Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[tomtom-MDA vario] crash bij installatie nieuw kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MDA Vario en de nieuwste TomTom gekocht.

Ik heb zoals beschreven de update gedaan om alles goed te laten werken. alles geinstalleerd en klaar dacht ik.

Dus ik de Nederlandse kaart vanaf cd1 installeren, dat ging goed.

Vervolgens ff kijken of ik ook NL plus kan installeren, ik alles gekozen, en ineens crasht ie (het programma crash gevolgd door de bekende windows melding)

toevoeging foutcode:
code:
1
2
AppName: ttsetup.tmp.exe     AppVer: 4.8.0.0     ModName: ttsetup.tmp.exe
ModVer: 4.8.0.0  Offset: 00008fa3

Vervolgens meer dingen geprobeerd (duitsland, engeland, voices etc etc) bij alle dingen die ik wil crasht ie gewoon(diverse cd`s dus het ligt niet aan de cd, ook op 2 verschillende pc`s geprobeerd, precies hetzelfde verhaal)
De TomTom werkt wel met de gewone NL kaart, ik heb er al mee gereden en werkt goed, het enigste is dat het wel 5 minuten duurt voordat de gps een goede verbinding heeft, dit ligt volgens mij niet aan de MDA want hij maakt al binnen een paar seconde connectie met de gps.

Wie herkent dit probleem, heb ik iets fout gedaan ergens? ik vind het zo vreeemd omdat de TT wel gewoon al werkt.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
Stomme vraag, maar heb je Tomtom al gemaild met daarbij het accompat.txt bestand wat bij deze error hoort? Lijkt me logisch om hun eerst even te vragen wat er loos is voor een harde crash op de software.

Daarnaast, over je GPS receiver, het is normaal dat een GPS receiver 1-2 minuten erover doet om op te warmen en gebruiksklaar te zijn. Ik zou zeggen, check even wat de wachttijd is als je de GPS receiver 5 minuten aanzet voordat je TomTom aanzet.

[ Voor 8% gewijzigd door three2five op 18-02-2006 20:39 . Reden: voutje ]

Verwijderd

Topicstarter
nee nog geen contact gehad, maar ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd zou hebben gezien omdat de support niet 100% is van tomtom op de vario.

misschien hebben meer mensen dit probleem gehad en is de oplossing vrij simpel, dus vandaar dit topic(en tomtom is nou niet het bneste en sneleste bedrijf qua service/snelheid).

• three2five
Als ik het goed heb begrepen krijg je deze error in Windows (voor de lolbroeken, op je PC)? Zoja, dan heeft dit niks met de Vario te maken. En mijn andere vraag....

Verwijderd

Topicstarter
three2five schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:47:
Als ik het goed heb begrepen krijg je deze error in Windows (voor de lolbroeken, op je PC)? Zoja, dan heeft dit niks met de Vario te maken. En mijn andere vraag....
ik zeg ook niet dat het probleem in windows ligt.
daarnaast hoeft het probleem toch ook niet in windows te zitten om hier een vraag te stellen en een antwoord te krijgen....

daarnaast kan het zijn dat het wel in windows ligt (patch voor activesync, compatibiliteitsprobleem met een ander prog oid)

en over die gps tijd, dat probeer ik nog wel.

• three2five
Ik zeg ook helemaal niet dat het probleem aan Windows ligt, sterker nog, ik vermoed dat dit een compatibileitsprobleem is met andere software op dit systeem. Aangezien je er van uit mag gaan dat software getest word op een normaal systeem en dat het daarop werkt is er iets simpels op je configuratie wat helaas conflicteerd. Dit ligt zo als ik het kan zien niet aan je systeem maar aan een bug in de tomtom software en het lijkt me om die reden logisch dat je contact met TomTom opneemt aangezien die hier ongetwijfeld wel een oplossing voor hebben, in de zin van een softwareupdate (wat vrij onlogisch is bij installatie vanaf een cd) of in de zin van een tip over software die kan conflicteren en die deze error geeft.

Verwijderd

Topicstarter
zoals jij het dus zegt kan je hier geen topics meer plaatsen iomdat de fabrikant altijd het antwoord heeft.

GoT is een forum waar mensen met problemen bijenkomen om elkaar te helpen, ik ga er niet vanuit dat ik de enigste ben met dit probleem aangezien er miljoenen andere tomtom gebruikers zijn. Daarom probeer ik hier dus mijn vraag te stellen zodat er mischien iemand met hetzelfde probleem mij kan helpen, omdat zoals ik al zei tomtom niet zo snel is met reageren.

ik heb mijn probleem aan tomtom al voorgelegd, maar ik vraag het dus nogmaals aan alle lezers van dit topic:

wie herkent bovenstaand probleem, en heeft hiet misschien een oplossing voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog gezocht:
de enigste google op "ttsetup.tmp.exe" levert deze duitse site op, maar ik heb niet het gevoel dat dit enigzins te maken heeft met mijn probleem.

Verwijderd

Topicstarter
update
na vele e-mails met zowel tomtom als pdashop. heeft tomtom aan pdashop te kennen gegeven dat het probleem bekend is bij tomtom, en dat er nog geen oplossing voor is, er wordt geadviseerd de kaarten op de pc te installeren in een willekeurige map en dan te kopieren naar de SD kaart van de MDA.

Ik heb het nu voor mekaar gekregen, het werkt, ik kan complete landen vanaf mijn pc naar de PDA schuiven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 21:24 ]

Pagina: 1