Toon posts:

iPod G1, wat is ie nog waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

Ik heb hier een Apple Ipod G1 (20gb) met doos en alle onderdelen en ben benieuwd wat ik hier nog voor terug kan krijgen. Heb er 2,5 / 3 jaar geleden ongeveer €550,- voor betaald. Natuurlijk weet ik dat ik dit er niet voor terug krijg, maar ben benieuwd of ik er zo'n €200,- ongeveer voor kan vragen.
Ook speelt het natuurlijk mee dat er nieuwe Ipods te koop zijn voor die prijs...

Laat het me even weten
Thnx!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien moet je het hier eens proberen:
Hoeveel is dit nog waard? - Deel 28

Wel volledige specs posten, anders kan Terw_Dan er niks mee. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij zou wel niet zo goed meer zijn.. dus 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
200 euro voor een 20 GB iPod G1? :D Hmm nee, denk inderdaad eerder 50 euro.
Als je ziet dat je voor 300 euro een 30 GB iPod Video hebt en voor minder dan 200 een 2 GB iPod Nano...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2Tonks: het gekke is dat de batterij nog in prima conditie is en nog steeds 10 uur meegaat (zoals in de folders staat). Dit komt door het weinige gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:54:
2Tonks: het gekke is dat de batterij nog in prima conditie is en nog steeds 10 uur meegaat (zoals in de folders staat). Dit komt door het weinige gebruik
Ok dat is wel gaaf, misschien zoekt een verzamelaar wel een mooie en goede iPod 1G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Let's hope so :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ga het even proberen via de link van PrutzOr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PrutzOr heb het nagevraagd in het topic dat je aangaf, de Ipod wordt ingeschat op ongeveer €80,-. Altijd nog beter dan niets toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach dat topic, je moet er ook rekening mee houden wat fanboys willen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah daarom en je heb altijd nog de mensen die er niets vanaf weten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna antiek dus ik zou zeggen dat hij flink in waarde aan het stijgen is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Precies 200 ga je er echt niet voor krijgen. Ik had een poosje terug precies hetzelfde als jou maar dan een van de 3e generatie. En met veel moeite kon ik er nog 200 euro voor krijgen. Dus dat ga je voor een 1e generatie nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 22:38

Tarin

Just plain weird.

Een beetje laat, maar jouw iPod is er een van de 2e generatie. G1 was er alleen in 5GB, met een draaiwiel. Met G2 kwamen er 10 en 20 GB-versies bij, en werd het mechanische draaiwiel vervangen door een touchpad-systeem.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
najah G2 dan :P tis iig een 20gb met zo'n touchpad ding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
als je lang genoeg wacht word het een collectors item want er zijn volgens mij niet zoveel van 1g en 2g verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou niet weten waarom het een collectorsitem zou worden. De volgende generaties zijn allemaal verbeterde versies van de G2, dus ik zie niet in waarom dan de G2 zo speciaal zou zijn dat het een collectors item wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die van mij (20 gig, 2G) deze namiddag verkocht voor 150, dus ze zijn best nog wel wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow heb je dan goed gedaan! Volgens de link (bovenin) is de Ipod G2 ingeschat op ongeveer €80,-! Heb ik ook nog een redelijke kans dat ik m voor meer kwijt kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
Apple schijnt nog in magazijnen een hele bende van die 1G en 2G apparaten hebben staan nieuw.
Zat ik laatst een stuk over te lezen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:22:
Ow heb je dan goed gedaan! Volgens de link (bovenin) is de Ipod G2 ingeschat op ongeveer €80,-! Heb ik ook nog een redelijke kans dat ik m voor meer kwijt kan 8)
Een vriend van me heeft de zijne (2G, 10 gig) een week of twee geleden verkocht voor 125, dus het moet jou zeker ook wel lukken. Een tip: wees geduldig, die van mij heeft ook enkele weken te koop gestaan voor iemand geinteresseerd was voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah daarom, heb zeker geen haast. Wil alleen door de tijd heen iets kleiners qua formaat, maar ook qua Gb's. Loop me onwijs te irritere aan de manier waarop de bestanden worden weggezet (wil namelijk gewoon in de explorer kunnen slepen enzo :9). Kan nooit meer wat terugvinden en daar ga ik bij een volgende mp3speler cker op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over een iPod G3 15GB
Wilde hem aan iemand verkopen voor 120 euro, is dit teveel of te weinig?

B.v.d.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:22:
De prijzen in dat topic zijn minimumprijzen.
Empulse schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:21:
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over een iPod G3 15GB
Wilde hem aan iemand verkopen voor 120 euro, is dit teveel of te weinig?

B.v.d.
Tis maar net wat de gek er voor geeft. Kijk eens op Ebay/Marktplaats zodat je kunt zien voor hoeveel mensen em daar aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Bied hem aan op Marktplaats en er zijn altijd wel idioten die er meer dan 200€ voor bieden hoor ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 3G 15Gb die in zeer goede staat was met dock en al voor 120 Euro verkocht, via marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 Empulse: Bovenin de topic staat een link waar je een indicatie kan krijgen van de prijs. Je kan er wel meer voor vragen. Als je alles doorleest verteld Tendi dat hij hem voor ruim het dubbele heeft verkocht van deze indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonde Mries, volgens mij had je er een stuk meer uit kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien overbodig, maar als je iPod verkoopt, kan je eens kijken naar tweedehandsipod.nl. Geeft je een goede indicatie wat de gangbare prijs is voor je model iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Tip; doe hem in een doos; op zolder ermee en bewaren. Dat ding word een pracht van een collector's item.

(200,- lukt je sowieso never nooit niet, eurotje of 30-50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Idd, die 80 euro die je er waarschijnlijk voor gaat krijgen is IMO zonde. Ik heb destijds tegen de 400 euro voor m'n 10GB G2 betaald, en mooi dat ik hem niet verkoop.

Bovendien, zo'n G2 is gaver, want je was er eerder bij (voor de echte rage) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha idd wij hebbe de "oldschool"-Ipod voordat iedereen er een had O-) ! Ik heb er destijds 1 gekocht omdat het origineel was om er 1 te hebben. Nu worde ze gkocht om erbij te hore |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:user-bashen is niet nodig

[ Voor 94% gewijzigd door chem op 20-02-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en wat bedoel je daarmee dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:08:
Hahaha idd wij hebbe de "oldschool"-Ipod voordat iedereen er een had O-) ! Ik heb er destijds 1 gekocht omdat het origineel was om er 1 te hebben. Nu worde ze gkocht om erbij te hore |:( |:(
Echt waar; boeiend. Wat kan het mij rotten dat iedere aap van 13 zijn hele jaarsalaris uitgeeft zodat ook hij witte oordopjes heeft? Ik heb een fijne mp3-speler en daar gaat het om...of zou jij serieus geen iPod kopen omdat iedereen er al een heeft?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben duidelijk opzoek of r leuke alternatieve zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, ik heb een echte 1G gekocht omdat ik gewoon een klein apparaat wilde hebben om muziek te draaien. Geen handleiding: prima.

En dat was de tijd dat er nog geen windows-ondersteuning was..... maar of het ooit wat waard wordt? Ik denk dat men toch niet moet vergeten dat er voldoende exemplaren zijn verkocht om die prijs te drukken. En ook al is er een analoog draaiwiel, echt duur (boven de 100 euro) zal nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Ongeveer dit:
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:08:
Hahaha idd inderdaad wij hebben de "oldschool"-Ipod voordat iedereen er een had O-) ! Ik heb er destijds 1 gekocht omdat het origineel was om er 1 te hebben. Nu worden ze gekocht om erbij te horen |:( |:(
Maar 't valt nog mee, ik heb veel erger gezien, ook op GoT. Maar even inhoudelijk: ik ben het daar niet met je over eens. Mensen kopen in eerste instantie een MP3-speler omdat ze op zoek zijn naar een mobiele audio-speler. En waarom zou je er dan geen kopen die hip en mooi is? Wat maakt het dan uit dat iedereen het ding al heeft?
Bovendien zit er mijns insziens erg weinig verschil tussen een product kopen "omdat het origineel was" en een product kopen "om erbij te horen". Die twee dingen zijn onherroepelijk met elkaar verbonden: zodra het eerste geroepen wordt, wordt dat snel omgezet in het tweede.

+2 Inzichtvol O-)

[ Voor 17% gewijzigd door HyperioN op 20-02-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:38:
[...]
Ongeveer dit:

[...]

Maar 't valt nog mee, ik heb veel erger gezien, ook op GoT. Maar even inhoudelijk: ik ben het daar niet met je over eens. Mensen kopen in eerste instantie een MP3-speler omdat ze op zoek zijn naar een mobiele audio-speler. En waarom zou je er dan geen kopen die hip en mooi is? Wat maakt het dan uit dat iedereen het ding al heeft?
Bovendien zit er mijns insziens erg weinig verschil tussen een product kopen "omdat het origineel was" en een product kopen "om erbij te horen". Die twee dingen zijn onherroepelijk met elkaar verbonden: zodra het eerste geroepen wordt, wordt dat snel omgezet in het tweede.

+2 Inzichtvol O-)
Sorry voor het taalgebruik wat er af en toe in zit! De "idd" is inderdaad slecht Nederlands en ik zal proberen mijn leven te beteren O-) . Je moet mijn "d-t" gebruik maar door de vingers zien, dit komt namelijk door mijn dyslexie 8)7 (of hoe je het schrijven mag).

Ik geef toe dat je hierin gelijk hebt. Erbij horen en iets kopen omdat het origineel is heeft met elkaar te maken. Toch moet ik erbij zeggen dat ik in de tijd dat ik mijn Ipod kocht nog niemand van een Ipod had gehoord en er nooit mee heb lopen "showen" om erbij te horen. Ik heb namelijk van te voren maanden gezocht naar een mp3-speler waarop ik veel kwijt kon. Mijn Ipod was gekocht voor de functionaliteit en zat altijd in m'n broekzak.
Eerst wilde ik namelijk een Rio Riot kopen, maar deze was helaas niet in Nederland leverbaar (ook niet via de leverancier van Rio) :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:34:
Wel, ik heb een echte 1G gekocht omdat ik gewoon een klein apparaat wilde hebben om muziek te draaien.
Nou ja, klein, draagbaar is een beter woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hm, ik geloof dat niet iedereen de ":P" zo opvatte als ik hem bedoeld had ;).

Anyway, natuurlijk wordt je G1/G2 iPod geen fortuin meer waard. Tenzij je hem totaal zonder krasjes bewaart en een paar honderd jaar geduld hebt.

Ik heb mijn iPod gekocht om dezelfde reden als Ecteinascidin: het was destijds de kleinste MP3-speler waar je meer dan 4 albums (in hoge kwaliteit) op mee kon nemen, en waar je ook nog lekker makkelijk doorheen kon bladeren. Bovendien waren we net overgestapt op de euro, en leek €399 lekker goedkoop :P. note the smiley

Pagina: 1