Toon posts:

computer in netwerk alleen laten printen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey.
ik heb zojuist een netwerk aangelegd die helemaal perfect werkt :D maar ik had een vraag. ik heb 3 pcs in het netwerk. maar ik wil dat 1 daarvan alleen kan printen van 1 pc van de andere 3. dus 2 pcs kunnen documenten delen en 1 mag alleen via een andere pc printen. dus niet in de bestanden komen. hoe kan ik dit instellen?

Verwijderd

Topicstarter
plak er nog ff een vraag achteraan sorry,
ik bij 2 pc ingesteld dat je in de hele hd kan. maar op de router zit een draadloze acces point. als er nou mensen met hun laptopje op de draadloze acees point gaan. kunnen zij dan in mijn hd okmen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met zo'n type-stijl zou ik niet eens durven printen, maargoed, da's niet je vraag :P

Ik snap er overigen maar bar weinig van wat je precies wilt. De printer moet je op de PC delen, en klaar ben je.

Als dat niet is wat je wil, moet je het maar even duidelijker uitleggen. En welke OS'en staan er op je pc's?

offtopic:
Ga eens terug naar de basisschool ofzo, je posts zijn amper te lezen.. gebruik interpunctie, en leer spellen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 18-02-2006 19:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
grapjas :P
nee kijk ik heb het volgende
1 pc= MS XP Prof. soort server staat dag en nacht aan, hier is de printer op aangesloten. hier kunnen alle andere pcs dus ook bij.
2 pc= MS XP Prof. Gewone pc. kan printen op 1 en hier kunnen alle andere pcs bij.
3 pc= MS 2000. Gewone pc kan printen op 1 en hier kunnen alle andere pcs bij.

nou wil ik dat pc 3 alleen kan printen dus pc 1 en 2 kunnen niet in pc 3 en pc 3 niet in pc 1 en pc 2 hij kan dus alleen printen op pc 1.

snappie? :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het slechte typen.

het spijt mij zeer. mijn uiterste excuses |:(

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:01:
plak er nog ff een vraag achteraan sorry,
ik bij 2 pc ingesteld dat je in de hele hd kan. maar op de router zit een draadloze acces point. als er nou mensen met hun laptopje op de draadloze acees point gaan. kunnen zij dan in mijn hd okmen?
Voor een vraag er achteraan kun je ook de Edit-functie gebruiken :)

Om de vraag te beantwoorden: lees de FAQ - Network Troubleshooting over het beveiliging van draadloze netwerken.

Voor vraag 1: het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je precies wilt? Pc 1 kan printen via 2 en 3, en 2 en 3 kunnen onderling bestanden uitwisselen, maar 1 kan dat niet? Zie ik het zo goed?
edit:
Ja dus :P, ik typ weer te traag...

[ Voor 5% gewijzigd door .daan op 18-02-2006 19:16 ]

public void ik()

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 09:54

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

nee.. je kunt toch gewoon op PC1 de printer delen en de pc die daar niet mag printen gewoon de printer niet laten vinden/drivers verwijderen.. niet al te lastig volgens mij

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
alle pcs mogen er printen maar 1 pc mag in die pc 1 (waar de printer aan vast zit) niet aan de documenten komen. dus alleen printen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die opmerking was niet grappig bedoeld, maar serieus, maar dat ter zijde.

Als pc3 altijd onder de zelfde user inlogt, kan je dus die user geen toegang geven op je shares van pc1.
Rechtermuisknop op je shares op PC1, en instellen bij delen & beveiliging.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:09:
sorry voor het slechte typen.

het spijt mij zeer. mijn uiterste excuses |:(
In plaats van dat je excuses maakt, kan je beter op een normale manier typen. Regels beginnen met een hoofdletter. Na een punt in een zin, begin je ook met een hoofdletter. Dat is zo bedacht om het lezen makkelijk te maken. Jij weet als geen ander het probleem, of je punt waar je niet uit komt. Dan mag je zelf wel iets meer tijd steken in het uitleggen hoe je situatie is.

[ Voor 54% gewijzigd door RaZ op 18-02-2006 19:17 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
wat een gezelligheid hier zeg :(

Verwijderd

Topicstarter
doe ik toch.

Verwijderd

Als ik het goed heb staat het ook allemaal in windiws help.
Startmenu - > help

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat?
De user blokkeren bij het tabblad beveiliging of je zinnen beginnen met een hoofdletter?

:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 17:05

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Offtopic: De punten begin je al te leren, nu de hoofdletters nog

Voor de rest, zoek eerst maar eens op users, instellen van rechten etc..... etc......

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Jullie stemmen zeker allemaal op de Cristen Unie. Daar is het ook zo gezellig!

Verwijderd

Topicstarter
[img]<a href="http://img400.imageshack.us/my.php?image=mischiendit2oo.png" target="_blank">[img]"http://img400.imageshack.us/img400/2672/mischiendit2oo.th.png"[/img]</a>[/img]

Verwijderd

Topicstarter
mischien is dit duidelijker [img][URL=http://img400.imageshack.us/my.php?image=mischiendit2oo.png][img=142,167]http://img400.imageshack.us/img400/2672/mischiendit2oo.th.png[/img][/URL][/img]

Verwijderd

Topicstarter
iSCH hiR nOch Imant?

Verwijderd

Dat spreekwoord over een gegeven paard komt opeens in me op...

Kan dit topic dus dicht?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het heel fijn dat hier mensen zijn die je helpen.

Maar het mag ook wel iets minder richtlijn gestuurd.

Verwijderd

Je wilt het iets minder richtlijn gestuurd??

Ik weet niet waar je werkt, maar op mijn werk hoef ik het niet te proberen om de richtlijnen qua communicatie te omzeilen, want dan loopt alles in de soep.

Verwijderd

Topicstarter
Lama.

Ik bedoel natuurlijk Laat Maar....

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 19:35 ]

Verwijderd

Misschien moet je eventjes realiseren dat dit een "grote-mensen"-wereld is, en geen MSN. (8>

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:29:
Maar het mag ook wel iets minder richtlijn gestuurd.
Je bedoelt iets meer zoals http://forum.fok.nl?

Waarom stel je de vraag dan op een forum met duidelijke FAQ's en eisen aan het posten van berichten?

8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

dicht, eerst bijlezen

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, wat een stelletje kleuters lopen hier weer rond zeg :/
Hebben jullie nog tijd om je te schamen, of is het al kinderbedtijd ?

Stijno : je loopt hier lang genoeg rond om te weten waar een Topicstart aan moet voldoen, hier ben je dan ook meer dan genoeg op gewezen; beschouw dit dan ook als je laatste waarschuwing voor deze.
Voor jouw is het wellich heel duidelijk om welke PC's het gaat, maar met een verhaal als PC1 bij PC3 en een PC2 die daar ook nog bij zit is het voor ons al heel snel droog en moeilijk te visualiseren.

RaZ : Wat een onbehouwen boeren gedrag zeg :/
De topicstarter wordt ergens opgewezen, bied daar zijn (oprechte) excuses voor aan, en gaat er vervolgens nog eens dunnetjes overheen : RaZ in "computer in netwerk alleen laten printen"

Lolhozer : Lolhozer in "computer in netwerk alleen laten printen" moest je lang nadenken over deze volkomen nutteloze semi-inhoudelijke post om ook even mee te kunnen doen met afzeiken :?

Stijno : hoewel je fout begon, deed je toch een poging meer informatie te geven en bood je je excuses voor je type-stijl aan. Laat het dan ook zo liggen en hap niet zo op alles door zelf ook uit de slof te schieten : Verwijderd in "computer in netwerk alleen laten printen" volkomen zinloos en niet nodig.
De posts verderop probeer je een plaatje te posten, lees hier eens de FAQ over als je de daar moeite mee hebt : De werking van het forum in het kort #images
Het heel bewust (en irritant) replyen na 2 minuten is ook nergens voor nodig, zeker niet als het topic op dat moment al redelijk ontspoord is.

ThePhoenix87 : Als je alleen maar om te zieken en afzeiken in een topic komt, blijf dan lekker weg. Als je in de grote mensenwereld alleen maar een vergadering bijwoont om te zeiken, heeft niemand iets aan je, misschien moet je je realiseren dat we hier niet op het knikkerplein staan.

Last but not least : inhoudelijk op het probleem:

Maak een werkgroep aan, welke op alle 3 de PC's gelijk is. Ze simplefilesharing overal uit, maak gelijke users met gelijke passwords op elke PC aan.
Zet vervolgens op de printers en de (nieuwe) shares de juiste rechten om zo te bepalen wie wat wel of niet mag.
Mocht het echt PC gebonden (ipv user gebonden) moeten zijn, maak dan accounts ala computer1 computer2 en computer3 aan.

Zo, nu allemaal snaveltjes dicht en lekker slapen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.