Creative Suite wel) om een boek te maken en exporteer dat als PDF.
Indesign en QuarkXpress zijn hier inderdaad enorm handig (en ook de scripten) :)

|>

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
general.failure schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:38:Ik heb maar 1 of misschien 2 exemplaren nodig, en een 'gewone' drukker zal hier zijjn neus wel voor ophalen, maar heeft er iemand een goed adres hiervoor?
zolang je betaald zullen er maar weinig drukkers zijn die hun neus hiervoor ophalen. bedenk wel dat wanneer je deze weg bewandelt het ten zeerste aan te raden is om in CMYK te werken.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

lateef schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:59:
[...]

zolang je betaald zullen er maar weinig drukkers zijn die hun neus hiervoor ophalen. bedenk wel dat wanneer je deze weg bewandelt het ten zeerste aan te raden is om in CMYK te werken.
Inderdaad. Vooral drukkers die nieuwe technieken gebruiken zodat er geen drukplaten gemaakt hoeven te worden (dus computer to print rechtstreeks) zullen dit best willen doen hoor. Als er platen gemaakt moeten worden dan wordt het meteeen een stuk arbeidsintensiever en dus duurder bij kleine oplages, dus zoek er een paar die een moderne drukpers hebben en laat wat offertes maken :)

Anders kan je ook altijd nog bij een lokale copyshop vragen of ze dit soort diensten leveren.

Permanent wintericon!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is het niet handiger om eens te kijken of er iemand een kleuren laserprintertje heeft staan?

Als het puur illustraties zijn dan is die fotokwaliteit mans zat en ook watervast. Beetje fatsoenlijk papier erdoor en je bent zo klaar.

Verwijderd

Wokkels schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:41:
[...]

Inderdaad. Vooral drukkers die nieuwe technieken gebruiken zodat er geen drukplaten gemaakt hoeven te worden (dus computer to print rechtstreeks) zullen dit best willen doen hoor.
CTP staat voor Computer To Plate (trueflow) misschien gebruikt een copyshop To Print, maar dat heeft dan weer weinig met drukken te maken. ;) Quark gebruiken, mooi laten printen (vraag om een proef!} en inbinden naar eigen smaak.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens op www.myphotofun.nl deze ondersteund ook paginavullend tekst.
En als je gaat voor de Vierkant Verzamelalbum dan heb je 50 pagina's en kan je hem uitbreiden met iedere keer 50 pagina's. Dus theoretisch kan je met 1 album en 3 uitbreidingen op 200 pagina's uitkomen. Ik weet alleen niet of je meerdere uitbreidingen kan doen op 1 album.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Kijk hier eens: http://www.pixbook.nl/lang/nl/index.htm

Zeer flexibel, je kunt helemaal je eigen layout bepalen.

Verwijderd

Ik zou het toch bij een drukkerij proberen, CTP is inderdaad zeer geschikt om kleine oplages
te maken. En een veel lager kostenplaatje.
En daarbij ziet het grote gros geen verschil tussen digitaal printen en drukwerk van een kleurenpers.

• simon
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:10:
Ik zou het toch bij een drukkerij proberen, CTP is inderdaad zeer geschikt om kleine oplages
En daarbij ziet het grote gros geen verschil tussen digitaal printen en drukwerk van een kleurenpers.
inderdaad, ik laat wels posters digitaal doen, kleuren komen altijd netjes over, de rest ziet er ook gewoon top uit. Het is gewoon goed genoeg.

|>

• general.failure
Het opmaakgedeelte (de programma's), daar kom ik zelf wel doorheen.
Het gaat me inderdaad alleen maar om een goed adres waar men mijn digitale versie met goede kwaliteit kan laten afdrukken EN inbinden.
En dat alles natuurlijk voor een beetje betaalbare prijs.
Voor die standaard boekjes betaal je zo'n 50 euri, en dat dit iets duurder is begrijp ik echt wel.

En dat van die CTP heb ik wel eens ergens gelezen, maar meeste drukkers hebben volgens mij niet zo'n behoefte om met particuliere klantjes hun tijd te verdoen.
Weet iemand een adres hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door general.failure op 19-02-2006 12:57 ]

• lateef
general.failure schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:55:
maar meeste drukkers hebben volgens mij niet zo'n behoefte om met particuliere klantjes hun tijd te verdoen.
dat is gewoon echt onzin. dan ben ik wellicht geen particulier, maar zeker geen grootverbruiker, als in; ik laat veel minder drukken dan het aantal pagina's waar jij het over hebt en dat in kleine oplages vanaf 1 en dat gewoon bij lokale drukkerijen...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:10:
Dat jullie het nog steeds over CTP hebben, denk je echt dat een boekwerkje van 100 pagina's nog gedrukt wordt in een oplage van 2 stuks? Een beetje fatsoenlijke drukpers heeft al 15 vellen inschiet voordat hij fatsoenlijk op kleur is, en dan heb je het nog niet eens over de instel tijd van zo'n pers. De meeste drukkers zullen zo'n boekje dus gewoon printen met een mooie kleuren laser, en dan zijn oplage's van 2 stuks niet zo vreemd :).

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik denk dat je een mooi en betaalbaar resultaat haalt als je door een goed gecalibreerde Lasercopier/printer alá Canon CLC1180 laat printen dubbelzijdig op mooi dik glossy/semiglossy papier. Daarna laat inbinden (evt. ergens anders) Je hebt geen opstartkosten, je kan voor zeg een euro een "proefafdruk" krijgen (gewoon de prijs voor een kopie/print) Je ziet dan of de fotokwaliteit naar jouw zin is of evt. je kleueren moet aanpassen. (het zal nooit de kwal. halen van een echte fotolab, maar de finishing kan bij een goed onderhouden machine echt heel goed zijn.) Als je bij een drukker dit laat doen, kan je minder makkelijk ff stoppen en later weer een proefje draaien.

www.casarodriguillo.com

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

leon1e schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:54:
[...]

Dat jullie het nog steeds over CTP hebben, denk je echt dat een boekwerkje van 100 pagina's nog gedrukt wordt in een oplage van 2 stuks? Een beetje fatsoenlijke drukpers heeft al 15 vellen inschiet voordat hij fatsoenlijk op kleur is, en dan heb je het nog niet eens over de instel tijd van zo'n pers. De meeste drukkers zullen zo'n boekje dus gewoon printen met een mooie kleuren laser, en dan zijn oplage's van 2 stuks niet zo vreemd :).
Mij is verteld (studeer Multimedia & Vormgeving) dat tot oplagen van zo'n 1000 stuks printen vanwege de kosten nog overwogen wordt.....

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:59

Barrycade

Through the...

Wat misschien een optie is om de pagina's op te slaan als JPEG en deze te laten afdrukken als 20x30. Heb ik met goede resultaten wel eens gedaan (maar dat was een kleine oplage van 10 pagina's) Maar dan gaat het al snel in de papieren lopen want één 20x30 kost rond de €1,50.

Dus wellicht is het handiger om de foto's af te laten drukken (op de juiste maat) en je teksten op een (laser) printer uit te printen en de foto's gewoon ouderwets er bij te plakken?

• general.failure
Mij interesseert de gebruikte techniek niet zo zeer.
Ik wil gewoon als eindresultaat een of twee ingebonden boek(en) met glossy papier en kleurenfoto's.
De kwaliteit van de foto's moet vergelijkbaar zijn met die van een tijdschrift zoals de meeste betere computerbladen.

Het afdrukken op een kleurenlaser is inderdaad een optie, maar dan moet ik nog altijd een inbinder vinden.
En voor beiden zoek ik een adres.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Een printshop bij je in de buurt met een laserkleurenprinter kan beide klussen klaren.

Als je echt adressen wil raad ik je de gouden gids aan ;)

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

littlejoannes schreef op maandag 20 februari 2006 @ 07:50:
Wat misschien een optie is om de pagina's op te slaan als JPEG en deze te laten afdrukken als 20x30. Heb ik met goede resultaten wel eens gedaan (maar dat was een kleine oplage van 10 pagina's) Maar dan gaat het al snel in de papieren lopen want één 20x30 kost rond de €1,50.
€0,80 bij http://www.webprint.nl

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou het toch bij een drukkerij proberen
hoezo drukkerij? je zoekt meer een printbedrijf. die hebben meestal grote (dure) kleurenprinters staan die dus geen platen hoeven te maken.
Ik weet er nog wel 1 in Best te zitten maar daar zul jij vast niet wonen

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat is er mis met een mooi fotoboek kopen, je foto's netjes laten uitdraaien op fotopapier en een middagje met knippen en plakken aan de slag :? :) Da's toch veel leuker? :)

Een boek vol herinneringen van mij hoeft er van mij niet zo gelikt uit te zien als de badpakeditie van Sports Illustrated... (die overigens wel altijd heel erg fijn is, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :P)

[ Voor 46% gewijzigd door HunterPro op 20-02-2006 15:09 ]

• simon
HunterPro schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:05:
wat is er mis met een mooi fotoboek kopen, je foto's netjes laten uitdraaien op fotopapier en een middagje met knippen en plakken aan de slag :? :) Da's toch veel leuker? :)

Een boek vol herinneringen van mij hoeft er van mij niet zo gelikt uit te zien als de badpakeditie van Sports Illustrated... (die overigens wel altijd heel erg fijn is, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :P)
Nou, misschien wil hij dat niet 100 keer doen?

|>

• general.failure
HunterPro schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:05:

Er is niks mis met een middagje plakken, dat doe ik al jaren, maar ik wilde eens wat anders, en als de technieken er zijn, waarom dan niet gebruiken?
We zijn hier trouwens op tweakers.net, niet op seniorenweb.nl dus eigenlijk is je commentaar echt een beetje niet van deze tijd....

En betreffende adresjes: Ik woon in Limboland dus Best is best. Laat maar komen dat adres.

• lateef
general.failure schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:22:En betreffende adresjes: Ik woon in Limboland dus Best is best. Laat maar komen dat adres.
een klein beetje zelf nadenken is toch niet te veel gevraagd?

• general.failure
Dit soort reacties maken een forum ECHT nuttig 8)7

Denk je nu werkelijk dat ik daar niet zelf opgekomen was? Er zijn honderden drukkerijen met de meest uiteenlopende uitrusting kwaliteit, en als er iemand is die goede ervaringen met een van die heeft, scheelt mij dat een hoop gezoek en misschen zelfs een miskleun.

Ik heb in mijn buurt een aantal drukkers gebeld en daar niet verder gekomen. Redenen:
- Geen digitale mogelijkheden
- te kleine oplage
- veel te duur
- ikke nie begraip?
- Drukken gaat wel, inbinden niet

Dus als er iemand serieuze alternatieven heeft?

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Drukkers moet je ook niet bij zijn. Je zoekt naar een copyshop. à la Multicopy

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 14:37
Ik kwam toevallig deze site tegen en moest aan dit topic denken:
http://www.lulu.com/about/whatislulu.php

0.15 dollarcent per pagina is nog wel te doen.

Voor een 200 pagina's dik boek komt dat ongeveer uit op 29 euro per boek :)

• PureDevotion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 09:20

PureDevotion

toch maar is ff aangemeld...

LearnDriver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:24:
Ik kwam toevallig deze site tegen en moest aan dit topic denken:
http://www.lulu.com/about/whatislulu.php

0.15 dollarcent per pagina is nog wel te doen.

Voor een 200 pagina's dik boek komt dat ongeveer uit op 29 euro per boek :)
hey das wel; grappig, kan je hem ook meteen verkopen...

overigens is eht inderdaad een pain in the ass om een een bedrijf te vinden die dat soort dingen kna. heb op een gegeven moment de zoektocht opgegeven, (portemonnee werkte ook niet meer mee).
copyshops, zoals genoemd, zijn alleen meestal erg schamel kwa opties ed.

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Je zou ook het grafisch centrum van een Universiteit/Hogeschool bij je in de buurt kunnen proberen. Die kunnen vaak hetzelfde als de betere copyshops, maar dan tegen gunstigere prijzen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

general.failure schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:50:..............
Ik heb in mijn buurt een aantal drukkers gebeld en daar niet verder gekomen. Redenen:
- Geen digitale mogelijkheden
- te kleine oplage
- veel te duur
- ikke nie begraip?
- Drukken gaat wel, inbinden niet

Dus als er iemand serieuze alternatieven heeft?
Volgens mij is het al vaker genoemd: een goede Copyshop zoals Multicopy bijv. Heb je al contact gehad? En wat is de rede waarom het daar dan niet kan? Je kan inbinden, bestanden uploaden, full color printen on demand. op laten sturen als je ver weg woont.

www.casarodriguillo.com

• general.failure
Op aanraden van LearnDriver ben ik maar eens naar lulu.com gesurft, en dat ziet er best kek uit! ik denk dat ik deze eens ga proberen. ik hou jullie op de hoogte!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat lulu ziet er wel aardig uit - moet je aparte layout software downloaden?

Ik heb zelf zitten kijken naar fotobuch.de - daar kan je ook een compleet fotoboek laten maken en met behulp van de software die je kan/moet downloaden, kan je vrij makkelijk alle pagina's opmaken. Een vriend van mij heeft daar een boek laten maken en het ziet er zeer goed uit. Alleen het is meer op "one-time-print" gericht, het is dan ook vrij duur (fotobuch.de - 96 pagina's voor 36 euro oid). Maar Lulu ziet er wel fraai uit om echt eens een boek uit te geven ... iemand enig idee van de druk/pagina kwaliteit?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• general.failure
Ze hebben MS-Word sjablonen met de gebruikte formaten, maar als je een beetje thuis bent in je tekstverwerker heb je die echt niet nodig.
Alles wat je aan moet leveren is een pdf op het juiste formaat.

Ik zelf ben wel handig met adobe illustrator. dat is een min of meer proffessioneel opmaakprogramma voor documenten.
Je kunt ook gewoon ms-word gebruiken maar die is een beetje hopeloos als je verhaal te lang wordt en er teveel plaatjes in zitten.
Illustrator kan ook veel mooier omgaan met achtergronden, hoofdstukken etc.

Met primoPDF kun je simpel je word doc naar pdf 'printen'. Zorg voor minimaal 300 dpi. Veel meer heeft geen nut.

by the way: fotobuch.de heeft het zelfde nadeel (voor mij) als de meesten: primair bedoeld voor foto's en niet voor tekst. Dus geen tekst-doorloop op de volgende pagina, waardoor je dus alle pagina's met de hand in een tekstvakje moet knipplakken, en bijplakken totdat de pagina vol is.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de kwaliteit. Op internet lees ik goede berichten. de kwaliteit schijnt vergelijkbaar te zijn met een goed tijdschrift.

Ik hou jullie op de hoogte. Greetz
Pagina: 1