Foutmelding bij branden van DVD+R met LG GSA 4160-B

Pagina: 1
Acties:
  • 1.554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:03
Sinds gisteren doet mijn DVD-brander behoorljik vreemd en spuugt al voor de 3e keer een fout gebrande DVD eruit. Ik heb verschillende combinaties van avi-bestanden proberen te branden, maar elke keer het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c83/JohnnyE34/failed1024.png

DIt begint mij behoorljk te frusteren omdat ik niet weet waarom...
Iemand een idee?

Merely a passerby in this world

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Het heeft in ieder geval te maken met de PMA Update Failure die Nero in je screenshot rapporteerde.

Heb even gegoogled, en het komt bij meerdere branders van meerdere merken voor, en wat ik dan vaak tegenkom, is dat DVD branden op 1x dan nog wel werkt.... CD-R branden zou in jouw geval gewoon goed moeten gaan, op elke snelheid. Dat is wat ik van de google resultaten kan concluderen.

Ik zou eens op zoek gaan naar een nieuw stukje firmware ofzo, en misschien ligt het aan Nero of een recent gewijzigde instelling?

Ik zoek nog ff door, en als ik meer vind, dan post ik dat hier.

Toevallig heb ik exact dezelfde brander :) post hier eens je firmware versie (te vinden in Nero Infotool volgens mij)

ik hoop niet dat ik hier ook mee te maken krijg, tot nu toe gaat het goed, maar ik heb 'm dan ook maar net 2 weken (van iemand gekregen, ik weet ook niet of het een recente brander is of 1 van 1,5 jaar geleden :? )

[ Voor 25% gewijzigd door EdwardTheGreat op 19-02-2006 19:31 ]

Last.FM

Verwijderd

Ik heb ook een keer soortgelijke problemen gehad met deze brander. Nieuwe firmware deed bij mij wonderen. Dus dat wil ik je graag adviseren.

• EdwardTheGreat
In deze thread op een of ander forum, word aangeraden andere media te proberen,

gebruik je altijd dezelfde dvd's of zijn de mislukte schijven van bedenkelijke kwaliteit?

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/218459

Last.FM

• jmvriesen
@ TruckingOtto:
Ik had Call Of Duty 2 geinstalleerd en sindsdien begon de brander vreemd te doen, daarvoor brandde ik probleemloos de duitse Ultron DVD+R's. Het kan ook zijn dat Nero door meerdere crashes, die mijn pc in de afgelopen tijd o.a. met Nero te verduren heeft gehad, naar de **** is gegaan. Ik heb uit voorzorg maar de ghostfile van vorig jaar (gemaakt na de basis WinXP installatie, incl alle drivers) teruggezet en ga eens kijken naar een nieuw brandprogramma, wellicht weer een in de lijn van Ahead Nero.
De firmware is iig nog de versie van rond december 2004 ... toen heb ik 'm namelijk gekocht.
(Versie A302 ??)

@ BarryMes:
Ik wil zeker de firmware vernieuwen, maar ik ben als de dood dat ik daardoor de brander naar de **** help.

[ Voor 6% gewijzigd door jmvriesen op 20-02-2006 00:43 ]

• jmvriesen
Vandaag even de firmware download getjekked. Updaten blijkt niet nodig te zijn vanaf firmwareversie A302 :)

• EdwardTheGreat
Effe nagekeken,

die van mij heeft A303. Ik weet niet of deze er af-fabriek opzat of dat iemand hem achteraf op heeft gezet (ken de historie niet, aangezien ik de brander gekregen heb van iemand die 'm ook weer van een of andere kennis gekocht heeft 8) )

In principe kan er weinig gebeuren met firmware update, ik heb het ook wel eens gedaan terwijl het eigenlijk niet nodig was en in al die jaren is er bij mij nog nooit wat gebeurd. Die van BarryMes doet het ook nog steeds als ik het goed begrijp ;)

Je moet alleen zorgen dat je niet tijdens het updaten per ongeluk je resetknop indrukt ofzo (en altijd hopen dat er niet toevallig een stroomstoring zal plaatsvinden :P )

Maar het zou inderdaad kunnen zijn dat je Nero installatie iets fucked-up is :)

Je kunt ook tijdelijk proberen met bijv. Roxio Easy CD Creator, of een ander brand programma.

[ Voor 7% gewijzigd door EdwardTheGreat op 20-02-2006 21:48 ]

Last.FM

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Welke andere dvd heb je geprobeert, ultron heb ik ook gehad was bij mij ritek bijna alles slechte
kwaliteit, doe eens een aantal dvd's testen van die ultron.
Hoe je moet testen zie www.cdfreaks.com ga naar forum.

• jmvriesen
Baggerzooi :/

Na een verste installatie van WinXP + drivers en de meest recente versie van Nero 6 is het bij maar 4 DVDs foutloos gegaan .. nu weer de eerste "PMA update failure" 8)7

Ik denk dat ik toch maar es de firmware ga updaten hoewel ik het zwaar betwijfel of dit ligt aan de brander zelf. Heb eerder het idee dat Nero 6 een en al brak is :(

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Om zeker te weten of het niet aan Nero ligt, kun je met DVD Decrypter een image branden (dat kun je eventueel met Nero maken via image recorder, als je het niet hebt). Als dat ook mis gaat, ligt het aan je hardware of aan de media, waarschijnlijk de media.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

DaRoot

Some say...

Ik heb zelf een 4163B, en ook vergelijkbare problemen. Heb hem onder garantie al een keer opgestuurd naar LG, en een gereviseerd ander exemplaar weergekregen. Maar nog steeds dezelfde problemen. Ik heb uiteindelijk Nero 7 geïnstalleerd, ipv. de verschillende versies 6 die ik al geprobeerd had, en sindsdien is het probleem niet weer gekomen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• jmvriesen
Dan zal de laatste versie van Nero 6 wel ergens een zware bug hebben, Ik had nameljk na de opdate zelden nog een DVD gebrand, tot nu toe dan.

Verwijderd

Om even op de Firmware terug te komen, ik heb zelf ook A303. Deed bij mij wonderen. Hij ondersteunt meer media en ik heb geen last meer van vage foutmeldingen en dergelijke. Ik wil je toch adviseren om de A303 te downloaden en je firmware te upgraden. Als je het niet zelf aan durft moet je even kijken of iemand in je omgeving je wil helpen. Naar mijn weten is het update programmatje van LG erg makkelijk en overzichtelijk. Tevens staat er een kleine handleiding bij. Dat het aan Nero ligt heb ik zo mijn twijfels over. Ik zou zeggen succes ermee.

Verwijderd

Ik geloof dat we ondertussen zelfs al bij A306 zitten.

Check:

New firmware (ver. A306) for only GSA-4160B(Internal 16X Super multi DVD Writer)

bron: LG website.

• jmvriesen
Ik heb de Firmware geupdated naar versie 306, maar toch mislukt het branden van de Ultron/Ritek DVDs :?
De eerste keer was het branden geslaagd, maar mislukte de verificatie, 4 fouten ofzo, en de 2e keer weer een failed PMA update 8)7

Verwijderd

probeer toch es andere media,
Ik heb deze toaster ook en sommige media doen het slecht op de max. speed(16x).
Dus of snelheid omlaag of andere media is denk ik het verhaal...

• jmvriesen
Ik heb maar es WinAmp uitgezet (ook uit de taakbalk) en DaemonTools, QuickTime, MSN afgesloten. Dus alles wat eventueel zou storen met de aansturing van de brander. Dat verhielp het probleem ... Dus zo ga ik het voorlopig even aanpakken totdat deze spindel erdoorheen is ... heb al iets van 8 DVDs vern**kt en nog een kleine 15 over.

Pagina: 1