[PHP] SVG dynamisch converteren naar PNG

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Alweer m'n tweede topic in 2 dagen over een graphical-iets.. jaja.. ben enthousiast bezig :P

Goed.. wat ik wil bereiken: Ik heb een SVG bestand, en die wil ik omzetten naar PNG, via PHP. Ik wil dus de maten van de PNG op kunnen geven, en PHP moet dan de SVG verwerken.

Ik heb al gezocht in de gdlib en MagickWand (of is het ImageMagick?), maar ik kan er niets over vinden. Ook op GoT en de rest van internet ben ik niets bruikbaars tegengekomen.

Wat misschien uit maakt, maar dat denk ik niet, is dat ik ook de XML en XSL ter beschikking heb die samen de SVG bepalen.. misschien maakt dat het makkelijker?

Is hier een bestaande lib voor die het truukje voor me kan doen? Of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt,
Roemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google zoeken: php svg
waar kom je op uit: http://www.zend.com/zend/trick/tricks12apr.php
is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heel leuk, maar daar heb je nog geen PNG mee. ;)

De GD-functionaliteit die in PHP ingebakken zit kan niet met SVG-files overweg voor zover ik weet, dan zul je toch echt ImageMagick moeten gebruiken, welke dat volgens Google wel zou moeten kunnen op de gebruikelijke manier.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je misschien een paar hints geven welke functies van IM ik dan moet gebruiken? Ik heb wel de command-line "convert" gevonden, maar ik wil het eigenlijk vanuit php doen, zonder gebruik van system(); Of wil ik dan teveel?

Als ik in de help file van de php API op "convert" zoek, vind ik ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:56:
[...]

Heel leuk, maar daar heb je nog geen PNG mee. ;)

De GD-functionaliteit die in PHP ingebakken zit kan niet met SVG-files overweg voor zover ik weet, dan zul je toch echt ImageMagick moeten gebruiken, welke dat volgens Google wel zou moeten kunnen op de gebruikelijke manier.
dan genereer je daarmee dus een plaatje, en mbv imagepng() kun je hem dan wegschrijven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:10:
Kan je misschien een paar hints geven welke functies van IM ik dan moet gebruiken? Ik heb wel de command-line "convert" gevonden, maar ik wil het eigenlijk vanuit php doen, zonder gebruik van system(); Of wil ik dan teveel?

Als ik in de help file van de php API op "convert" zoek, vind ik ook niks.
ImageMagick is voor zover ik weet niet direct te gebruiken in PHP, tenzij iemand er intussen een module voor heeft gemaakt die je met PHP mee kunt compileren, wat ik betwijfel. Je zou dit dus via de commandline moeten doen ben ik bang. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:20:
dan genereer je daarmee dus een plaatje, en mbv imagepng() kun je hem dan wegschrijven |:(
Misschien moet je dan nog eens goed kijken op die link die je zelf gaf, want er is nergens een 'echte' afbeelding bij betrokken, alleen een XML-formaat dat een plugin van Adobe om kan zetten naar een afbeelding. Dit alles gebeurt dan ook nog eens bij de client, dus daar kun je met PHP helemaal niets mee.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

-NMe- schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:36:
ImageMagick is voor zover ik weet niet direct te gebruiken in PHP, tenzij iemand er intussen een module voor heeft gemaakt die je met PHP mee kunt compileren, wat ik betwijfel. Je zou dit dus via de commandline moeten doen ben ik bang. :)
Bedoel je zoiets?

Rustacean

Pagina: 1