Toon posts:

pc doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende is er gebeurt.
Mijn pc stond een tijdje aan met de monitor uit. Op een gegeven moment zette ik weer de monitor aan en het beeld was vast gevroren. Me muis, toetsenbord reagerde niet. De pc een warme reset gegeven en de pc ging weer draaien maar geen beeld meer, ook geen piepje van me mobo, wel bleven er aan de voorkant drie lampjes branden, me voeding, hd of cpu lampje en het lampje van me dvd-rw. Voor de rest deed hij niks, ook na enige tijd niet. Op een gegeven moment leg ik hem op zijn kant en ja hoor hij deed het weer. Dus ik de pc teruggezet op zijn plaats rechtop en schijfcontrole en gedefragmenteerd, hij was net klaar en liep weer vast.
Na enige tijd deed hij het weer, dus ik everrest gedraaidt, daar gaf hij de volgende temp aan hd 35 graden, cpu 30 graden en mobo 29 graden.
Ook de waarde van de stroomlijnen waren goed.
De pc bleef zo'n een uurtje draaien geen probleem, ik heb toen memtest gedraaid en na een tijdje liep hij weer vast, alleen krijg ik hem nu helemaal niet meer opgestart.
Wel als ik hem aanzet, gaan de ventilatoren draaien, me mobo lampje gaat aan en de drie lampje branden weer.
Wie kan mij helpen welke stappen ik kan nemen.

gegeven: cpu intel pent 4, 3.00 ghz, 800 mhz, 512 kb
mobo asus p4p8x
mem 2 x 256 pc 3200
hd maxtor 120 gb 7200 rpm s-ata
windows xp pro.

Gr....

Verwijderd

denk dat je hdd aan het kapot gaan is, omdat ie het op zijn kant wel doet, maakt ie ook een raar geluid, de hdd?

download anders een powermax van maxtor en kijk wat de uitkomsten zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem eerst deze eens door en post vervolgens wat de uitkomst is van ieder stap.

Daarbij zorg ervoor dat je even duidelijk post waar het over gaat, een voeding en cpu lampje? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, en alle onderdelen één voor één te testen, zodat je zaken kan gaan uitsluiten. De kans is groot dat je op die manier uiteindelijk het onderdeel vindt dat problemen oplevert.

Zoals Yohoo zegt is het in dit geval slim om te beginnen met de HD.

edit:
Zucht ben weer net te laat...damn you Terw_Dan :P

[ Voor 10% gewijzigd door .daan op 18-02-2006 19:37 ]

public void ik()

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als ie soms helemaal niet opstart (dus ook geen POST) lijkt het me niet de hd.

Verwijderd

Topicstarter
De hdd doet het ook op zijn kant niet meer, met het prog hddlife geeft hij aan dat hij het goed doet

Verwijderd

Topicstarter
een voeding en cpu lampje? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Aan de voorkant van mijn pc, zie je een voedingslampje branden en een rode cpu lampje knipperen als de pc bezig is, deze lampjes blijven nog gewoon aan staan samen met het lampje van de dvd-rw.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:02:
[...]

Aan de voorkant van mijn pc, zie je een voedingslampje branden en een rode cpu lampje knipperen als de pc bezig is, deze lampjes blijven nog gewoon aan staan samen met het lampje van de dvd-rw.
je voedingslampje is dus gewoon je powerled en een cpu lampje is geen cpu lampje maar een hdd led, die brandt wanneer de hdd actief is.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Terw_Dan schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:57:
[...]

je voedingslampje is dus gewoon je powerled en een cpu lampje is geen cpu lampje maar een hdd led, die brandt wanneer de hdd actief is.
Je cpu is namelijk altijd actief, als het goed is :P

Verwijderd

ik zou toch echt even powermax gaan draaien, dan weet je gelijk als het je hdd is

heb dit ook gehad met een maxtor schijf, even powermax gedraait en het bleek dat ie stuk was

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is het probleem, ik kan geen programma's meer draaien, want me pc is helemaal dood.

• .daan

.daan

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:03:
Maar dat is het probleem, ik kan geen programma's meer draaien, want me pc is helemaal dood.
Heb je misschien de beschikking over een andere pc waar je de onderdelen in kunt testen? Heb je al geprobeerd met zo min mogelijk apparaten op te starten, dus alleen mobo/cpu/geheugen/videokaart?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de volgende procedures uitgevoerd.
Ik heb alles los gekoppeld alleen me cpu en koeler voorzien van stroom en natuurlijk me mobo.
bij het aanzetten ging me fan van me voeding en de fan van me cpu draaien en voor de rest helemaal niks, geen geluid.
daarna de volgende onderedelen aangesloten en telkens opgestart
geheugen > geen resultaat
hdd > geen resultaat
dvd rom > geen resultaat
dvd rw > geen resultaat
floppy > geen resultaat
grafische kaart > geen resultaat.

Nu zit me pc weer in elkaar en ik weet het niet meer, kan toch me voeding zijn?????

Ik hoor van jullie

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02
Je moet hem aansluiten met alleen de

Moederbord, 1reep geheugen, CPU, grafischekaart.
Verder alles los..
Ik neem aan dat die lijst hierboven niet je volgorde van aansluiten was heh.. :/

[ Voor 28% gewijzigd door blup op 19-02-2006 12:16 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Tuurlijk dat ie niet gaat als je je videokaart als laatste erin steekt 8)7

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem getest zoals blup zei, maar helemaal niks, de monitor lampje blijft gewoon knipperen en er gebeurt helemaal niks geen piepje, alleen hoor en zie ik de ventilatoren draaien.

• .daan

.daan

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:22:
Ik heb hem getest zoals blup zei, maar helemaal niks, de monitor lampje blijft gewoon knipperen en er gebeurt helemaal niks geen piepje, alleen hoor en zie ik de ventilatoren draaien.
Dan zul je nu met behulp van een andere pc of reserve onderdelen (als je die hebt) moeten gaan uitzoeken waar de fout precies zit. Dus de voeding/grafische kaart/cpu/geheugen afzonderlijk testen.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Dat is lekker, ik heb geen reserve onderdelen.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Ik heb een soortgelijk probleem laatst op werk gehad, en het lag aan de voeding. Probeer eens een andere, bij voorkeur zwaardere, voeding, ik denk dat het probleem daar ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hier en daar even rond vragen of iemand nog een voeding over heeft.
Op het moment dat ik er een heb, laat ik het jullie weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het geprobeerd met een andere voeding, maar helemaal niks.
Dus ik denk dat het me mobo of mijn cpu toch is. Ik denk eraan om hem toch nog weg te brengen.

• ElCondor
  • Laatst online: 08:25

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Test eerst nog even een ander geheugen reepje als je het hebt.
Het lijkt me eerder daar aan te liggen...

Sterkte!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

heb je al een bios reset gedaan dus dat alle instellingen weg zijn ?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik heb toevallig vorige week zaterdag iets vergelijkbaars aan de hand gehad. Dit alleen met een socketA mobo. Volgens de eigenaresse deed hij het vaak pas als hij een tijdje "warm" had gedraaid en ging dat steeds slechter. Uiteindelijk onderdelen uitgewisseld met me pa (zelfde systeem) en daaruit bleek dat het moederbord defect was. Waarschijnlijk, na navragen bij bevriende electronica-deskundigen, is er op een van de lagen een printspoortje gaan corroderen door lucht (zuurstof) die er bij de fabricage ingekomen is. Dus als het ff kan iemand opsnorren bij wie je CPU/mem/voeding/GPU kan uitwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:13:
heb je al een bios reset gedaan dus dat alle instellingen weg zijn ?
Hoe kan ik dat doen als het systeem helemaal niks meer doet. Of kan je dit hardwarematig oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:10:
Test eerst nog even een ander geheugen reepje als je het hebt.
Het lijkt me eerder daar aan te liggen...

Sterkte!
Dit heb ik al geprobeerd, geen resultaat.
Maar bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 07:42:
[...]

Hoe kan ik dat doen als het systeem helemaal niks meer doet. Of kan je dit hardwarematig oplossen.
Er zit een jumpertje op het moederboord waarmee je hem kunt resetten ook kun je de batterij er iets van 5 minuten uithalen om het bios te resetten. Jumpertje zit vaak in de buurt van de batterij.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
je zou het eens moeten proberen met een andere voeding, dit heb ik ook regelmatig meegemaakt en het lag vaak gewoon aan de voeding.

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 08:10:
[...]

Er zit een jumpertje op het moederboord waarmee je hem kunt resetten ook kun je de batterij er iets van 5 minuten uithalen om het bios te resetten. Jumpertje zit vaak in de buurt van de batterij.
Is meestal in je handleiding te vinden waar die jumper zit (mits je die nog hebt..)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de pc weggebracht omdat ik het niet meer wist. Ik heb vandaag gebeld met de technische dienst om te kijken of de pc klaar was. Zij vertelde mij dat zij de oorzaak gevonden hadden. Het blijkt me HD te zijn en geadviesseerd wordt om deze snel te vervangen.
Nou snap ik het niet, want ik heb zelf het systeem getest met alleen de videokaart, 1 reepje geheugen en zonder hd en toen starte hij helemaal niet op. Dus zal je denken dat het niet me hd is. Want op het moment als je zo kaal mogelijk opstart zonder hd moet hij toch een fout melding geven????? Dat deed hij bij mij ook niet en hun zeggen dat het toch me hd is.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleg geven van de bovenstaande logica, dat het toch me HD is.

Verwijderd

Je had de powerknop neem ik aan wel aangesloten??

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk, de voeding lampje en me hd lampje gingen wel branden, netzo als me ventilatoren. Maar voord de rest deed hij helemaal niks, ook geen POST. En de technische dienst zeg dat het me hd is.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:53:
Nou ik heb de pc weggebracht omdat ik het niet meer wist. Ik heb vandaag gebeld met de technische dienst om te kijken of de pc klaar was. Zij vertelde mij dat zij de oorzaak gevonden hadden. Het blijkt me HD te zijn en geadviesseerd wordt om deze snel te vervangen.
Nou snap ik het niet, want ik heb zelf het systeem getest met alleen de videokaart, 1 reepje geheugen en zonder hd en toen starte hij helemaal niet op. Dus zal je denken dat het niet me hd is. Want op het moment als je zo kaal mogelijk opstart zonder hd moet hij toch een fout melding geven????? Dat deed hij bij mij ook niet en hun zeggen dat het toch me hd is.
toen je de HD losgekoppeld had, had je toen ook de powerconnector er van af? of alleen de ide kabel

Verwijderd

Topicstarter
Alle van de hd afgehaald. Hoezoe vraag je dat??????????/
Pagina: 1