Merely a passerby in this world
Heb even gegoogled, en het komt bij meerdere branders van meerdere merken voor, en wat ik dan vaak tegenkom, is dat DVD branden op 1x dan nog wel werkt.... CD-R branden zou in jouw geval gewoon goed moeten gaan, op elke snelheid. Dat is wat ik van de google resultaten kan concluderen.
Ik zou eens op zoek gaan naar een nieuw stukje firmware ofzo, en misschien ligt het aan Nero of een recent gewijzigde instelling?
Ik zoek nog ff door, en als ik meer vind, dan post ik dat hier.
Toevallig heb ik exact dezelfde brander
ik hoop niet dat ik hier ook mee te maken krijg, tot nu toe gaat het goed, maar ik heb 'm dan ook maar net 2 weken (van iemand gekregen, ik weet ook niet of het een recente brander is of 1 van 1,5 jaar geleden
[ Voor 25% gewijzigd door EdwardTheGreat op 19-02-2006 19:31 ]
Verwijderd
gebruik je altijd dezelfde dvd's of zijn de mislukte schijven van bedenkelijke kwaliteit?
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/218459
Ik had Call Of Duty 2 geinstalleerd en sindsdien begon de brander vreemd te doen, daarvoor brandde ik probleemloos de duitse Ultron DVD+R's. Het kan ook zijn dat Nero door meerdere crashes, die mijn pc in de afgelopen tijd o.a. met Nero te verduren heeft gehad, naar de **** is gegaan. Ik heb uit voorzorg maar de ghostfile van vorig jaar (gemaakt na de basis WinXP installatie, incl alle drivers) teruggezet en ga eens kijken naar een nieuw brandprogramma, wellicht weer een in de lijn van Ahead Nero.
De firmware is iig nog de versie van rond december 2004 ... toen heb ik 'm namelijk gekocht.
(Versie A302 ??)
@ BarryMes:
Ik wil zeker de firmware vernieuwen, maar ik ben als de dood dat ik daardoor de brander naar de **** help.
[ Voor 6% gewijzigd door jmvriesen op 20-02-2006 00:43 ]
die van mij heeft A303. Ik weet niet of deze er af-fabriek opzat of dat iemand hem achteraf op heeft gezet (ken de historie niet, aangezien ik de brander gekregen heb van iemand die 'm ook weer van een of andere kennis gekocht heeft
In principe kan er weinig gebeuren met firmware update, ik heb het ook wel eens gedaan terwijl het eigenlijk niet nodig was en in al die jaren is er bij mij nog nooit wat gebeurd. Die van BarryMes doet het ook nog steeds als ik het goed begrijp
Je moet alleen zorgen dat je niet tijdens het updaten per ongeluk je resetknop indrukt ofzo (en altijd hopen dat er niet toevallig een stroomstoring zal plaatsvinden
Maar het zou inderdaad kunnen zijn dat je Nero installatie iets fucked-up is
Je kunt ook tijdelijk proberen met bijv. Roxio Easy CD Creator, of een ander brand programma.
[ Voor 7% gewijzigd door EdwardTheGreat op 20-02-2006 21:48 ]
kwaliteit, doe eens een aantal dvd's testen van die ultron.
Hoe je moet testen zie www.cdfreaks.com ga naar forum.
Na een verste installatie van WinXP + drivers en de meest recente versie van Nero 6 is het bij maar 4 DVDs foutloos gegaan .. nu weer de eerste "PMA update failure"
Ik denk dat ik toch maar es de firmware ga updaten hoewel ik het zwaar betwijfel of dit ligt aan de brander zelf. Heb eerder het idee dat Nero 6 een en al brak is
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
De eerste keer was het branden geslaagd, maar mislukte de verificatie, 4 fouten ofzo, en de 2e keer weer een failed PMA update
Verwijderd
Ik heb deze toaster ook en sommige media doen het slecht op de max. speed(16x).
Dus of snelheid omlaag of andere media is denk ik het verhaal...