Toon posts:

DFI UT nF4 SLI-DR Expert defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik me hele pc een beetje aan het updragen ben was deze keer het moederbord aan de beurt. Mijn oog was gevallen op de DFI lanparty nF4 SLI-DR Expert, en die is het dus ook geworden.

Ikke bordje erin gezet maar ik kreeg hem niet aan de praat, ben er nog mee naar paradigit geweest (gekocht bij een webshop, dus geen service) en die wisten me eigenlijk ook niet veel verder te helpen behalve dat het bordje waarschijnlijk werkt (dat wou ik dus weten want als ik hem RMA stuur en hij blijft niet dood te zijn moet ik verzendkosten gaan betalen)

Vandaar dat ik hoop dat hier iemand me verder kan helpen ;D

Het probleem:
Ik krijg in het begin het Lanparty logo vervolgens wat dingen die ie hoort te doen en dan krijg ik een scherm over windows hoe ik die wil starten (dat men met o.a. safe mode, normaal starten, last know working config etc.) wat ik ook kies ik kom niet verder !

Wat ik heb geprobeerd:
Ik heb al het onnodige eraf gehaald.
Ik heb een schijf geprobeerd met een versie windows XP install
Ik heb geprobeerd te booten vanaf windows CD en die zo te installen (hij begint, dan zie je daaronder dat ie wat dingen gaat laden en daar hangt ie op een bepaald punt)

Wat ik denk dat het zou kunnen zijn:
Op het mobo zit een aansluiting voor de voeding van 24 pins en eentje van 8 pins. Mijn voeding heeft enkel een 20 pins en een 4 pins, zou dit kunnen schelen?

De hardware waar het om gaat:
DFI LanParty UT nF4 SLI-DR Expert
AMD Athlon 64 3500+
2x 512MB DDR PC3200 Infineon (momenteel dus 1 erin zitten)
Maxtor Maxline Plus II 250GB IDE (4 partities)
Enermax 460Watt noisetaker
Asus Geforce 7800GTX TOP
2x NEC 3550 DVD-RW (momenteel geen aangesloten)

Verder beschik ik over weinig mogelijkheden om iets te testen, heb bijv geen ander DDR geheugen liggen of een andere PCI-e videokaart. Ik weet ook niet wat een pc wel en niet doet zonder geheugen bijv. Omdat de pc wel iets doet hoop ik dat de experts weten waar het aan zou kunnen liggen ;D
Een andere voeding (24 & 8 pins) kan ik dus ook niet even testen, maar mochten jullie denken dat het daar aan ligt zal ik die uiteraard 1 aanschaffen.

Ik hoop dat iemand de tijd neem om dit zever verhaal door te lezen en dat ie mij kan helpen !

Alvast bedankt !

PS: Ik heb nog 4 dagen om RMA aan te vragen.

Verwijderd

Volgens mij moet je met zo'n config al zeker overstappen op een 24-pins voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:22:
Volgens mij moet je met zo'n config al zeker overstappen op een 24-pins voeding.
Oke, maar lost dit ook mijn probleem op? Ik weet weinig van voedingen ;D keek dan ook bij de aanschaf van deze voornamelijk naar 460Watt :D

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

heb je een nieuwe windows install gedaan?

de expert is beetje vaag op zijn geheugen, stel de timings eens handmatig in, 2,5-3-3-7 2t , diegene die je niet weet op auto laten.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Rol-Co schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:55:
heb je een nieuwe windows install gedaan?

de expert is beetje vaag op zijn geheugen, stel de timings eens handmatig in, 2,5-3-3-7 2t , diegene die je niet weet op auto laten.
Yup, heb een verse install op een schiojfje van 20gb gedaan, geen succes.

Verder heb ik die timings gevonden in de bios, alleen welke moet ik veranderen naar 2.5, en naar 3? etc. Er staan er namelijk nogal veel ;o

Is het mogeliijk dat dit geheugen niet compatibel is met dit moederbord? of zou ik dan niet eens op kunnen starten oid?

Bedankt iig al

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

TCl op 2.5
trcd op 3
tras op 7
trp op 3

Maar volgens mij ligt het aan het geheugen ja..

Verwijderd

Topicstarter
Blanco88 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:18:
TCl op 2.5
trcd op 3
tras op 7
trp op 3

Maar volgens mij ligt het aan het geheugen ja..
Oke dankje ;D ik ga zo even de steppings proberen ;D maar aangezien ik toch van plan was om naar 2x 1GB te gaan is dit geen ramp. Alleen wil ik het wel proberen binnen mn RMA tijd van het mobo. Helaas zit 2x 1GB er dan nog niet in (financieel gezien :D) maar 1 tje moet lukken.

Iemand uit een ander topic (ook met een DFI expert bord) ging voor deze : pricewatch: 1GB PC4000 DDR CL3 (OCZ, OCZ5001024ELGEGXT)=

Deze zou moeten werken volgens de QVL, alleen nog even een klein vraagje:
Heeft nu 1 gb module kopen en over een tijdje eenzelfde nadelen t.o.v. een 2x1GB dual channel kit ?

Dit is maar een subvraagje ;D ik zou graag ook nog wat meer reacties op mn hoofdvraag willen ;>

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:09:
Yup, heb een verse install op een schiojfje van 20gb gedaan, geen succes.

Verder heb ik die timings gevonden in de bios, alleen welke moet ik veranderen naar 2.5, en naar 3? etc. Er staan er namelijk nogal veel ;o
CAS latency, RAS-To-CAS delay, RAS Precharge time, Active to Precharge time, CMD rate. En dan allemaal zo hoog mogelijk zetten. 2,5-3-3-7-2T is dus _niet_ zo hoog mogelijk.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:32:
Deze zou moeten werken volgens de QVL, alleen nog even een klein vraagje:
Heeft nu 1 gb module kopen en over een tijdje eenzelfde nadelen t.o.v. een 2x1GB dual channel kit ?

Dit is maar een subvraagje ;D ik zou graag ook nog wat meer reacties op mn hoofdvraag willen ;>
Als je 1 module koopt zal je je dualchannel verliezen. Of je het nu erbij prikt (3dimms) of vervangt (1dimm). Kijk of je echt meer dan 1GB nodig hebt. Zo ja, dan zou ik persoonlijk voor 2x1GB gaan (ter vervanging van je huidige 2x512MB). :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:46:
[...]
CAS latency, RAS-To-CAS delay, RAS Precharge time, Active to Precharge time, CMD rate. En dan allemaal zo hoog mogelijk zetten. 2,5-3-3-7-2T is dus _niet_ zo hoog mogelijk.
[...]
Als je 1 module koopt zal je je dualchannel verliezen. Of je het nu erbij prikt (3dimms) of vervangt (1dimm). Kijk of je echt meer dan 1GB nodig hebt. Zo ja, dan zou ik persoonlijk voor 2x1GB gaan (ter vervanging van je huidige 2x512MB). :)
Ik heb net de timings veranderd en dat deed weinig.maar ik zal zometeen nog een beetje experimenteren met hogere timings.

Maar ik kan dus geen dual channel draaien als ik 2x 1 modeluke koop (het gaat dus wel om 2x exact dezelfde module) Verder was het de bedoeling om deze te vervangen dus die gaan weg.
Tja of ik 2 gb nodig heb da's een tweede ;D eigenlijk is een GTX TOP ook niet nodig voor cs1.6 ;) maja wil gewoon even een fatsoenlijke pc.

Voor dat ik halsoverkop voor 250e geheugen ga kopen, kan iemand nog even bevestigen dat het daar aan ligt? Want dit bord ziet iig wel mijn oude geheugen.

Verder had ik net een ander schijfje eraan gehangen (de 250gb) en als ik daar normaal opstarten koos dan kreeg ik een blue screen met registry_error. Deze kreeg ik maar 1x tevoorschijn, andere keren hing ie gewoon.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:03:
Maar ik kan dus geen dual channel draaien als ik 2x 1 modeluke koop (het gaat dus wel om 2x exact dezelfde module) Verder was het de bedoeling om deze te vervangen dus die gaan weg.
Tja of ik 2 gb nodig heb da's een tweede ;D eigenlijk is een GTX TOP ook niet nodig voor cs1.6 ;) maja wil gewoon even een fatsoenlijke pc.
Jawel, ik zei dat dat juist niet kon als je er 1 kocht. Dus als je niet meer dan 1GB nodig hebt, dan is het niet slim om 1x1GB te kopen en te blijven bij de configuratie die je nu hebt (mits het niet kapot is, maar daar zijn we nog niet achter ;)). Aangezien je dan alleen je dualchannel verliest en qua grootte niks erop vooruit gaat. Heb je echter _wel_ meer dan 1GB nodig dan kan je dus gewoon 2x1GB kopen en dan heb je dus ook je dualchannel.
Je kan, om het geheugen voor 99% uit te sluiten, ook even Memtest86+ een uur of wat laten testen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:14:
[...]
Jawel, ik zei dat dat juist niet kon als je er 1 kocht. Dus als je niet meer dan 1GB nodig hebt, dan is het niet slim om 1x1GB te kopen en te blijven bij de configuratie die je nu hebt (mits het niet kapot is, maar daar zijn we nog niet achter ;)). Aangezien je dan alleen je dualchannel verliest en qua grootte niks erop vooruit gaat. Heb je echter _wel_ meer dan 1GB nodig dan kan je dus gewoon 2x1GB kopen en dan heb je dus ook je dualchannel.
Je kan, om het geheugen voor 99% uit te sluiten, ook even Memtest86+ een uur of wat laten testen.
Ah oke ;D nou begrijp ik je :D

Maarm ik twijfel er eigenlijk niet aan of dit geheugen kapot is. Het heeft het altijd goed gedaan en nooit problememen mee gehad. Het gaat er meer om dat dit bord het niet slikt, maar zoals ik al zei weet ik niet wat ie dan wel of niet doet, of je dan bijvoorbeeld wel windows kan starten maar dat het geheel instabiel is ofzo ..

Kan memtest dat ook detecteren? of het zeg maar in conflict is met het bord?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer tips? ;o

Vrees dat ik dan maar ander geheugen en een nieuwe voeding moet gaan halen, en dan hopen dat ie het wel doet ;\

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm als dan echt niemand me meer verder kan helpen ;\

dan mag ie op slot ;(
Pagina: 1