Toon posts:

zoek goede tool om te kijken wat er is met harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit bij m'n broer en wilde alles opnieuw erop zetten..
Toen ik windows opnieuw erop wilde zetten kwam hij maar tot 1 procent met formatteren
Nu heb ik geprobeerd om chkdsk te draaien, maar hij zij dat er onherstelbare fouten opzaten en chkdsk deed het verder niet..
Nu heb ik de harde schijf (150gig) opgedeeld in partities en geprobeerd of ik windows op 1 van de partities kon installeren... dit lukte op de 3de partitie...
Maar nu heb ik dus maar 10gig beschikbaar van de 150gig en zoek een tool om te kijken wat er nu precies aan de hand is, heeft iemand een goed advies... Heb hier op het forum wat gekeken, maar kon niet echt wat vinden...

alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt sowieso de tools van de fabrikant.
Mijn eigen methode is redelijk old skool door met debug, fdisk, format en scandisk het ding te gaan testen. Blijft hij dan ergens hangen is de kans groot dat de harddisk gewoon gaar is.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar het lijkt me zo sterk dat een harddisk gaar is, dit ding is misschien 2 jaar oud... maar er gebeurd nooit wat mee.. het is een maxtor harde schijf, en dat is ook wel een goed merk toch...

en wat je zegt... de 'old scool' methode, zo ben ik dus ook, maar kom hier dus niet verder mee..
dus ben op zoek naar iemand van de new scool :P

Verwijderd

Welke schijf is het, begin daar eens mee..

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Kijk op de site van Maxtor zelf, of download Ultimate boot CD. Daar staat o.a. PowerMax op, de diagnostics software van Maxtor.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:54:
ja, maar het lijkt me zo sterk dat een harddisk gaar is, dit ding is misschien 2 jaar oud... maar er gebeurd nooit wat mee.. het is een maxtor harde schijf, en dat is ook wel een goed merk toch...

en wat je zegt... de 'old scool' methode, zo ben ik dus ook, maar kom hier dus niet verder mee..
die hdd kan best al gaar zijn hoor. En de naam maxtor geeft geen garantie voor een goede hdd. Ik geloof dat er laatst nog een nieuwsbericht was dat er bij maxtor 4x zoveel garantie-claims werden ingediend na een jaar, dan bij seagate.

[ Voor 49% gewijzigd door DEVoTi0N op 18-02-2006 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:58:
Kijk op de site van Maxtor zelf, of download Ultimate boot CD. Daar staat o.a. PowerMax op, de diagnostics software van Maxtor.
ok, dank je.... ik ga dit is proberen te downloaden... als het niet lukt horen jullie mij wel weer ;)

• FragileM64
  • Laatst online: 19-08 01:10
maxtor heeft hun eigen tools zoals powermax. Gewoon even naar hun site surfen, tool downen en op diskette zetten. Je kan dan best wel een uitgebreidde test doen.

EDIT: men was mij voor...

[ Voor 9% gewijzigd door FragileM64 op 18-02-2006 22:01 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Download de PowerMAx van Maxtor site vandaan om te testen of idd je hardeschijf defect is. Als dat zo is krijg je een foutcode mee in powermax, schrijf die op, vul het RMA formulier op de site van maxtor in en terug sturen die schijf :)

Je hebt geloof ik uit mijn hoofd 6 jaar garantie op je Maxtor schijf..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:54:

tja, ook al is een hdd pas 2 jaar oud, ding kan goed stuk zijn. Maar goed, Maxtor heeft powerblast ofzo, nou vind ik dat juist weer niet betrouwbaar, maar veel mensen zweren er juist weer bij.
proberen kan natuurlijk nooit kwaad :P

@koen_nie
grote kans dat je maar 1 jaar hebt op een schijf die nu 2 jaar oud is. Er is een tijd geweest dat de garantie erg ingekort was.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 18-02-2006 22:04 ]

• FragileM64
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:01:
Download de PowerMAx van Maxtor site vandaan om te testen of idd je hardeschijf defect is. Als dat zo is krijg je een foutcode mee in powermax, schrijf die op, vul het RMA formulier op de site van maxtor in en terug sturen die schijf :)

Je hebt geloof ik uit mijn hoofd 6 jaar garantie op je Maxtor schijf..
Het is een tijd geweest dat je slechts 1 jaar garantie had op maxtor schijven. Afhankelijk van wanneer je het model gekocht hebt. Intussen is dit terug opgetrokken naar 3 jaar. Waar jij die 6 jaar van haalt weet ik ook niet...

Heb hier intussen een schijf die ongeveer 2 jaar in een server stak die ook gecrashed is en die in de ongelukkige periode gekocht is waar er maar 1 jaar garantie gold.

[ Voor 12% gewijzigd door FragileM64 op 18-02-2006 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 1 diskette kunnen vinden, maar hij doet het daar niet op
als ik hem wil booten via die diskette zegt hij dat hij wel een bootdisk heeft gevonden, maar dat hij dos niet kan vinden...
Ik heb geprobeerd om alle bestanden te kopieren naar een usb stick, maar het lukt niet om alles te kopieren, dus denk dat de diskette niet goed is...

iemand nog andere voorstellen

• FragileM64
Moeilijk is het niet hoor. Hier staat powermax. Steek een diskette in je pc, laat het progje zich op de diskette installeren. Zet in je bios boot from floppy en klaar is het.

Verwijderd

Topicstarter
Heb powermax op cd gezet en het werkte inderdaad! weer hartelijk bedankt jongens (en meisjes natuurlijk als die er zijn!!)

gr,
Remco
Pagina: 1