Toon posts:

[XP] Meerdere dir's in 1 dir mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil als dat ik bv op d:\bla klik dat ik de INHOUD te zien krijg van e:\bla + f:\bla + g:\bla enz.

Ik weet dat als ik een FTP server zou hosten en via een client naar mezelf connect, dat ik wel virtual dirs kan maken, maar dat wil ik dus gewoon via de windows verkenner kunnen.

Wat ik dus eigenlijk wil is de inhoud van meerdere mapjes in 1 mapje zien en doorheen kunnen browsen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Virtual filesystems wordt niet native ondersteund in XP.
Je kan het proberen met symlinks (er is een windows commandline tooltje voor)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:39:
Virtual filesystems wordt niet native ondersteund in XP.
Je kan het proberen met symlinks (er is een windows commandline tooltje voor)...
een symlink is van de ene dir naar de andere... ik wil eigenlijk meerdere dirs in 1 dir mappen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Hoe kan dat? Dan weet windows toch nooit waar hij een nieuw bestand aan moet maken? Een zoekactie op *.* geeft je trouwens wel een lijst van alles bestanden, misschien kan je daar wat mee?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:55:
Hoe kan dat? Dan weet windows toch nooit waar hij een nieuw bestand aan moet maken? Een zoekactie op *.* geeft je trouwens wel een lijst van alles bestanden, misschien kan je daar wat mee?
Het interesseert me ook niet waar hij een nieuw bestand fysiek aanmaakt.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Je kunt wel een device (harde schijf, dvd speler etc) in een lege directory mounten via Computer Management. Dus bijvoorbeeld je DVD speler in C:\CD mappen. Voor zover ik weet kun je niet een bepaalde directory elders mappen.

Edit: als ik het goed begrijp wil je zelfs meerdere directories op één en dezelfde plaats mounten. Dat gaat niet lukken, zoals al aangegeven weet het OS dan niet meer waar een bestand geschreven moet worden. (Kan onder *nix trouwens ook niet, de laatste mount is de enige die je nog ziet zeg maar.)

[ Voor 41% gewijzigd door Stamgastje op 18-02-2006 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stamgastje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:59:
Je kunt wel een device (harde schijf, dvd speler etc) in een lege directory mounten via Computer Management. Dus bijvoorbeeld je DVD speler in C:\CD mappen. Voor zover ik weet kun je niet een bepaalde directory elders mappen.
dat was de vraag toch niet?
suggesties als subst / net use / junctions etc zijn dus ook niet zo nodig...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 21:03 ]

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:02:
[...]

dat was de vraag toch niet?
suggesties als subst / net use / junctions etc zijn dus ook niet zo nodig...
Stel dan eerst eens je vraag duidelijk. Je wilt als je _D_:\blabla tikt, winxp alle mappen met de naam blabla weergeeft van alle schijven?

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 18:47

jotheman

Was like that when I got here!

Zoek eens op google op DFS (Distributed File System), als 't goed is doet dit exact wat je wilt. Succes!

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
hankleppe schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:06:
[...]

Stel dan eerst eens je vraag duidelijk. Je wilt als je _D_:\blabla tikt, winxp alle mappen met de naam blabla weergeeft van alle schijven?
nee.
Ik wil een soort van speciale map maken (voorbeeld was d:\bla) en als ik op die map klik dan wil ik de INHOUD zien van een aantal andere mappen naar eigen keuze (voorbeelden waren e:\bla + f:\bla + g:\bla enz).

• hankleppe
Moet 't een G- of een CUI zijn? Anders draai je een vbscriptje

Verwijderd

Topicstarter
jotheman schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:06:
Zoek eens op google op DFS (Distributed File System), als 't goed is doet dit exact wat je wilt. Succes!
Is het niet zo dat dat alleen op een server OS werkt?
Ik heb het over lokale schijven van mijn winxp pro systeem.

Verwijderd

Topicstarter
hankleppe schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:11:
Moet 't een G- of een CUI zijn? Anders draai je een vbscriptje
Een GUI om uiteindelijk de map weer te geven.
De map opzich mag wel met een CUI aan te maken zijn. (de verwijzingen naar de andere mappen leggen)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 21:14 ]

• hankleppe
Een dynamische PHP/ASP is toch niet zo moeilijk te maken die het in IE of FF weergeeft? Je neemt je iconen uit winxp over en gebruikt die om de bestanden weertegeven. Linkje volstaat dan om het bestand te openen..

edit: kijk ook 's hiernaar: http://nl2.php.net/function.opendir

[ Voor 16% gewijzigd door hankleppe op 18-02-2006 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hankleppe schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:16:
Een dynamische PHP/ASP is toch niet zo moeilijk te maken die het in IE of FF weergeeft? Je neemt je iconen uit winxp over en gebruikt die om de bestanden weertegeven. Linkje volstaat dan om het bestand te openen..
mjah, dat zou kunnen.. maar dan kan ik ook met een ftp client door mn pc browsen. Het mooie leek mij om dit gewoon via mijn windows explorer te kunnen doen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Als je linkt naar een lokaal bestand hoef je niet te ftp'n lijkt mij? Gewoon een link maken naar: file:c:/test.txt dan opent die gewoon in de explorer.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:01:
Als je linkt naar een lokaal bestand hoef je niet te ftp'n lijkt mij? Gewoon een link maken naar: file:c:/test.txt dan opent die gewoon in de explorer.
Dat snap ik....

• hankleppe
Je kan met een programma zoals Directory Report filters aanmaken. Je zet voor elke map die je wilt laten zien een bepaalde reeks (bijv. *$*) en filtert je mappen op die variable
http://www.file-utilities.com/

En kijk 's naar dit progje:
http://www.spadixbd.com/universal/screenshots.htm

HTH :Y)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Inhoud van C:\bla D:\bla en E:\bla. allemaal zichtbaar in b.v: c:\mijnmappen en dat via de verkenner? op filesystem niveau?

sorry voor het roet in je eten.. maar Windows XP ondersteunt dit helaas gewoonweg niet en er is ook geen oplossing wat een beetje aanpassing aan de gebruikerskant vereist.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1