Toon posts:

Op zoek naar een home cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een home cinema set. Het probleem is dat ik maar 2 boxen wil (plus natuurlijk een woofer en een middenbox). Dus ik wil geen boxen achter. Heb ik niet echt nodig en vind het een hele gedoe met die kabels en heb daar ook niet echt de ruimte voor. Ik kan helaas geen mooie vinden, het liefst heb ik van die staande boxen en hij moet sowieso DivX kunnen afspelen. Voor de rest maakt de kwaliteit ook niet zoveel uit, ik wil gewoon redelijk tot goed geluid hebben.

budget 300-400 euro

Wie kan mij hierover adviseren? Thanks.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Met center zonder rear (aansluitingen) bestaat niet. Je kan natuurlijk wel besluiten deze boxen niet aan te sluiten, verder geen probleem. Je bent dus op zoek naar zo'n alles-in-één apparaat? Wandel gewoon eens binnen bij de mediamarkt dan, kan me niet voorstellen dat die 'kwaliteit' elkaar enorm ontloopt.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Wat TS wil kan wel, er zijn een aantal merken die beginnen met het maken van Home Cinema Setjes, die hieraan voldoen. Alleen het budget is dan nog een struikelblok.

Ik heb er nooit echt op gelet maar ik heb gezien dat bose zo'n setje heeft. Maar dan krijg je het 3 - 2 - 1 systeem.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Kijk is bij Philips, misschien dat je dat kan betalen. Maar die 2 speakers surround setjes zijn meestal relatief redelijk aan de prijs. Maar vooral: doe vooral is zelf de moeite om te zoeken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
En wat dacht je van zoiets. Slechts 1 speaker. Ik heb er bepaalde audiofielen gehoord, die er heel enthousiast over waren.

edit:
linkje aangepast

[ Voor 26% gewijzigd door DEVoTi0N op 18-02-2006 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Bose ken ik inderdaad maar die is wel erg duur.

Ik vroeg me dus ook af hoe het nou zit als ik een systeem koop met rearboxen maar ze dan gewoon niet aansluit (behalve natuurlijk als ik star wars ofzo kijk). Mis ik dan geluid of maakt dat helemaal niets uit?

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 18:48

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:39:
De Bose ken ik inderdaad maar die is wel erg duur.

Ik vroeg me dus ook af hoe het nou zit als ik een systeem koop met rearboxen maar ze dan gewoon niet aansluit (behalve natuurlijk als ik star wars ofzo kijk). Mis ik dan geluid of maakt dat helemaal niets uit?
tuurlijk mis je geluid, anders zaten ze er toch niet :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/5001.jpg
Is zoiets niet wat voor jou....2.1
Koop er een dvd speler bij en koop bij de handyman een kabeltje jack/tulp

Je hebt tegenwoordig ook draadloze achterspeakers misschien lijkt jou dat wat...
En anders een 5.1 zet je de achter boxen op de voorboxen 8)7
Voor dat geld zul je niet snel moeten klagen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 11:08 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:07:
een hele gedoe met die kabels en heb daar ook niet echt de ruimte voor.
Define "heel gedoe" :?

Je trekt 2 kabels naar andere kant van kamer flikkerd er 2 speakers neer en voila.

[ Voor 3% gewijzigd door baquelappe op 19-02-2006 21:19 ]

Verwijderd

Als je DVD's wilt afspelen kom je af en toe ook een dvd tegen waar alleen een DTS geluidspoor op staat. Om dan geluid te krijgen moet er dus wel een DTS decoder in zitten. Deze zitten naar mijn weten alleen in 5.1 setje's. Je zult dus zo'n setje moeten aanschaffen en dan gewoon de rest niet aansluiten en de Versterker op stereo zetten.

Andere optie is een versterker + 2 speakers + een dvd-speler die wel DTS decodeert. Maargoed dat is duurder en lelijker kwa uiterlijk. Wel kun je, al gooi je er geld tegen aan, een betere geluidskwaliteit halen.

Welke optie je ook kiest, het komt altijd neer op jouw smaak. Welk HT setje voor jou het beste is kun je dus beter zelf uitzoeken, (tip: www.kiekeurig.nl). Succes ermee. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.