Toon posts:

Welke video kaart kan ik beter voor mijn pc kiezen?verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
MSI GeForce 6200 LE 128MB DDR 64bit (PCI-e. DVI) NX6200LE-TD128E

of

XFX GeForce 6200 256MB PCI-Express TurboCache TV-out. DVI

De ene is 128 mb en 64 bit

maar de ander is 256 mb en is maar 32 bit wat is nou eigenlijks het beste en het beste passend bij mijn pc ,

amd athlon 64 3000+,
Asrock
Model : K8NF4G-SATA2
1x 512 mb ddr400 pc3200 en 1x 256 ddr400 pc 3200
200 gig hd

zou iemand mij hier kunnen helpen door op dit forum mee te discussieren of mij persoonlijk even een mailtje te sturen als je echt zeker bent van je zaak dat het dus ook echt zo klopt,
bestlover_133@hotmail.com is mijn mail

Verwijderd

Niet moelijk LE staat voor Low Editie, of wel de trage versie van de 6200. De gewone 6200 is dus sneller.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh op die turbocache zit toch geen 256mb :?
dat was toch dat ie wat ie zelf heeft en dan nog van je gewone geheugen gebruikt totaal 256 mb dacht ik ?
en je kan beter 64bit hebben dan 32bit.
maar er zijn genoeg tests te vinden met deze videochips.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Kijk eerst eens op google voor je hier iets post, ik durft te wedden dat je het daar zo kan vinden...

Verwijderd

Topicstarter
weetje ook waar ikdie tests kan vinden? of iedgeval sites waar aantal punten opstaan die de kaart behaald.?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Idd ja, wat chucky zegt. Turbocache zit niet op de kaart, die "technologie" (ik zou 't niet eens zo *durven* noemen als ik Nvidia was) maakt gebruikt van je gewone ram als video-ram in principe. Er is maar een hele kleine hoeveelheid geheugen aan boord van de kaart zelf (een vierde deel van de "totale" hoeveelheid meende ik). Dan kun je nog beter de LE versie nemen denk ik. 128-bits Geheugen scheelt wel behoorlijk aardig met 64-bits aldus de tests trouwens.

edit:
Voor tests zou ik ff op www.tomshardware.com bij de algemene tests, daar zitten vrijwel alle kaarten van de laatste tijd op. Verschillende versies van de kaarten weet ik niet zeker tho...

[ Voor 22% gewijzigd door jotheman op 18-02-2006 20:51 ]

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer het.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

Verwijderd

Wat wil je met die pc gaan doen? Als je voornamelijk voor gamen gaat gebruiken zou ik ze allebei niet aanraden en ff doorsparen voor 6600.

Verwijderd

Topicstarter
"Up to 256Mb supported" als dit bij de kaart aan info staat dan is hij in het echt dus geen 256 mb maar minder waar hij dus van je werk geheugen afhaald heb ik dat goed?

Verwijderd

Ten 1e Turbocache zuigt zeer zwaar 8)
Ten 2e ik weet niet wat je met je pc gaat doen maar ik hoop niet gamen??

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja dat klopt.
http://www.tomshardware.c.../vga_charts_vi/index.html
Er bestaan dus inderdaad 32 bit versies, die zijn dus HEEL erg langzaam. Ik zou als je toch spellen wilt spelen de 6200 maar overslaan om teleurstelling te voorkomen. Kans dat je een verkeerde treft is vrij groot.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:53:
"Up to 256Mb supported" als dit bij de kaart aan info staat dan is hij in het echt dus geen 256 mb maar minder waar hij dus van je werk geheugen afhaald heb ik dat goed?
ja , want anders staat er gewoon 256mb geheugen.
nu heeft deze kaart 64 of 128 mb zelf op de kaart, je hebt er dus 2 verschillende in.
de rest pakt ie van je werkgeheugen.
ik zou dan voor die LE kiezen als je uit deze moest kiezen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
neeij gewoon af en toe een keer een spelletje op lage middelmatige kwaliteit en op 640 x 800 reso.. , dus dat vind ik ook heelmaal niet erg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

TS, je noemt allemaal dingen als mb (:X - je bedoelt MB) en bits, zonder ook maar enige blijk te geven van te begrijpen wat ze dan wel betekenen. Zoek dat op, dan snap je een stuk meer waar je het over hebt en is een topic als deze waarschijnlijk niet nodig.

En om dan dit forum als contactforum te gebruiken door je mailadres te posten... :X - misschien lees *JIJ* nooit andermans topics, maar GoT is geen helpdesk, maar een forum en een knowledgebase. En als je je vragen off-forum gaat verderzetten heeft niemand anders er wat aan - wat gruwelijk egoistisch is :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 18-02-2006 22:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.