Na het maken van #64 Imperial Guard, en het helpen bij het modden van Sla_Saus's case (Simon). Werd het tijd voor een echt casemod project. Dit volgens eigen ontwerp. Bij dit project word er zelf een case gebouwd gebaseerd op het idee van een reciever. Het is de bedoeling dat deze ook echt als een Media Center dienst gaat doen.
Bij dit project zal Simon mijn modpartner zijn.
Na een tijd van voorbereidingen, uitekenen, opmeten, en een sponsor zoeken word het dus eindelijk tijd voor het beginnen van ons nieuwe modproject.
Dit word een compleet zelf gebouwde case, opgebouwd uit aluminium beplating en aluminium profielen. Zie Sketches voor hoe het project moet worden.
Zondag 19-02-06 gaan we van start!

Sla_Saus (Simon)
Tim Dijkman
Koradhil (Gert Hengeveld)

CT-Systemen

[CIP] Project Media Center 18-02-2006

In het front word donker acryl gebruikt met daarachter LCD-scherm (VL System M•Play 202 Black), aan de linkerkant van het LCD-scherm komt de infrarood ontvanger voor de afstandsbediening van het Media Center, aan de rechterkant van het LCD-scherm komen twee blauwe leds boven elkaar waarvan 1 voor HDD activiteit de ander voor DVD-writer activiteit.
De DVD-writer word gestealth en de knop van de lade word verplaatst zodat de DVD-writer niet opvalt.

Zoals op de Sketches te zien is. Is er een grote draaiknop. Dit word een zelfgemaakte fan controller waarmee ik de 3 fans achter in de case mee kan regelen. Om de schijf zelf blijft een ruimte van een aantal millimeters over waarachter een mat plexiglas ring wordt geplaatst die door blauwe leds word verlicht. Zodra je de intensiteit van de fans hoger zet, des te feller de schijf oplicht.
De knop en de voetjes worden door een vriend van mij gedraaid op een draaibank