Toon posts:

Xp op 1 HD op 2 Systemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeg het net waarschijnlijk ff in een verkeerd topic, maar kan ik Xp ook installeren met een andere moederbord dan dat waar het op gebruikt gaat worden?

Het is zo het systeem waarop ik het nodig heb heeft problemen met installeren van XP, een andere systeem heeft dit met dezelfde HD niet. Dus mijn idee, installeer XP met het moederbord dat wel werkt, om het vervolgens aan het moederbord te hangen dat de problemen geeft??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het niet precies dezelfde moederborden zijn dan kan het goed zijn dat je een erg instabiel systeem krijgt. In sommige gevallen is het zo dat het nog wel werkt na wat drivers te installeren, maar in veel gevallen krijg je alleen maar HAL errors en dan kun je werkelijk niets met zo'n OS.

Maar waarom los je niet gewoon het probleem op van die ene pc in plaats van een workaround te bedenken?

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 20:36
volgens mij moet het eventueel kunnen met hardware profielen, zelf nooit gebruikt iig.

/dev/null

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 09:36
het is wel mogelijk.. moet je speciale drivers gebruiken en een register bestand..
moet je op internet ff zoeken naar.. merge ide.. als je daarop zoekt vind je hoe je het moet doen
het heeft te maken 4 driver bestanden van de windows xp cd en een register file

daardoor kun je die hardeschijf achter elk willekeurig systeem hangen..
word ook veel gebruikt in testomgegevingen bij technische bedrijven