Toon posts:

HDD op verkeerde IDE-type voor DVD's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is zo:
Prim.Master: 13Gb HD, LBA, UDMA66
Prim.Slave: LG DVD-ROM, UDMA33
Sec.Master: 30 Gb HD, LBA, UDMA66
Sec.Slave: none

Volgens het boekje van de DVD-ROM kan de drive alleen op Primary Slave, of Secondary Master.
Als ik de DVD-ROM op Sec.Master zet, kan hij DVD's afspelen maar doet ie het niet in combinatie met HD1 (bij spellen bijv.).
Zet ik de DVD-ROM aan Prim.Slave, dan wil ie geen DVD's afspelen, maar doen de spellen het wel.

De handleiding zegt dat wanneer ie het niet doet op Prim.Slave, de IDE-type van de HD misschien niet goed staat..
Ik heb hier al aan zitten kloten in m'n BIOS, maar het wil niet echt lukken.

Iemand die een oplossing weet?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

in principe moet elk ide apparaat master of slave kunnen zijn op een willekeurige controller.

maar als je hem als als secondary master zet, waar laat je je 30gb hd dan ?

als je dat ding in windows kan gebruiken voor films af te spelen waarom werkt hij dan niet bij spellen ???

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

probeer eens dma uit te schakelen..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de DVD-ROM secondary master maak, zet ik de 30Gb-HD op secondary slave...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Aha da's dus het probleem. Je moet de HD op primary master zetten, en de DVD-ROM op secondary master, dan zou alles moeten werken (DMA moet aan als het goed is maar bij sommige pc's werkt het juist beter zonder DMA dus dat moet je maar even uitproberen.....)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Lijkt me knap 2 HD's op 1 primary master is mij nog nooit gelukt. :)

Verwijderd

Kortom...
Beide HDD op primaire poort en dan de een master en de ander slave.

en de DVD op de secudaire poort als master.

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Daar was ik ook net achter. Na veel gepruts (kabels zijn kort) heb ik de HD's beide op de primary gedaan, en de DVD-ROM op secondary master. Nu werkt alles...

Thanks dudez :P

Verwijderd

je kan beter beide hdds op je primaire ide doen dan draaien die geoon op ata66 en de dvd en cd gewoon op ata33 dan werken je schijven ook ffies wat sneller
Pagina: 1